Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

8 X Selene + 1 X Mad Kush Onder 400 Watt.

Recommended Posts

Back in town!

 

Na een super vakantie weer terug in het grijze, kouwe, natte Nederland.

 

Wat een prachtig klimaat hebben die Grieken om te kweken, super, alleen jammer dat ze er zo moeilijk doen om een paar plantjes.

 

 

Afijn, het is hier ook gewoon doorgegaan natuurlijk. gisteren de stand van zaken opgenomen, m'n maat heeft even mijn terugkomst afgewacht, qua rigoreuze beslissingen.

 

 

Dag 22 klok op 12/12.

 

 

Wat is er gebeurt!

 

De Mad Kush is eruit, was en bleef een zielig raar ding, zonde van de ruimte, weg er mee. Wat nu nog rest zijn 5 dikke Selene dames die inmiddels vol toppen zitten.

 

Dus uiteindelijk van 10 reguliere Selene zaden 5 overgehouden (2 hebben de ontkiemfase niet gered en 3 mannen in de voorbloei weggehaald)

 

Maar wat een krachtpatser die Selene, dikke stammen, en veel mega groot gezond blad, waarvan inmiddels wel het een en ander is weggehaald, 1 blad boven 5 toppen in wording is mij wat te gek, licht is gewicht, en er staat zoveel blad aan, dus ik denk zelf daarin de juiste beslissing te hebben genomen.

 

Doordat er weer een pot uit is, konden we wat meer ruimte creeren voor de anderen, wat takken hier en daar naar open plekken op het net gebogen, knakken doen we natuurlijk niet meer in deze fase.

 

Wel nog wat weggehaald onder het net, het geeft wat stress, maar takjes met fluffie die absoluut geen licht krijgen, is onnodige energie verspilling voor de rest van de plant.

 

Aan de lijst had ik wel gezien dat het hier dus ook warm is geweest tijdens mijn afwezigheid, temperatuurtjes van 30 tot 32 graden tijdens de dagperiode (17.00-5.00 uur) ze kunnen wel wat hebben hoor, en het was gelukkig maar voor een dag of 5. Ook de grondtemperatuur was te koud de afgelopen 2 dagen, 18 graden, lastig ook, van best warm naar koud nazomerweer, wij merken het in onze ruimte wel die verschillen, maar de verwarmingsgrondkabel weer aangezet op half vermogen, vandaag weer kijken of ze warmere voetjes hebben, best belangrijk tenslotte.

 

De BAC bloeivoeding is ook verhoogd naar 2ml/liter water om de dag, de dames kunnen nog wel wat voeding gebruiken, bladkleur is eerder licht dan donker. Volgende week in week 5 bloei gaan we starten met de BAC PK booster.

 

Watergift is om de dag een liter per pot, tensio tussen de 90 en 150.

 

Vooralsnog gaat het niet onaardig, zal vandaag of morgen weer wat foto's posten!

 

 

Wordt vervolgd!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, nog effe dit!

 

De andere ruimte is ook weer in bedrijf, na een ronde spint in 2e week groei ergens in het voorjaar (alles eruit geflikkert) en de zomer te hebben afgewacht, staan er nu weer 16 Silver Haze dames uit zaad te gillen.

 

Zaden zijn van Vision Seeds, iemand bekend met Vision Seeds?

 

Deze zijn eergister op 12/12 gegaan. en zien er top uit, wel veel hoogteverschil, maar dat is volgens mij onontkoombaar met zaad.

Zodoende hebben de eerste 4 een forse plet op de stam gehad, en moeten de kleinsten alle zeilen bij zetten om omhoog te komen, maar na het klokkie om en verwisselen van lamp van HPI naar HPS zullen ook deze nog wel een groeispurt krijgen.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pic´s or it didn´t happen :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey worm, it didn't happen!

 

Was niet op tijd bij de dames gister, lamp was al aan, en wilde ze niet verstoren door de lamp een kwartier uit te zetten. en we kennen ze he, de oranje/geel achtige HPS foto's, dus maar niet gedaan.

