Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabisdmt

Fuck De Spint Kill It

Recommended Posts

yo medekillers

 

met lamp aan zag ik bij een northern light die in de hoek staat met de minst dikke top maar o zo lekker wit,

2 draadjes maar,zonder spint erop aan de bovenkant van de top,

heb het met de hand ff weggehaald en stiekem hopend tegen beter wetend in op gewone spinnen rag.

 

ben telkens ff goed wezen staren kijken spotten naar de toppen van alle planten enz

maar, wat zag ik tussen de pot van de in de hoek staande nl en een andere ernaast bijna op de grond bij het uiteinde van mijn actiefe inblaas

weer een lijntje en toen zag ik wel spint zo 2 stuks zag ik aan het lijntje hangen weer weggehaald met de hand.

als ik de nl bij de blaadjes ga chekken zie ik niks heb zo iets van 4 a 5 weken terug iets van ongedierte ontdekt dacht eerst luis en later meer naar spint toe is(nooit) uitgebroken heb toen dagelijks alle blaadjes wezen controleren door met een lamp door de bladeren te schijnen telkens niks niks,

 

later kreeg ik last van de meeldauw de besmette balderen weggehaald en daarna gespoten met spuitzwavel en geen last meer gehad,

 

tot vandaag spotten ik naast de nl met weer een beetje spint met draad tussen 2 bladeren in de hoogte als een soort ladder,,, in een van de toppen toch weer beetje meeldauw,

heb de top geamputeerd en weg gegooit en de stengel afgeplakt met duckttape,

het valt mij op dat de problemen van spint en meeldauw in de buurt zit van het uiteinde

van mijn actieve inblaas is,

het is zo een slang die geperforeerd is met gaatjes en een buisafzuigertje word samen met de lamp aan en uit geschakeld .

hij pakt geen lucht direct van buiten maar lucht vanuit de kamer wat wel dicht bij de deur van het balkon is wat een stuk open staat.

 

misschien is het beter om maar niet meer actief in te blazen nu is het een combi van actief en passief met licht aan.

 

bestaat er iets dat de binnenkomende lucht filtert van ongedierte?

heb ooit is een box gezien met een filter voor beestjes maar, dat is dacht ik voor je uitblaas aan het einde of begin weet het niet meer. Is een (filterbox)

kan het ook niet meer vinden nog niet dan.

 

 

 

tijdje zitten lezen op het forum,

 

toen leek mij dit handig als het kan de temp tot 20 graden laten dalen in de nacht

en met een stofzuiger heb ik de grond de potten de hoeken de onderkanten van de planten en boven de toppen door er dicht bij te houden hopelijk al wat weg kunnen zuigen.

zal morgen iets hallen wat ik voor de mond van de stofzuiger kan plaatsen wand als ik te dicht bij kom ben ik zo een gedeelte van het blad kwijt en de stofzuiger zachter laten draaien en dan zuigen lijkt mij niet zo een goed plan.

 

ze hebben nog ong een week voeden nodig en 2 weken water geven en dan hak ik ze om beetje boel kut dat die spint om de hoek komt kijken ben er gelukkig wel weer snel bij er is niks ingewikkeld bij de toppen en kan ook amper wat vinden paar spintjes maar, ze zijn er wel ik weet het wel voor dat je ze opmerkt zijn ze al een tijdje bezig ,

 

kan ook de rv wat omhoog laten lopen zou niet weten of dat een goed idee is ? tegen spint wel maar voor mijn toppen?

 

met lamp uit kan de rv oplopen tot max 50 procent met lamp aan zo 40 procent,

 

kweek vanuit zaad,

wat ik aan spuitzwavel heb gespoten heb ik ook laten liggen op de bladeren,

 

na deze kweek wil ik gaan drogen maar, kan het dan nog in de tent ,ik weet dat spint graag naar boven klimt

wat er op leek is dat ze van blad naar blad gaan met een sliert er tussen van wat ik kon zien,

zou ook een plant eruit kunnen halen ik betwijfel of het dan weg zal zijn,

 

omdat ik niks meer kan mag spuiten zal het dagelijks stofzuigen van spintjes moeten gebeuren.

