Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stony_tony

Verslag: Noob Klooit Wat Aan. (Meer Voor De Entertainment )

Recommended Posts

Voor de koude nachtperaturen zou je een warmtematje kunnen gebruiken.

 

Je kleine plantjes kan je gewoon op een verhoging zetten. Een omgekeerde bloempot oid.

 

Zo te zien moeten je planten nog wel even. Hoe lang staan ze al op 12/12?

 

We all love the smell of ganja in the morning. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig. Elke ronde wat verbeteren en je word langzaam een pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei het al eerder ;)

 

Opbouwende kritiek doet wonderen.

 

Gaat de goede kant op dude!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed! ik ben benieuwd naar het resultaat! ik las hier wel dat het gevaarlijk is ivm met brandgevaar... Hoe zit dat eigenlijk met al die stoffen tenten van bijvoorbeeld een darkroom.. is dat dan helemaal veilig? of wat is het beste materiaal dat je kan gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aquar, dank je voor de tip, ze stonden al op die omgekeerde potten, maar ik heb er nu zo'n opbergbak onder gezet. ze staan nu even hoog als de 2 grote plantjes.

 

ze staan nu ongeveer een week of 6 a 7 op een 12/12 ritme

 

@Tjoe en GreenHulk inderdaad, gewoon stapje voor stapje kom ik er wel :) zolang ik er lol van heb

 

@svelt, daar zeg je inderdaad iets, want die tentjes lijken inderaad op het eerste oog van vrij dun plastic materiaal gemaakt. (wat dus echt retesnel kan smelten)

 

dat is ook de reden waarom ik voor een houten kast gekozen heb, elk materiaal brand, alleen is het brandpunt anders. hout ligt rondom 250c en plastics smelt al rondom de 80c.

beste materiaal lijkt me dus eerder een houten kast, want daar doe je vaak ook nog dat speciale zwart/wit folie in.

maar ik denk dat die tenten van speciaal plastics zijn. de duurdere tenminste wel lijkt me.

want als je kortsluiting krijgt in de electronica dan moet dat dunne plastic wantje dat wel kunen tegenhouden?

ik vraag me af of de elctra die bij de tenten erbij geleverd word uberhaupt geaard en/of gezekerd is.

 

hmm. zou eigenlijk die isolatiefolie (verwarmingsfolie die je achter radiators plaatst) goed kunnen helpen voor het isoleren van een kast? dat spul schijnt ook brandveilig te zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou, dat ziet er toch wel aardig uit hoor voor je setup B) . Misschien is het een idee om 's nachts de lampen aan te zetten, dan heb je minder warmte variate als ze overdag uit zijn.

 

Daarnaast meen ik ergens gelezen te hebben dat een klein beetje stress (bij het eind van de bloei) niet zo erg is. De plant wordt dan gestimuleerd om alle energie naar de bloemen te sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk is het schattig dat er 2.5 gram per plant aan zal komen

maar als het op is denk ik dat je vanzelf gaat googlen naar micro grow fluro tubes

de action peren krijkgen nog steeds geen credit van mij

 

ik ben altijd degene die negatief wordt genoemd , terwijl ik gewoon geen genoegen neem met beginners aan te laten kloten

 

als ik niets van kweken wist zou ik haast denken dat het altijd zo gemakkelijk kan : doos rechtopzetten , stroomkabels met action peren erin , en hopen maar

 

sterker nog : zo ben ik ongeveer begonnen te kweken

ik had een nier verkocht als ik daardoor meteen wist hoe je een Baekelandt hokje in elkaar kon zetten

 

verplaatst u zich svp allen in de schoenen van de behoeftige blower zonder enige kennis

en verplaatst u zich svp ook in opsporingsambtenaren en brandweer-deskundigen die meekijken

het is aan ons: ervaren hobbykwekers om de beginners in goede banen te begeleiden , en niet te applaudiseren als ondanks onkunde een schamel topje gekweekt wordt

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is aan ons: ervaren hobbykwekers om de beginners in goede banen te begeleiden , en niet te applaudiseren als ondanks onkunde een schamel topje gekweekt wordt
Het is ook aan de ervaren hobbykwekers om te weten dat beginners doorgaans beginnersfouten maken en stoners nu eenmaal plantrekkers zijn.

 

Je kan ook beginnen met te duiden op kleine concrete veiligheidspuntjes, zonder dat je daarom moet applaudiseren (al is iedereen verwonderd dat die plant het haalt) ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad

 

het leeft

 

en je kan best goede fotos schieten...