 

Ga proberen vandaag wat goeie foto's te maken voordat de lamp aan gaat, dan post ik ze vanavond.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top! ben erg benieuwd naar jou Selene's.

 

:tumbsup

 

 

gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan, even een rondje gedaan, 5 Selene's verzorgd en foto's gemaakt, weer in de auto en 16 Silver Haasjes verzorgd, die zijn momenteel ook niet te stoppen na omschakeling en HPS 600 watt er op.

 

Maar goed het gaat hier over de Selene, en dus weer is een foto up-date!

 

 

Dag 23 klok op 12/12.

 

 

Het bladerdek met steeds meer witte bollekes:

 

gallery_37549_17419_2541461.jpg

 

 

gallery_37549_17419_2404669.jpg

 

 

 

Van voren:

 

gallery_37549_17419_2071619.jpg

 

 

gallery_37549_17419_2670305.jpg

 

 

gallery_37549_17419_2479131.jpg

 

 

 

De dame linksachter:

 

gallery_37549_17419_728410.jpg

 

 

 

Wat zien ik?

 

gallery_37549_17419_1019211.jpg

 

 

gallery_37549_17419_824069.jpg

 

 

 

Hoek van boven:

 

gallery_37549_17419_2398828.jpg

 

 

 

En toen kwam de zon weer op:

 

Linksvoor is een open plek die we helaas niet meer dichtkrijgen, de rest zit al op het net gebonden, we laten ze met rust, bouwen maar dames!!

 

gallery_37549_17419_917627.jpg

 

 

gallery_37549_17419_395622.jpg

 

 

BAC Bloeivoeding om de dag 2ml/liter, ze drinken gemiddeld 0.75 liter per dag.

 

 

To be continued!

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig jij! :D

 

mooi scrogje zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Oro, wat je bij Worm in z`n topic al aanhaalde zijn die grote bladeren van de Selene, mooie groene kleur en glans erin, vroege trichs ook.

Niks te klagen hier :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Skunksmonster, Thnx man. Ja het is niet helemaal scrog zoals we eerder wel gedaan hebben, je knipt je wezenloos met planten die helemaal in het net gebonden zijn.

Maar tuurlijk hebben we hier en daar wat geknakt en gebogen en vastgezet om lege ruimtes op te vullen, zeker toen de ene na de andere man eruit ging.

 

Bevalt eigenlijk wel prima zo met de vijf overgebleven dames, ze hebben de ruimte nu en zijn goed aan het bouwen!

 

 

Hey Krasi. dank je, idd gaat best goed zo, in het begin denk je kut, weer een man, maar de Selene is een grote potente dame die ruimte nodig heeft, dus 5 is eigenlijk gewoon prima in dit formaat tent.

 

Wat je zegt over groot blad, daar heb ik er toch verschillende van verwijderd, de meningen lopen nogal uiteen over dit soort ingrijpen, wat betreft stress en dat bladeren de bouwstenen (fotosynthese)zijn van de plant zijn, maar groot blad wat op elkaar ligt, en wat je nergens meer heen kan buigen, haal ik weg, meer licht en luchtcirculatie in het bladerdek weegt zwaarder dan dat beetje stress wat je ze geeft tijdens het snoeien van de bladeren.

 

En zoals je op de foto's ziet, het is nog een best bladerdek.

 

Het blijft vaak toch wel lastig inschatten wat te doen, we kennen de plant nog niet, en we zetten bijna nooit 2 x dezelfde strain neer, of het moet de Silver Haze zijn, die hebben we nu ook weer staan maar dan uit zaad, en lijkt totaal niet op een 90% Sativa, het is altijd weer anders.

 

Maar we vinden het gewoon fijn om steeds weer een ander wietje in de schaal te hebben, verandering van spijs doet eten toch?

 

Wat betreft die vroege trichs, dat doet mij ook wel deugd ja, ben zeer benieuwd wat ze uiteindelijk allemaal gaan produceren.