 

gelukkig zit er genoeg ruimte tussen de planten en tussen de potten en het is niet zo een dicht begroeid bos met een scrog gaas met van die ijzeren vierkantjes

waardoor alles met elkaar in contact staat,,,,,

 

Heb.wel is ergens gelezen dat er bepaalde soorten planten die met hun geur de insecten óp een afstand houd iemand ervaring hiermee? Is dat mogelijk in de winter of alleen met.de warmere maanden,plaatsen in de tent of op het balkon

 

het stofzuigen van spint kan maar,gebruik dan een goed fiter anders heb je de kans dat ze via het mondstuk binnen komen en er door de stofzuiger er ook weer uitgeblasen woorden heb ik ergens gelezen ik dacht dan aan een hepa h14 filter laat max 5 deeltjes per liter lucht door,

 

Dacht er wel ongeveer te zijn met het stofzuigen ,maar als je niet oppast verspreid je het alleen maar,

Ik weet niet of dit dan voldoet hoop dat het voor mijn stofzuiger te koop is ff uitzoeken wat ze gebruiken bij een cleanroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet super handig om voor alle invoergaten hepa filters.te plaatsen!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roofmijt uitzetten volgende keer ergens in het begin van de bloei.

 

Ja dat is zeer handig om voor alle inlaten filters te plaatsen.

Enkel neem je waarschijnlijk het ongedierte zelf mee naar binnen op je kleren of iets dergelijks, dus kan je filters plaatsen maar dat zal niet al te veel helpen.

Of je moet rechtstreeks van buiten aan zuigen, dan kan het nog wel nuttig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is gewoon kut dit heb nog iets van 20 dagen nodig en die predators worden niet meteen actief toch bij curatief uitzetten, ben ik dus daardoor dan te laat of toch maar, beter wat bestellen.

 

Mischien vandaag of morgen met water starten om wat eerder te kunnen oogsten.

 

Moet.er wel wat vanaf halen al is het maar een ons om zelf op te roken

Kan ik toch wat bij elkaar sparen voor over 2 maanden als ik mijn 2de ronde wil gaan starten.

Wil eerst veel dingen aanpassen voor ik weer start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

later kreeg ik last van de meeldauw de besmette balderen weggehaald en daarna gespoten met spuitzwavel en geen last meer gehad,

 

het valt mij op dat de problemen van spint en meeldauw in de buurt zit van het uiteinde

van mijn actieve inblaas is,

het is zo een slang die geperforeerd is met gaatjes en een buisafzuigertje word samen met de lamp aan en uit geschakeld .

hij pakt geen lucht direct van buiten maar lucht vanuit de kamer wat wel dicht bij de deur van het balkon is wat een stuk open staat.

 

misschien is het beter om maar niet meer actief in te blazen nu is het een combi van actief en passief met licht aan.

 

kan ook de rv wat omhoog laten lopen zou niet weten of dat een goed idee is ? tegen spint wel maar voor mijn toppen?

 

met lamp uit kan de rv oplopen tot max 50 procent met lamp aan zo 40 procent,

 

kweek vanuit zaad

 

Ff eruit gepikt wat mij opviel, hoe kan je en meeldauw en spint hebben?

Spint houdt van die lage 40% en lekker warm waar meeldauw dan amper voorkomt, die wil zompige lucht wat jij niet hebt.

 

Kom je wel eens bij een ander met planten?

kans dat je daarvandaan spint mee neemt is ook aanwezig en door velen onderschat, spint komt veel voor.

 

Filters voor alle inlaten maken, zijn diverse oplossingen voor en uitzoeken waar die meeldauw vandaan komt, ergens klopt er iets niet in je setup en tot die tijd de spint weg stofzuigen, pantykous over de stofzuigmond en de stofzuigzak weg als je klaar bent anders kruipen ze zo terug.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eerst last van meeldauw. Voor Het licht aan ging keek ik op mij rv meter die in de tent hangt en zag 70%

Dat heb ik toen behandeld bladeren wegehaald en gespoten met zwavel was in week 3 echte bloei.