 

is dat positief genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straks gaat hij nog op jou schieten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat de kweekbox niet stabiel is, en dat de foto niet duidelijk aangeeft dat het een blusdeken is kan al gevaarlijk genoeg zijn

de foto kan een eigen leven leiden , en er hoeft maar een stoner te zijn die gewoon een zwart laken voor het gat hangt en de kamer fikt af

dan is die foto een mooie manier te tonen hoe het niet moet

 

qua planten : evenmin indrukwekend: de toppen zijn schraal , en de planten zijn extreem bemest ( glimmend blad), toch strekken de planten door( gebrek aan licht)

 

al met al : net zo spectaculair als een dafje met roestige uitlaat , versleten motorblokje , en verroeste spatborden.

het rijdt, en dat is dan ook alles

 

zelfs mijn aller eerste misbakselgrow was tenminste een houten kast , met vastgeschroefde tl armatuur en degelijke luchtgaten

veel te weinig licht

toen ik kritiek kreeg , en met die kritiek wat ben gaan doen werd het kweken ineens een stuk leuker

 

de topicstarter is in een mercedes gaan zitten (om het maar even bij autos te houden), heeft de motor aangedaan , en is blijven zitten tot de tank leeg is,

ja de motor draaide, en hij heeft bijna niets hoeven doen , maar met wat meer inzet had hij een rondje snelweg gedaan.

 

de grow draait , en de planten sterven niet direct , maar op dezelfde oppervlakte met ietsje meer inzet had hij 20 keer zoveel geoogst

 

hopelijk volgende keer

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd als je het risico en de opbrengst neemt kan k r ook niets anders van maken dat t eigenlijk zonde is waarschijnlijk, waren de zaadjes duurder als de opbrengst die eraf komt. en je zou er toch niet aan moeten denken dat de blauw petten langskomen die paar plantjes aantreffen en de woning stichting op de hoogte brengen terwijl je hooguit 10 gr oogst

 

maar goed ts heeft er plezier in dus veel suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites
de topicstarter is in een mercedes gaan zitten (om het maar even bij autos te houden), heeft de motor aangedaan , en is blijven zitten tot de tank leeg is,

ja de motor draaide, en hij heeft bijna niets hoeven doen , maar met wat meer inzet had hij een rondje snelweg gedaan.

Juiste vergelijking aub. Topicstarter stapt in een auto met een lege tank, en rijdt voor de gein tot wanneer de laatste druppels écht op zijn. Jij snapt wat de topicstarter wilt doen, maar komt toch meerdere keren zeggen dat men eerst moet tanken, en dan pas rijden, want anders raak je niet ver. Ja, da's echt nuttige informatie wanneer je je tank even compleet leeg wilt rijden.

 

Ik ben benieuwd hoe de plant er intussen uitziet. Fotootjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
de topicstarter is in een mercedes gaan zitten (om het maar even bij autos te houden), heeft de motor aangedaan , en is blijven zitten tot de tank leeg is,

ja de motor draaide, en hij heeft bijna niets hoeven doen , maar met wat meer inzet had hij een rondje snelweg gedaan.

Juiste vergelijking aub. Topicstarter stapt in een auto met een lege tank, en rijdt voor de gein tot wanneer de laatste druppels écht op zijn. Jij snapt wat de topicstarter wilt doen, maar komt toch meerdere keren zeggen dat men eerst moet tanken, en dan pas rijden, want anders raak je niet ver. Ja, da's echt nuttige informatie wanneer je je tank even compleet leeg wilt rijden.

 

Ik ben benieuwd hoe de plant er intussen uitziet. Fotootjes?

 

Leeg = leeg dan zitten er niet opeens weer een paar druppeltjes in....

 

Als mn portomonee leeg is komen dr ook niet opeens weer een paar centen in :)

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat die jongen toch doen wat ie doet.

Denk niet dat hij hier op het forum

Komt om afgezeken te worden.

Dat het hier en daar niet zo safe is ala maar geef hem goede raad en verder klaar toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vergelijking met de auto's vind ik wel leuk.

 

Ok, mr Jansen heeft een heel goed punt over de blusdeken.

En zijn te veel mensen die niet lezen en alleen foto's kijken en daardoor wellicht echt domme en gevaarlijke dingen doen.

Daar kan ik wat mee, zal eens kijken, misschien dat ik die foto's dan maar weg haal.

En sorry hoor, ik ga echt niet de kast half afbreken om je te laten zien dat het een deugdelijke houten constructie is met staal afgezet op de hoeken.

 

Ok even naar de autovergelijking.

Allereerst moet je dan weten dat in mijn ogen jij/jullie een monteurs zijn bij Mercedes of Bmw en dus alle kneepjes van het vak kent. Uit routine een stukje kwaliteit levert.