 

 

Off-topic,

 

Misschien wel leuk om even het lijstje te posten wat we zoal gekweekt hebben, buitenplantjes niet meegerekend.

 

1. Power Plant 2x uit stekken, volgens mij begint ieder binnenkweker met PP. ;)

2. White Widow uit stekken.

3. Haze 2x uit stekken.

4. Amneshia uit stekken.

5. Uberkush uit zaad.

6. El Monstre 3x uit zaad.

7. Jack Berry uit zaad.

8. Cheese 3x uit zaad.

9. Big White uit zaad.

10. Mad Kush uit zaad.

11. Mad Shack uit zaad.

12. Silver Haze 3x uit stekken.

13. Kolossus uit zaad.

14. Selene (hier bezig dus)

15. Silver Haze uit zaad (Vision Seeds, bezig)

 

Mooi lijstje toch? Alle rondes tot het einde afgemaakt, soms goed, soms minder goed, soms beetje rot, meestal helemaal geen rot, en altijd weer wat anders in de weckpot, en de verspreiding! :ph34r:

 

Groot nadeel is dat je nooit een strain door en door leert kennen, dus ook niet het maximale rendement eraf haalt.

 

Maar het is en blijft toch hobby, we roken er lekker van, houden er nog wat van over zo hier en daar, kopen er weer nieuwe spullen van, en hebben er gewoon plezier in!

 

De meesten hier zal dit allemaal worst wezen, ikzelf vind het soms gewoon even leuk om een beetje off-topic wat te schrijven.

 

 

 

Grtzzz,

El oro

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie scrog Oro! Altijd fijn om de eerste pluizenbolletjes en sneeuw te zien.

 

Is lang geleden dat ik een scrog heb gedaan maar nu ik dit zie begint het mij toch weer een beetje te kriebelen. Zie alleen op tegen de rugpijn... :D

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Coops, thnx!....

 

@Worm, dank je worm, ja we moesten wel, we hadden ineens ruimte na het vertrek van de mannen, en de zielige Mad Kush die niks deed, volgens mij een man was, en 1 spriet omhoog was.

Dan heb je ineens ruimte die je weer vol moet zien te krijgen, dan is een net om te boel uit elkaar te trekken de beste oplossing mijn inziens.

 

Nadeel is wel dat we waarschijnlijk straks veel kleine toppen te knippen hebben, maar vele kleine maken uiteindelijk ook gewicht, als ze maar compact en THC rijk zijn maakt het mij niet zoveel uit.

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey el oro, mooie planten hoor, die zien er weer gezond uit! Begint haast saai te worden ;-)

 

Ik gebruik plantenringen om de vertakkingen uit elkaar te trekken, echt ideaal, zo creeer je een individuele scrog en kun je je planten gewoon verschuiven/verplaatsen om de ideale setting van je planten te krijgen t.o.v de beschikbare ruimte, ook is het knippen dan een stuk eenvoudiger.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Plantformer.

 

Ik weet dat je die gebruikt, heb ze liggen hoor, incl. de bamboestokjes, maar ik was op vakantie en m'n maat heeft voor het net gekozen.

Het was beter geweest om de plantringen te gebruiken idd, zo hadden we de laagsten bijv. linksvoor en rechtsachter recht onder het zonnetje kunnen zetten.

 

Nu staat het zoals het staat totdat de schaar erin gaat.

 

Ze zijn flink aan het toppen bouwen momenteel, de buds groeien langzaam maar zeker steeds verder dicht!

 

 

Vandaag of morgen zal ik weer wat foto's nemen met de lamp uit, maar dan moet ik er op tijd zijn, en dat lukt niet altijd.

 

To be continued!

 

 

Grtz,

El oro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo!...

 

Effe updaten weer.

 

Dag 34 klok op 12/12.

 

Wat is er gebeurd?

 

De dames zijn van een mooie groene kleur naar knalgroen gegaan, ik snap er niks van!

 

Ze zien er verder echt wel gezond uit, mooi glanzend blad, en geen verbrande puntjes.