 

Ik vind het ook tegstrijdig maar meeldauw doet het toch ook goed bij een lage lv en in de tent is het met licht aan ook wel is iets onder 40%lv is weer extra lekker voor spint en bij mijn zoektocht kwam ik bij een top meeldauw tegen.

 

 

Op een plant zat een top met meeldauw en die ernaast in de hoek spint.

En die spint kan die voor meeldauw zorgen ivm aantasten dat ze er vatbaar voor word?

 

Ik zal het wel meegenomen hebben of via de lucht maar het zullen wel meelifters zijn hebeen tijdje in het groen gewerkt maar was er al mee gestopt voordat ik ging kweken maar ik lift wel regelmatig mee met de auto van de hoveniers en dat is dus kut baluh

grrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

stond al klaar met de stofzuiger en 2 doosjes kniekousen maar als ik niks zie dan hoef ga ik ook niet spintzuigen

de Actie van gistere was toch wel gelukt maar ja schijn bedriegt,

Hoop er het beste van heb mijn trafo op 20graden staan voor in de nacht rv50% en de trafo overdag op 26 graden rv40%

Voorlopig alleen passief inblazen,

 

Nog ff gezocht naar de hepa uitblaas filters 18 e origineel huismerk 8 e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eerst last van meeldauw. Voor Het licht aan ging keek ik op mij rv meter die in de tent hangt en zag 70%

Dat heb ik toen behandeld bladeren wegehaald en gespoten met zwavel was in week 3 echte bloei.

 

Ik vind het ook tegstrijdig maar meeldauw doet het toch ook goed bij een lage lv en in de tent is het met licht aan ook wel is iets onder 40%lv is weer extra lekker voor spint en bij mijn zoektocht kwam ik bij een top meeldauw tegen.

 

 

Op een plant zat een top met meeldauw en die ernaast in de hoek spint.

En die spint kan die voor meeldauw zorgen ivm aantasten dat ze er vatbaar voor word?

 

Die hoveniers ritjes zijn idd een heel mooi aanknopingspunt, misschien aanleren kleren wissel als je thuiskomt?

 

Spint maakt geen bevattelijk voor meeldauw, niet gezonde planten zijn wel vatbaarder voor meeldauw maar de schimmel heeft wel ideale condities nodig en dat is warm en vochtig anders gaan ze in retraite.

Denk dat die top die je gevonden hebt de eerdere behandeling heeft overleeft/dat je hem over hoofd hebt gezien.

 

Als je echt een meeldauw probleem hebt is het logisch dat je amper spint terug vindt nu en zit er iets niet goed in de luchtstromen in je hok of de meters die je gebruikt.

 

Meeldauw, wat is het, hoe onstaat het en hoe kan ik het het beste voorkomen?

De schimmel ontwikkelt zich het beste als de weersomstandigheden gunstig zijn.

Ideale omstandigheden zijn o.a. warm en vochtig weer.

 

Spint, wat is het, hoe onstaat het en hoe kan ik het het beste voorkomen?

De mijten tasten de bladeren van de plant vooral aan onder warme, droge omstandigheden.

 

Gemene deler is warmte vd rest 2 heel verschillende dingen en samen is een potje maken van je klimaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb alles zeker wel geraakt vond op een andere plant bij een stuk wat iets dichter begroeit is ook een beetje meeldauw direct verwijderd. Volgende ronde wat beter dieven had nu alleen de onderste hele groeischeut verwijdert maar, dat was denk niet helemaal de bedoeling met dieven gaat meer om de onderst uitlopertjes klijne topjes dan dus de hele top tak,

 

 

En het valt mij gewoon op dat het telkens in de buurt van de slang van de actieveinblaas is eerste x ook,

Bosrand zij dat het aan niet voldoende ventilatie kan liggen

Als mijn afzuiging. Op 20% draaid is 150kuub is dat dan weinig?

Zal eerder wel 40% zijn ,

 

Zal je links goed doornemen thanks,

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb weer wat ontdekt tijdens de watergift een klein spinnetje met onwijs dunne pootjes iets boven het aarde oppervlak de derde pot van af de hoek waar ik de (spint)had ontdekt .....

