Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Een goede avond,

 

Ik wil graag mijn opkomende project '' Eucalyptus '' met jullie delen.

 

Mochten er op of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag, eventueel kan ik mijn ontwerp dan nog aanpassen.

 

De kweekruimte komt in een kamer in een woning met 3 x 25 amp. stroom.

 

De afmetingen van de kamer zijn 5.10 m x 3.50 m

 

Hardware:

 

12 x Dimlux 400V

12 x 400 v lamp

12 x Topshield Pro XL2 Reflector

Dimlux maxi controller

Dimlux temperatuur meter

Inblaas: 4250m3

Luchtverdeelslang

Uitblaas: 6000m3

Sonodeck

Geluidsdemper

Uvonair

2 x 3000m3 koolstoffilter

Schakelbord

Fancontroller

20 x 270 L smartpot

Automatische bewatering d.m.v. rayjet

Gardena watervat 400

 

Dat zijn even snel uit mijn hoofd de belangrijkste materialen, ik heb echter nog een lijst waar alles tot in detail op staat maar die bespaar ik jullie.

 

Ik heb met SketchUp een ontwerp gemaakt zodat ik beeld heb bij mijn ontwerp en eventueel van tevoren al zaken kan onderkennen die niet kloppen.

 

Ik zal beginnen met het maken van een houten frame in de kamer.

gallery_42221_17428_81568.png

 

 

Vervogens zal ik de ruimte waar het schakelbord komt te hangen en tevens de verse lucht binnen komt uitzetten.

gallery_42221_17428_40810.png

 

Dan zal ik alles isoleren met glaswol.

gallery_42221_17428_260900.png

 

 

Vervolgens zal ik overal badkamer gipsplaat bevestigen, de boel afdichten met dampdichte folie en tot slot orca folie erover bevestigen.

gallery_42221_17428_18005.png

 

Daarna wil ik de waterbak op maat maken.

gallery_42221_17428_24544.png

 

Zo komen de smartpots erin te staan

gallery_42221_17428_192776.png

 

Met kappen

gallery_42221_17428_69644.png

 

Met aanzuiging en luchtverdeelslang

gallery_42221_17428_62738.png

 

Met aan -en afzuiging

gallery_42221_17428_43386.png

 

Hier nog wat foto's van het binnenaanzicht vanuit verschillende hoeken.

gallery_42221_17428_316721.pnggallery_42221_17428_308341.png

 

Ik zal bewateren d.m.v. een geautomatiseerd bewateringssysteem afgeleid van die van BBB die op het forum staat.

 

Ik ga werken met sannies producten omdat ik daar positieve ervaringen mee heb en zo de grond vaker kan gebruiken op een biologische manier.

 

Als er vragen zijn of opbouwende kritiek hoor ik het graag.

 

Groet

 

Koala

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice zeg, je pakt het grondig aan. Ga je vanuit zaadjes of stekken kweken? En ook al een soortje bekend?

 

 

Succes, ik kom zeker vaak kijken en hopelijk leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo mooie sketch up skills, wordt een heeeeel mooie ruimte. Succes, hoop dat je een verslag maakt als het af is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vermoed dat als het budget het toelaat je ook nog een opti op je lijstje gaat zetten.

 

suc6 man ziet er op tekening leuk uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ De leeling ik probeer het inderdaad wel grondig te doen ja, ik ga vanuit stekken werken (Amnesia) als het kan zal ik van de week ook het plan van de stekken/moeder ruimte posten.

 

@ BraboGrower dankjewel, zodra alles zeker is over het ontwerp zal ik hier zeker een verslag bijhouden.

 

@ NOA wat Podhead5x zegt klopt 400V is wat anders dan 400W, er zal in totaal 12 x 690W (boost) komen te hangen, goed voor 8280W.

 

@ Pirus dacht ik ook, hoop dat alles lukt zoals ik wil.

 

@ Podhead5x juist

 

@ agent orange, het budget is het probleem niet, echter door andere omstandigheden gaat een opti er niet komen, het zal " oldskool" moeten, wel had ik a nagedacht over een airco, wélke weet ik nog echter niet.

 

Groet

 

Koala

Edited by Koala

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Running Water zelf heb ik nog niet echt ervaring met de "grote" smartpots, de 18L versie wel, het resultaat en de werkwijze bevielen mij zo goed dat ik nu de stap maak naar de 270L. Er zijn tevens genoeg verslagen te vinden ( polletje, stikkie 2.0, cityboxer) die de voordelen van zo'n grote smartpot goed naar voren laten komen.

 

 

Groet

 

Koala

Edited by Koala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heb je gekozen voor de topshield reflectoren? Heb je deze al liggen of vind je ze mooi? Persoonlijk zou ik gaan voor de alpha optics 98 reflector van dimlux als je ook al aan de slag gaat met de dimlux evsa.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, ik blijf ook plakken, ik ben ook wel benieuwd naar je keuze voor topshield......

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Titatovenaar en dropshot Ik heb voor de topshield gekozen ivm met de hoogte, de potten zijn zon 45 cm hoog, dan heb je boven de planten nog de lichtsystemen hangen waardoor er niet superveel ruimte overblijft. Door het concept van Topshield ( waarbij de plant behoorlijk dicht naar de lamp kan groeien) heeft de plant nog een dikke meter+ om te groeien, vandaar mijn keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw mooi die tekeningen! met kweek zal het ook wel goed komen.

 

enigste wat ik echt anders zou doen is die 20x270L = 5 kuub aarde!! ten eerste om het gesjouw, ten 2e om het gewicht (weet niet hoe stevig je vloer is) en ten 3e, het hoeft niet zoveel.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

werken jullie niet met die cocos blokken? blauwe vuilniszak cocosblokje erin 20 liter water hoppa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ maradonna dankjewel, als alles loopt volgens plan zal ik snel starten met de bouw van de ruimte.

 

@ amnees er zijn verschille de redenen waarom ik heb gekozen voor de 270L smartpot:

1. Ik zal de locatie niet al te vaak kunnen bezoeken, een medium met een grote buffer is dus noodzaakelijk.

2. De aarde zal ik hergebruiken voor een ronde of 4/5.

3. Het is een simpel systeem waarbij weinig fout kan gaan

 

Ik ben echter wel benieuwd hoe jij hier over denkt of als alternatief medium in gedachten had.

 

Koala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...