 

Volgens Knutsel kan de Selene wel wat voeding wegvreten, toch hebben we heel rustig aangedaan met voeden, we zijn nog niet verder geweest dan 2ml BAC bloei/liter om de dag, verder hebben ze echt helemaal geen voeding gehad, inmiddels staan ze ook al ruim een week op alleen water.

 

Drinken doen ze heel goed, per smartpot gemiddeld 0.75 tot een liter per dag.

 

Ook de buds zijn steeds verder aan het zwellen, dus dat gaat goed, maar het probleempje is denk ik toch wel die knalgroene dames, ondanks best weinig voeding.

 

Het klimaat:

lamp aan, tussen de 26 en de 28 graden.

lamp uit, rond de 21 graden.

LV = rond de 60%

aarde = rond de 21 a 22 graden.

 

Maar zoals zo vaak gezegd wordt, een foto zegt meer dan 1000 woorden.

 

 

Pica's genomen afgelopen zondag, wel een stukkie terug in de tijd, maar beter iets dan niets, nog niet van gekomen om ze te posten.

Dit weekend staan er weer verse Selene foto's in dit topic.

 

Dus deze foto's genomen op 5-10.....

 

 

gallery_37549_17419_153617.jpg

 

gallery_37549_17419_914037.jpg

 

gallery_37549_17419_1932012.jpg

 

gallery_37549_17419_615529.jpg

 

gallery_37549_17419_1464145.jpg

 

gallery_37549_17419_2202453.jpg

 

gallery_37549_17419_2088398.jpg

 

 

gallery_37549_17419_295622.jpg

 

gallery_37549_17419_348657.jpg

 

gallery_37549_17419_390660.jpg

 

 

gallery_37549_17419_537515.jpg

 

 

Wat vinden jullie van de dames? Ben ik wel benieuwd naar.

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi...glanzend van gezondheid. Mooie frosty toppen.

Hier en daar een paarse steel maar niets om zorgen over te maken.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey el oro, blakend van gezondheid noem ik dat. Welke all-mix heb je gebruikt? Wellicht dat deze al behoorlijk stevig voorbemest is geweest, daarbij heb je ook nog eens buffertabs in je medium geduwd dus aan voeding zal het ze niet te kort komen. Als ik me niet vergis is dit ook het moment dat de buffertabletten hun voedingsstoffen langzamerhand los laten.Daarbij is je klimaat mooi op orde en zal je bodemleven elke dag een feestje hebben, hier profiteren je planten duidelijk van (Symbiose) Ga zo door el oro, je bent opweg naar een mooi eindresultaat.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raken al mooi besneeuwd Oro.

 

Nog een aantal weken en dan :icecream:

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx tune, Ja hoor ze zien er gezond uit, maar dat ze zo donker zijn, heeft ons genoodzaakt te stoppen met bloeivoeding geven ruim een week geleden, twijfel om weer voorzichtig te starten met bloeivoeding.

 

 

Hey Plantformer, Thnx man, De all-mix is van bio bio, Volgens de verkoper zit er voeding in voor de eerste 3, 4 weken daarna voorzichtig bijvoeden, maar wat je zegt, de buffertabs gaan nu hun voedingstoffen aan de plant geven, waarschijnlijk heeft de Selene hier voldoende aan, Maar volgens Knutsel kan de Selene best wat voeding hebben, vandaar dat we toch wat bloei mee hebben gegeven.

 

Wat denk jij, voorlopig nog alleen op water? Het blad ziet er idd wel mooi gezond en glanzend uit, zonder verbrande bladpunten.

 

Het bodemleven zal idd welig tieren, daar zouden ze eens een film over moeten maken. :wOOt

 

 

Hoi Worm, Ja lekker he? dat stemt me zeker tevreden, We zijn wel al ruim een week gestopt met voeden zoals je gelezen hebt, ze zijn best donker, maar zeker wel gezond.

 

Nog een dag of 30, 35 gok ik.

