Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

superbomladen

TOPPEN WILLEN NIET GROEIEN

Recommended Posts

IK HEB BINNENPLANTEN STAAN.

 

ZE STAAN ONDER 600 WATTS LAMPEN, HET ZIJN NLX PLANTJES.

 

IN HET BEGIN DEDEN ZE HET ERG GOED, MAAR ZE ZITTEN NU IN DE 5de WEEK BLOEI, ALLEEN WILLEN DE TOPPEN NU NIET MEER ECHT GROEIEN.

 

ZE BLIJVEN SINDS DE 4de WEEK NOG STEEDS ONGEVEER IN DEZELFDE GROOTTE.

 

WIE WEET WAT IK HIER AAN KAN DOEN.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uter

misschien roep je wat te hard tegen je platen? :D

 

post een plaatje?

 

kan aan vanalles liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn het misschien PP's ? Die vertonen in de 4de , 5de week een schijnbare stilstand tijdens de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn het misschien PP's ? Die vertonen in de 4de , 5de week een schijnbare stilstand tijdens de bloei.

Hij heeft het over Nlx zou het kunnen dat die x pp is geweest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wel wat je plant doet tijdens de verschillende stadiums van haar leven :unsure:

En Waar ze behoefte aan heeft :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn het misschien PP's  ?  Die vertonen  in de 4de , 5de week een schijnbare stilstand tijdens de bloei.

Hij heeft het over Nlx zou het kunnen dat die x pp is geweest?

O ja stupid , had ik niet gezien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit zelf in week 4/5 en ze staan naar mijn idee ook al een week stil (pp)

dus mischien is dat normaal bij pp (ik heb ze voor het eerst) en heeft hij wel pp gekregen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwah, uit ervaring weet ik dat wiet (zowel planten als het eind product) heel vaak een naam krijgt onder het motto van "het moet toch iets heten/beestje moet een naam hebben" voor het zelfde geld zijn het dus gewoon PP's.

 

moeilijk te zeggen natuurlijk

 

 

beetje weinig info verder, een hoop dingen kunnen groeistop veroorzaken,

hoe zit je met je temperaturen?

zowel te hoge temp als te lage temp kunnen groeistop betekenen

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo kwekeling, wat bedoel je met ''heb je het topic wel doorgelezen''???

 

-superbomladen schrijft toch echt dat sinds de vierde week zijn toppen niet meer groeien

-atmosphere vraagt zich daarna af of het mischien geen pp's zijn omdat die in week 4/5 een schijnbare stilstand hebben.

-en dan kun jij wel schrijven dat het over nlx gaat maar dat is dus de vraag?

 

dus aangezien ik met mijn pp's een schijnbare stilstand heb in week 4/5 vraag ik mij dus ook af of hij geen pp's heeft staan.

 

ik probeerde alleen een link te leggen tussen zijn toppen en de mijne aangezien ik deze soort voor het eerst heb en al mijn waardes kloppen al 6 weken en ik heb ook geen idee hoe dit kan. (met nlx heb ik dit namelijk nog nooit gehad)

 

snappie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit ervaring weet ik dat ik met nlx te maken heb.

 

omdat ik deze soort al vaker heb gehad.

maar ik denk dat het aan de temperatuur ligt, want het is deze zomer behoorlijk warm geweest.

 

ik had in het begin toen ik ze net in de bloei had staan, problemen met de inzuig van verse lucht, en hierdoor was zelfs de temperatuur op een dag gestegen tot 54 graden.

 

nu is alles goed en schommelt de temperatuur rond de 30 graden.

 

maar dat zal echt effect op de plantjes hebben gehad.

 

ik heb 2 rijen onder 600 watt staan en 1 rij onder 400.

 

maar die onder 600 watt slaan nou weer goed aan, maar die onder de 400 blijven maar miniscuul en het is al de 6de week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien zijn je lampen te oud

 

de lampen gaan maar enkele kweken mee (hoeveel dat is persoonlijke)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai ook slechtere oogsten wanneer er hoge temperatuur verschillen zijn dan willen ze ook niet echt meer groeien dus hoe zit het met je temp. koelt het niet te hard af als de lampen uitzijn want als je licht aan is en het is bv30 en als je lamp uit is en het is bv 18 graden is dit verschil eigenlijk te groot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meet de temperatuur van de lucht ter hoogte van de bovenkant van je toppen eens(recht onder je lamp),dan weet je in ieder geval of je lampen niet te laag hangen .

 

De lampafstand laat ik altijd bepalen door een klassieke thermometer die op de juiste plaats hangt ,heel handig vind ik om daar op af te gaan . Temp. boven de 30 - de lamp moet omhoog , onder de 25 graden -de lamp kan omlaag, om maar ff een grove indicatie te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk denk ik dat het uiterlijk van veel planten niet altijd zegt wat voor soort het is. Heb dit jaar PP buiten, zelfde als verleden jaar van dezelfde stekkenboer. Toch zijn ze heel anders, dit kan liggen aan de kwaliteit van de moederplant, zaad en aan de omgeving. Verleden jaar was het veel warmer en had ik veel grotere toppen die nu al zo goed als rijp waren. Me pp's van dit jaar zijn wat magerder, door de harde wind en altijd maar nat weer...

Ook ben ik ervan overtuigd dat een hoop stekkenboeren je belazeren. Een partij stekjes NL heten ineens PP als jij daar naar op zoek bent, of andersom. Ga er nooit zomaar vanuit dat de stekkenboer eerlijk tegen je is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...