Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

8 X Selene + 1 X Mad Kush Onder 400 Watt.

Recommended Posts

Was niet op tijd bij de dames gister, lamp was al aan, en wilde ze niet verstoren door de lamp een kwartier uit te zetten. en we

 

Vind je dat een probleem dan??

Ik doe dat altijd, de lamp ff uit, gloeilampje aan om niet alle buren te laten weten, hoe zo'n bak licht ik heb..

 

BTW,,

Je loopt slechts een paar dagen op me voor,

Maar mijn toppen zijn echt nog niet zo dik..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey rocker. Nou een probleem is het niet echt, maar iedere keer extra uit en na een kwartier weer aan is slijtage van de lamp, als je dat dan regelmatig doet, dan verkort je de levensduur van je lichtbron. Niet dat wij dat zien met het blote oog, maar het is wel zo.

 

Soms is het even niet anders, maar liever niet!

 

Buren zijn ver weg bij ons. ;)

 

 

Jij hebt de Santa Maria staan als ik het goed heb, het ene soortje krijgt nu eenmaal dikkere knuppels dan de ander, hier zitten wel een paar dikke knotsen tussen, maar het blijven maar vijf dames helaas, daar had ik er wel een stuk of 100 van in een grote ruimte gewild, dat moet een feest zijn met deze strain.

 

@Chuca. Hell yeah! :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wat je zegt over dat slijten oro.

Maar ik heb niet graag die enorme lichtbron aan terwijl ik de deur open.

Zal het effect hebben van een bouwlamp hier..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je niet verduisteren als je bij je dames zit, als je het vergeet en die bundel gaat een keer naar buiten, ogen en oren zijn er overal en altijd!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond, op jou advies een dekkleed voor de deur langs gespannen.

Dat is in iedergeval beter om de koude lucht buiten en de warme lucht binnen te houden..

 

:verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey rocker. Kleine aanpassing, groot gemak toch?

 

Effe een updatje weer.

 

 

5 selene dames, dag 60 12/12...

 

 

Het einde is wel in zicht deze ronde, dames drinken bijna niet meer. Herfst hebben we niet echt gehad deze ronde, het blad is nog steeds groen.

 

Voeding uit de fles hebben ze al heel lang niet meer gehad, vanaf week 4 niet meer, we hebben met de buffertabs, en de overige voeding die al in de aarde zat (Bio all-mix) en de bacterieen, perfect start, en bacto om de 10 dagen deze ronde uitgezongen.

 

Maar bij sommigen beginnen de meeste haren nu al flink bruin te worden, dus weer tijd voor de microscoop vanavond.

 

Als deze week de trichomen melkwit zijn, en wat beginnen te verkleuren naar amberkleur gaat de schaar er in!

 

 

 

Vanavond weer foto's en verdere update!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine aanpassing, groot gemak toch?

 

Niet echt een gemak hoor.

Moet de dekkleden eerst achter me sluiten voordat ik de deur open.

Maar het effect is inmiddels onmisbaar.

 

Kan nu tenminste mijn ding doen, zonder me zorgen te maken over de enorme kou, die dan over mijn planten slaat.

En daar doe ik het voor. Goede tip.

 

Nou kom op dan met die foto's..

Ik wil plaatjes kijken... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hatseflats! Gister nog wat plaatjes geschoten, maar geen zin meer om te posten, het was te laat, en het bed riep!

 

Ook gelijk weer met de loep gekeken, en wat ik al vermoedde, ze zijn aardig klaar, morgenavond gaan de eersten om.

 

We laten ze nog even droog trekken, waren ze al redelijk, maar het blad hangt niet, dus prima zo.

 

Maar dan nu de pica's van ik moet zeggen, mooie harde buds, klein en groot, paars, wit, paars/roze......en nat roze 37 graden....oh nee dat was weer iets anders. :whistle:

 

 

Dus.....foto's!

 

 

Wat geprobeerd met een loep op de lens, kan veel beter, komt nog, ook qua kleur...grrr, maar toch.

 

gallery_37549_17419_665805.jpg

 

 

Paars knotsje:

 

gallery_37549_17419_993086.jpg

 

 

Ander kleurtje:

 

gallery_37549_17419_873331.jpg

 

gallery_37549_17419_1210625.jpg

 

gallery_37549_17419_553758.jpg

 

 

Van alles wat aan kleur in deze buds:

 

gallery_37549_17419_1918730.jpg

 

gallery_37549_17419_1296349.jpg

 

 

En weer een witte dame:

 

gallery_37549_17419_1307078.jpg

 

 

De dame linksachter, ipv 1 hoofdtop, bewerkt tot meerdere fijne harde topjes.