 

Nu ben ik de audio installateur die de balle verstand heeft van motoren. Ik "vind" een oud dafje die blijkbaar alle onderdelen heeft.

Dus wat doe ik, ik zet dat ding in mijn garage, lees wat handleidingen en begin dat ding in elkaar te zetten.

Ok, het is geen kwaliteits garage, ik heb niet eens een brug. Maar toch lukt het me de auto in elkaar te zetten en de motor draait stationair op een setje brommer bougies.

Onder normale omstandigheden krijg je een motor niet aan de praat met oude en verkeerde bougies.

Dus als audio installateur ben ik wat verbaasd en ook trots dat het me gelukt is

 

Ik kan me goed voorstellen dat de Mercedes en Bmw huis- monteurs (die alle pro gereedschappen hebben, zoals die brug en de motoren in hun dromen kunnen monteren) het een lachertje vinden en in mr Jansen z'n geval ronduit op z'n zenuwen werk.

 

Maar ik heb er geen bal aan als die monteurs dan m'n dafje afzijken omdat het in de verste verte niet op een Mercedes lijkt.

Duh, Ja dat weet ik ook wel dat een Mercedes er anders uitziet, beter rijd, een stevigere motor heeft en dus verder rijd dan mijn dafje.

 

Ik ben hier voor de lol en het stiekeme trots dat het door mijn twee linker handen in elkaar gezet is en dat het dafje loopt.

En ik hoop dan stiekem dat er wat Volkswagen of Seat monteurs zijn die naar dat dafje kijken, het wel kunnen waarderen en dan tegen me zeggen, joh, die bougies moeten echt vervangen worden of stel de boel zo en zo af, dan loopt het gewoon wat beter stationair.

 

De keuze van mijn topic titel is erop gebaseerd dat ik al verwacht had dat de Mercedes en Bmw monteurs zouden gaan roepen dat een daf niets voorstelt en dat de Mercedes en BMW's veel beter zijn. Vandaar de zelfspot.

Ik had alleen niet verwacht dat ook de garage of autoframe onder vuur zou komen liggen :)

Dat de gragage en het frame van de daf goed inelkaar zit, daar zijn de meningen nogal over verdeelt.

Dat er links en rechts zaken beter afgesteld moet worden zijn we allemaal wel over eens.

Dus als je afstel tips hebt. Graag, maar me erop wijzen dat er auto's zijn die beter zijn en rijden weet ik inmiddels wel. Dat voegt niets toe.

 

Einde auto vergelijk :)

 

Nu ben ik juridisch niet erg goed onderbouwd, dat het illegaal is begrijp ik wel.

Al denk ik, gezien het gedoog beleid, als de vraag gesteld word, is het aantoonbaar voor eigen thuis gebruik of niet? Daar kan geen twijfel over zijn. Dit is verre van professioneel. (De lage opbrengst is duidelijk voor eigen gebruik)

Op het moment dat je speciale lampen, aarde, voedingsstoffen, koolstoffilters, en dergelijke hebt, word het al discutabel of het wel of niet (semi-)professioneel is. (Hoge opbrengst, twijfelachtig of 1 persoon dat voor eigen gebruik heeft. Je koopt toch een paar kratjes bier ipv een vrachtwagen vol kratjes bier?)

Maar ik begrijp ook wel weer; als je dan toch risico loopt dan zorgen dat je een zo'n hoog mogelijke opbrengst hebt.

 

Maar goed. Ik vind de discussie opzich wel interessant.

En als je tips voor verbeteringen voor mij hebt, dan hoor ik het graag.

M'n lijstje voor ronde 2 groeit langzaam door.

 

Ik zal zo weer wat foto's maken. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb weer wat fotos gemaakt vanochtend.

 

De foto's:

 

Plantje 1

groeit goed door, met name de lagere toppen lijken nu steeds groter te worden.

de plant is nu 48 cm hoog en de top is tikt net de 7cm aan.

gallery_42159_17423_1578213.jpg

 

gallery_42159_17423_1936288.jpg

 

gallery_42159_17423_1964565.jpg

 

gallery_42159_17423_2299891.jpg

 

Plantje 2

het plantje is ietsje groter dan 1, namelijk 52 cm

maar de top is weer iets kleiner ongeveer 5,5cm (al zijn er wel weer 2 :) )

gallery_42159_17423_1722112.jpg

topjes halverwege

gallery_42159_17423_773149.jpg

top 1 van plantje 2

gallery_42159_17423_1805836.jpg

 

gallery_42159_17423_1513969.jpg

top 2 van plantje 2

gallery_42159_17423_658197.jpg

 

gallery_42159_17423_1884263.jpg

 

Plantjes 3&4

die zijn met een soort van inhaalslag bezig.