 

heb hier de laatse paar dagen veeel last van spinnetjes buiten komt door het vochtige weer wat nu buiten heerst denk ik en de herfts komt eraan.

wat ik weet is dat spinnen van vocht houden en wat er in hun web komt buiten plant materiaal om,,

 

hoop niet dat ik straks veel baby spinnetjes krijg geen zin in pfffff wel weer meer dan spint dat wel natuurlijk.....

 

 

dus ik hoop nu dat wat ik in het draad zag hangen toen geen spint maar vuil was dat is blijven kleven

 

volgende x het toch proberen te pakken zodat ik het kan bekijken onder een micro of een loop,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eerst last van meeldauw. Voor Het licht aan ging keek ik op mij rv meter die in de tent hangt en zag 70%

Dat heb ik toen behandeld bladeren wegehaald en gespoten met zwavel was in week 3 echte bloei.

 

Ik vind het ook tegstrijdig maar meeldauw doet het toch ook goed bij een lage lv en in de tent is het met licht aan ook wel is iets onder 40%lv is weer extra lekker voor spint en bij mijn zoektocht kwam ik bij een top meeldauw tegen.

 

 

Op een plant zat een top met meeldauw en die ernaast in de hoek spint.

En die spint kan die voor meeldauw zorgen ivm aantasten dat ze er vatbaar voor word?

 

Die hoveniers ritjes zijn idd een heel mooi aanknopingspunt, misschien aanleren kleren wissel als je thuiskomt?

 

Spint maakt geen bevattelijk voor meeldauw, niet gezonde planten zijn wel vatbaarder voor meeldauw maar de schimmel heeft wel ideale condities nodig en dat is warm en vochtig anders gaan ze in retraite.

Denk dat die top die je gevonden hebt de eerdere behandeling heeft overleeft/dat je hem over hoofd hebt gezien.

 

Als je echt een meeldauw probleem hebt is het logisch dat je amper spint terug vindt nu en zit er iets niet goed in de luchtstromen in je hok of de meters die je gebruikt.

 

Meeldauw, wat is het, hoe onstaat het en hoe kan ik het het beste voorkomen?

De schimmel ontwikkelt zich het beste als de weersomstandigheden gunstig zijn.

Ideale omstandigheden zijn o.a. warm en vochtig weer.

 

Spint, wat is het, hoe onstaat het en hoe kan ik het het beste voorkomen?

De mijten tasten de bladeren van de plant vooral aan onder warme, droge omstandigheden.

 

Gemene deler is warmte vd rest 2 heel verschillende dingen en samen is een potje maken van je klimaat.

 

heb 4 warmte meters een daarvan is de s/vent

3 vocht meters een daarvan is de zibro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint= spinnetjes...

 

wat geven al die meters aan?

elke meter wat anders en meer vd zelfde 'halfbakken' meters voor ons doeleinde ophangen zorgt echt niet voor beter beeld dan.

zibro staat mij niet bekend als 'echte' meter,, wel vd wat luxere weerstationnetjes en waaiers en airco's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal dan wel maar ,word een spint net zo groot als een spin van halve cm?

En nee ja de hychrometer van de zibro probeert hem natuurlik alleen zo dicht mogelijk bij de gekosen insteling te krijgen.

 

Ok wat is een goeie meter om aan te schaven ???blijkbaar meten ze dus allemaal verkeerd al licht dat bij mekaar wist niet dat die dingen zo onbetrouwbaar zijn da's mooi kut

 

 

Nog ff gekeken naar die weerstations tering daar zijn er veel van en wat zien ze er te gek uit leuke dingen om te zien komt op mijn wishlist

 

Afwijkingen. Is +- 1 graden rv +- 5%

Dat is van de bovenste dan,

Nog ff kijken zoeken naar de andere.

 

Hortimeter min-max thermo hychro basic van hortiline

 

Garden high pro thermo hychro min max met extra losse temp sensor

Is voor binnen en buiten binnen is dan mijn kamer en buiten vóór de losse sensor is in de tent

 

puksupport trafo regelaar met losse temp sensor

 

Zibro d512 luchtontvochtiger met instelbare hychrostaat

 

Bedankt voor de info en je aandacht lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...