 

gallery_37549_17419_1981946.jpg

 

 

:icecream:

 

gallery_37549_17419_753057.jpg

 

 

Het lagere spul, niet groot, wel mooi hard afgebloeit.

 

gallery_37549_17419_942357.jpg

 

 

Vind deze wel mooi, het kleurverschil, gezusterlijk naast elkaar.

 

gallery_37549_17419_635080.jpg

 

Overzichtje, tent had gerust 4 x zo groot mogen zijn zo.

 

gallery_37549_17419_2151513.jpg

 

gallery_37549_17419_1382649.jpg

 

 

Midden, met de rechtse top van de dame rechtsachter.

 

gallery_37549_17419_1996204.jpg

 

 

Dame rechtsvoor, geknakt en geplet, met dit resultaat.

 

gallery_37549_17419_602383.jpg

 

 

dame rechtsachter.

 

gallery_37549_17419_2171810.jpg

 

 

Wat gekleurt laag spul.

 

gallery_37549_17419_2592976.jpg

 

 

Vooraanzicht links.

 

gallery_37549_17419_458509.jpg

 

 

En rechts, de witte dame.

 

gallery_37549_17419_2384180.jpg

 

 

Ik denk dat jullie wel een redelijk inzicht hebben in wat de mooie Selene doet in 9 weekjes bloei, we kennen haar nu een beetje, er moet zeker meer af te halen zijn, wie weet, maar dan wel stekken, en dan minimaal 50! :punk:

 

 

Zoals gezegd, morgen beginnen met oogsten!

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met oogsten El oro.... die paarse schone zal wel heel lekker zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Oude rocker. :D

 

@Nonsense. Nee, wel likken, en laten roken.....heb ik wel eens gezien! :likken:

 

@Critical. Thnx man, gaat goed komen, morgen weer wat netjes vol leggen.

 

Die paarse is wat zoeter als je ze zo ruikt, maar er zit een heerlijke aroma aan, beetje fris lemon, zoetig, kruidig, snoepjesachtig.

 

Kortom een heerlijk rokertje van onze goeroe's Sannie & Knutsel!...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb bijna een identieke tentje als jou ook met 400 watt

ik vroeg mij af wat de meerwaarde voor jou is met die zwarte buis met gaten erin? zag iets met luchtverdeler? kun je dat uitleggen :)

Verder heerlijke Toppen! vooral die paarse erg nice!

Ook mooie smartpotjes!

ben je allang bezig?

zo ja, wat zijn jou gemiddelde resulaten met de 400 watt hps ?

 

succes met je laatste loodjes!

Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naaais daar El oro. Mooie toppen en leuke kleuren daar in je tent.

Jij staat ook voor de oogst! Bij mij gaan ze morgen of maandag neer.

 

Succes met knip en droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg mooi kleuren pallet Oro!

 

Alles inmiddels al om?

 

Hoop op een mooie score en een hoop lekker AA+ smokegear.

 

Dat het je mag smaken.

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie pics Oro, goed gesuikerde groene en roze toppen, ze zien er idd ook wel lekker rijp uit, knip ze man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt weer mannen voor jullie reacties!

 

@Venasnar. Thnx, ja toch weer een rondje afgemaakt, en in de droogkast.

 

@smokesallday. Thnx voor de veren ha ha, die slang is een zogenaamde LVS, zorgt in de warme periodes voor koelere lucht vanuit een andere ruimte, wordt mooi verdeelt door alle gaatjes in de slang en vermengd zich met de lucht in de ruimte, werkt uitstekend, Nu zorgen we dat de lucht die binnenkomt rond de 20 graden is, we houden het nu in de donkerperiode op 21 graden, en met de lamp aan op 27 a 28 graden.

 

Smartpots zijn van harte aan te bevelen.

 

Ik ben al een aantal jaartjes bezig met de plantjes, vroeger altijd buiten met mooie resultaten, maar binnen is natuurlijk de shit als je mooie rondes wil draaien.....als alles in orde is natuurlijk, en dat valt niet altijd mee.

 

Het verschilt best wel wat we eraf halen, hangt ook van de strain af, hou het er maar op, gemiddeld 0.6 a 0.7 gr/watt.

 

Hey Tune. Dank je wel, ja zeker, kleurtjes in de tent geven mij altijd een net iets grotere glimlach. Het knippen is inmiddels alweer gebeurt, en het ligt inmiddels in de droogkast.

 

Jij ook veel plezier met het oogsten!

 

@Worm. Dank je wel kerel, idd het kleurenpallet is al om hoor, als ze smaken zoals ze ruiken, gaat het helemaal goed komen, heerlijk die aroma's.