gallery_42159_17423_1259870.jpg

plantje 3 lijkt toch nog een leuk topje te maken

gallery_42159_17423_1724600.jpg

Plantje 4

gallery_42159_17423_2032751.jpg

plantje 4 krijgt toch nog leuke topjes.

deze is klein maar fijn (het topje is maarliefst 4cm)

gallery_42159_17423_631854.jpg

 

gallery_42159_17423_1261110.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie foto's wel

nu nog het kweken onder de knie krijgen en dan wordt het pas echt heerlijk ;)

 

succes met het verloop

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

topjes en plantjes zien er gezond uit :) en daar gaat het om

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat leuk voor een hobby kweek,

maar waneer ga je tafellaken nou eens strijken ? zoals Mrmonke eerder al aangaf,

hoe strakker dat folie zit ( minder vouwen in het laken ;) ) hoe meer er van het kleine beetje licht dat er nu is gereflecteerd zal worden richting de planten,

 

en zie ik het goed dat je hier en daar de dofe kant van het aluminium folie binnen hebt zitten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedoogbeleid? Minder profesioneel minder straf?

 

Ik zie een geprepareerd hok ik zie kunstlicht voeding ga je ook nog wel mee in de weer. Je bent net zo strafbaar als ik in mijn ogen...suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@grow weed, ik heb nog even gekeken maar ik geloof dat je gelijk hebt.

Daar moet ik dus even op letten de volgende keer.

En haha, ik heb t tafelkleed maar even gestoomd, met de strijkbout tegen die kast aan ging niet lekker.

Met de behangafstomer ging het toppie. Hahaha..

 

@agent orange, dat zei ik niet, alleen aannemelijker (beter aantoonbaar) voor eigen gebruik. Straffen is dan weer een tweede vraag. Al krijgen 2 Groningers geen straffen voor hun professionele kweek. Dus.... Alles is mogelijk ;)

 

De plantjes gaan als een speer in mijn ogen. De toppen vullen zich goed en de haartjes worden langzaam bruin.

Wel lijkt het erop dat de toppen te zwaar worden, de bovenste toppen begon wat te hangen en ik heb met een stokje en touwtje de boel ondersteunt... :s.

Volgens mij is de max daar ook wel behaald, omdat onderin de toppen nu ook behoorlijk dikker worden.

 

Ik heb zo'n idee dat er toch meer af gaat komen dan die 2,5 gram die me voorspeld was. Lol.

(Stiekem trots op mezelf dat de planten niet dood heb laten gaan)

 

Ik denk dat ik binnenkort kan gaan oogsten.

Nog een weekje.. Of misschien 2.

 

Ik zal zsm weer wat foto's plaatsen

(Hopelijk vandaag nog)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een update met foto's

 

Plantje 1

groeit prima door. hij is niet meer verder in lengte gegaan, maar lijkt zn best tedoen om de tussenliggende delen te vullen met topjes.

gallery_42159_17423_1491720.jpg

gallery_42159_17423_1035069.jpg

onder bij de plantenpot ontwikkelen zich nu ook topjes.

gallery_42159_17423_1666065.jpg

gallery_42159_17423_9309.jpg

 

de top zelf ziet er leuk uit al zeg ik het zelf.

de kleine toppen eronder zijn nu in de grote top verwoven en groeit dus lekker vol zo.

gallery_42159_17423_1299479.jpg

 

Plantje 2

die heb ik moeten ondersteunen omdat hij krom begon te hangen.

gallery_42159_17423_2815917.jpg

gallery_42159_17423_1920088.jpg

om de grote top heb ik een touwtje gebonden (bij gebrek aan betere ideeen)

gallery_42159_17423_2427294.jpg

de achterste top houd zich nog goed overeind maar neigt ook om te vallen door zn eigen gewicht. :s

gallery_42159_17423_1525045.jpg

 

de kleintjes, 3e en de 4e plantjes komen leuk mee nu ze beter onder het licht staan.

gallery_42159_17423_589421.jpg

gallery_42159_17423_2015453.jpg

de topjes halverwegen groeien ook goed door, waardoor het lijkt dat de plant lekker vol zit (voor een klein plantje dan)

gallery_42159_17423_621918.jpg

gallery_42159_17423_938964.jpg

 

de 4e plantje doet zn best

gallery_42159_17423_722696.jpg

gallery_42159_17423_29945.jpg

gallery_42159_17423_1949905.jpg

ook bij deze komen halverwege de plant steeds mooiere topjes te zitten

gallery_42159_17423_601750.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) ziet er goed uit !! erg leuk knutselhok en de plantjes zien er ook erg leuk uit

 

groeten van tuintjuh!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...