Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Patrick-d4l

Luchtstroom Te Luid.

Recommended Posts

Beste hobbyisten! Sinds kort heb ik een andere woning in een zeer rustige straat. Op de verdieping heb ik een kleine secret jardín staan waar 5 dames in staan. Omdat het een rustige straat is hoor je savonds de luchtstroom en de buisafzuiger heel zachtjes. Hiervoor woonde ik in een flat aan een drukke weg en viel het totaal niet op ook al liepen er constant mensen voorbij de galerij waar de kamer aan galerij. De buisafzuiger staat op 40 procent vermogen.. Nu ben ik een beetje bang dat het nogal gaat opvallen loop der tijd aangezien ik het vermogen van de afzuiger moet opvoeren. Wat zou ik eventueel kunnen doen om het geluid een beetje te dempen. Ik heb liever geen demper bij het filter. Iets simpels zou fijn zijn dus alle ideeën zijn welkom

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes

 

Sorry voor alle spellingsfouten ik zit op me mobiel te kloten haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen het filter en de afzuiger gaan een zwarte combideck slang, na de afzuiger komt de geïsoleerde zilveren sonodeck slang, deze slag dempt veel blaasgeluid.

De zwarte slang is nogal gehorig, daar moet je zo min mogelijk van hebben en ook zo min mogelijk bochten.

Ik heb zelf die zwarte slang geïsoleerd met het glaswol van een een zilveren sonodeck slang erom heen, en daarna nog eens het zilveren gedeelte voor de afwerking, gemakkelijk plakken met duct-tape.

Bij mij scheelt het 40% geluid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede tip! Bedankt voor het meedenken, hier ga ik morgen even voor kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd zo min mogelijk bochten. Geisoleerde slang ook een goeie tip. Ik dacht zelf aan het feit dat je raam opening in je nieuwe woning misschien kleiner is dan je vorige. Waardoor de lucht met meer kracht erdoorheen moet dan voorheen. Als dat zo is kan het daar aan liggen. Dat gaat uiteraard ook meer suizen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd zo min mogelijk bochten. Geisoleerde slang ook een goeie tip. Ik dacht zelf aan het feit dat je raam opening in je nieuwe woning misschien kleiner is dan je vorige. Waardoor de lucht met meer kracht erdoorheen moet dan voorheen. Als dat zo is kan het daar aan liggen. Dat gaat uiteraard ook meer suizen

 

Klopt, helaas maakt de buis 1 bocht om bij het raam te komen. De opening is juist groter van het raam, dat is dus het rare! Ik ga vandaag de geïsoleerde buis bestellen en hopen dat het een stuk scheeld. Jij ook bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang zijn de in gebruik zijnde slangen?

 

Ik heb een buis op een tentje staan, buis zelf in geisoleerde doos en met filter aan combi connect best stil voorheen maar nu had ik een irritante fluittoon/suizen, toen ik een stuk slang pakte om de uitblaas te verlengen (had 160 dus makkelijk om even over 125 te schuiven) is het 80% minder en dat extra stukkie slang is maar 1mtr waarvan 40cm Sono 160 en de rest 125 combi).

 

Als de lucht er (een buis is geweld) met kracht doorheen geblazen wordt en er is een korte weg en er zit in die weg ook nog eens een bocht dan ga je boven die 7mtr/sec oid regel komen (zie stickie luchttechniek) en ga je het vernemen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die slangen zijn ook een beetje 'ribbed for her pleasure' aan de binnenkant, ik kan me voorstellend at dat ook niet bevorderlijk is.

 

Met water heb je een fenomeen dat heet laminar flow, ik vraag me af of dit met lucht ook mogelijk is.

Het betekent min of meer dat er geen urbulentie in de stroming meer zit.

 

Ik ga het gelijk googlen :)

 

edit: Nou laminar flow met lucht is dus hogere wetenschap, wordt gebruikt in labaratoria.

Met water is het rleatief eenvoudig.

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een softbox is ook stiller dan een buisafzuiger!

Idd je slangen isoleren of sonodek slangen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist heb ik de sonodeck buis besteld. Ik ben zeer benieuwd of het werkt. Een sofbox is idd stiller maar ik vind een softbox minder praktisch in een kleine tent. De vorige slang was al jaren oud en volgens mij hard aan vervanging toe , bedankt voor alle reacties gasten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey nog iets, als je raam aan de kant staat waar de wind op waait kan het ook meer herrie maken en zelfs terug naar binnen waaien als je het niet goed hebt geisoleerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey nog iets, als je raam aan de kant staat waar de wind op waait kan het ook meer herrie maken en zelfs terug naar binnen waaien als je het niet goed hebt geisoleerd

 

Daar heb je zeker een punt maat maar het probleem is, het raam is een kiep/kantelraam. Ik heb het raam vanaf de bovenkant naar binnengekanteld , daar rolgordijn achter gemonteerd en daarachter een plaat mdf met een gat voor de uitlaat en en een rooster voor een inlaat zodat er ook nog frisse lucht binnenkomt. In de winter kan ik deze dicht doen. Ik heb geen ander idee hoe ik het kan oplossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De sonodeck buis is al binnen, meteen aangesloten en wat een verschil! Veel beter zo. Bedankt voor jullie hulp allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te lezen

 

Ben jou ook zeer dankbaar Topjuh. Ik wist dat het bestond maar ik had geen idee van dat het ook echt werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...