 

Jij ook bijna aan het einde van de ronde.

 

@Krasi. Dank je Kras, ja hoor, de 5 dames die nog over waren hebben echt hun best gedaan, met kleurtjes en potente sigaren met sneeuw, mooie strain om te growen, maar dan wel een tent vol, en geen 5, hoewel de Selene wel haar ruimte nodig heeft.

 

 

En verder......

 

 

Zoals gezegd, de dames zijn bij de kapper geweest, het knippen ging snel, tja ze waren maar met 5, en daarbij was het knippen van de grote toppen zo gebeurt, volle knuppels met weinig blad!

 

 

 

Even wat berekeningen loslaten hier, koffiedik kijken, maar toch.

 

Van de 5 planten 776 gram nat aan alleen toppen, dat is gemiddeld, 155 per plant, dat zou dan 35 gram droog per plant zijn.

Maar we wilden met 9 dames de tent vol zetten, maar 3 mannen, en 2 overleden in de ontkiemfase en een schemiel, hebben de verwachtingen wat bij moeten stellen.

 

Stel, we hadden er 9 gehad, dan was het eindresultaat zo'n 315 gram (0.78g/watt) droog geweest, daar hadden we best tevreden mee geweest onder een 400 watt peer.

 

Maar meestal gaat kweken niet helemaal zoals we zouden willen, maar niet klagen, en de minpunten meenemen naar de volgende ronde, en dingen weer wat anders doen.

 

 

Nog even dit:

 

De paarse dames hebben gemiddeld meer opgebracht dan de witte.

 

 

We willen hier nog even doordraaien, maar dan moeten we de ruimte eerst goed gaan isoleren, anders gaan we teveel stroom gebruiken om de boel op temperatuur te houden, de tubeheaters zullen het dan niet bolwerken als het staks echt kouder wordt.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe reken je nou uit dan dat je aan dat gewicht gekomen zou zijn met 9 planten??

 

Je kunt nou toch niet zo maar de opbrengst van 5 doortrekken naar 9.

Hoe meer planten, hoe minder per plant toch??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook maar een gemiddelde hoor, daar zal vast niet zoveel verschil inzitten.

 

Klopt hoor wat je zegt, meer planten is zeker niet altijd meer opbrengst, maar dan hadden we wel 9 dikke hoofdtoppen gehad, en door wat meer weg te snoeien in de groei voor wat meer ruimte hadden we dat gewicht wel gehaald waarschijnlijk.

 

Maar weet je, eigenlijk vind ik zo'n 90 x 90 tentje met een 400 watt peer helemaal niks, maar de plannen zijn er om daar een 90 x 130 x 210 hokje te maken, en geisoleerd, 2 x 400 watt er in, kijk dan praat je alweer over andere getallen.

 

Komt wel goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even 3 knuppels die inmiddels wel wat gekrompen zijn in de droogkast.

 

gallery_37549_17419_2403.jpg

 

gallery_37549_17419_128810.jpg

 

gallery_37549_17419_19802.jpg

 

 

Het zijn zeker niet de mooiste foto's qua kleur, en weet ook eigenlijk niet waarom het er maar 3 zijn i.p.v. 5.

 

Blowers vergeten wel eens wat in hun enthousiasme, daar zullen we het maar op houden.

 

Maar goed, 9 stuks zo in dat 90 x 90 tentje had niet misstaan. :yummy:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond!...

 

Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt en.......gesnoept van de gedroogde Selene! :blink:

 

Goeie shit, kan niet anders zeggen. Natuurlijk smaakt ze nog vers, ze ligt pas twee weken te drogen, maar de zoete, lemon, petrol en haze invloeden zijn al aanwezig, ze is zacht in de keel, en rookt heerlijk weg.

 

Hier moeten we zuinig op zijn, en lekker laten curen, dan wordt het echt snoepgoed.

 

The stoned zoals ik het nu voel komt langzaam maar gestaag binnen, en is nu zeer goed aanwezig, een opgewekt stoned en druk gevoel, en ze geeft ook een vreetkickje inmiddels.

 

Je proeft gewoon dat ze bio gekweekt is, totaal geen bijsmaak van wat dan ook!

 

 

3 gedroogde snoepjes die al goed droog waren:

 

gallery_37549_17419_191348.jpg

 

gallery_37549_17419_1003014.jpg

 

gallery_37549_17419_504639.jpg

 

 

Lekkerrrrrrr!

 

 

Verder heb ik in wat paarse toppen 7 prachtige afgerijpte zaden ontdekt, daar ben ik wel blij mee, reguliere Selene zaden van Sannie!

 

Het is een prachtig soortje!

 

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...