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

merk zelf ook dat die buffertabletten een hoop N stikstof (in de vorm van ureum/amonium) af geven.. en eigenlijk pas naar langere tijd.

hierdoor verzuurd je aarde iets en word je blad donker/dof en steeltjes rood..

 

als je de ph van je aarde gaat meten zal die ronde de 5,0/5.5 liggen..

en in de rhizosfeer zelfs lager,..

 

hierdoor worden bepaalde elementen minder goed beschikbaar, verliest je aarde zn bufferend vermogen,

creer je loch-outs,en door de tekorten die je ziet loopt je ec te hoog op omdat je anders blijft voeden.

 

een lichte dosis bacto's of voorlopig even water zoals je al doet lijkt me aan te raden..

 

voor nu zou ik geen bloevoeding meer geven,

en volgende keer een beeltje mearl of gesteente(lava)meel als buffer toevoegen,

de Ca/Mg zal er voor zorgen dat je ph wat langer stabiel blijft en je planten langer groen..

 

om de dag 2ml vind ik persoonlijk al aardig veel..

 

klinkt raar maar alleen pk van bac vanaf week 5/6 tot eind icm met sannies pakketje werkt bij mij het best, dan doseer ik die tabletten minimaal.. en die voldoen eigenlijk tot einde van de kweek aan de behoefte van N stikstof

 

dat is een beetje mijn ervaring.

 

bloeistim (van bac) help ook om die "vieze doffe/donkergroene" bladeren tegen te gaan..

 

schijnt ook je ph in de rhizosfeer te verhogen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Skunkmonster. Bedankt voor je reactie. Ik denk wel dat je gelijk hebt ja, alleen is het blad bij ons mooi, gezond en glanzend, maar knal donkergroen!

 

Bacto krijgen ze om de 10 dagen, en nu staan ze al 2 weken op alleen water.

 

Ik ga toch is een grondmonster nemen van deze ronde, ben er zeer benieuwd naar.

 

 

Wat zit er eigenlijk allemaal in zo'n buffertab, best veel kan ik je vertellen.

 

Meststoffen en stikstofbindende en fosfaat oplossende bacterien stammen.

Humaten en humuszuren

Vismeel

Beendermeel

Bloedmeel

Verenmeel

Zeewier

Kaliumsulfaat

Magnesiumsulfaat

 

Iedere buffertab is voldoende voor 5 liter aarde, we hebben er 3 ingeduwd op die 15 liter smartpots.

 

Dus water en bacto is nu het medicijn.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals al vermeld water en bacto, je planten hebben nu echt niet meer nodig. Staat er heel verzorgt bij El oro verde. Ik heb er ook 1 staan die echt afwijkt van de rest, diep groen en mooi glanzend blad. Hoe warm is je medium?

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Plantformer. Dank voor het compliment, ze krijgen voorlopig ook niks extra's hoor dan bacto en water.

Verder dijen de toppen flink uit momenteel, dat gaat best goed.

 

En verschil in plantkleur is hier ook zeker aanwezig, maar vooralsnog ziet het er allemaal gezond en glanzend uit, en dat vind ik zelf wel 1 van de belangrijkste dingen.

 

Het medium schommelt tussen de 21 a 22 graden, dus dat is ook prima.

 

 

Zal vanavond weer wat foto's maken en updaten.

 

 

To be continued!

 

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer!

 

Het is weer is tijd voor een verslagupdate met foto's.

 

Dag 42 klok op 12/12, dus vandaag gaan ze de 7e week in.

 

Er is niet veel veranderd, ja de toppen zijn dikker, maar het blad blijft onverminderd knal donkergroen ook na 3 weken alleen water, volgende kweek maar op lightmix zonder voeding, de hele ronde!

 

Onzin natuurlijk, maar hier begrijp ik echt niks meer van. Dames die volgens de strainmakers wel aardig wat voeding kunnen gebruiken, maar dat misschien wel helemaal niet nodig hebben achteraf.

 

Wat zit er dan in de 15 liter smartpot:

all-mix aarde

perfect start

schimmels

buffertabs

bacto om de 10 dagen.

En we zijn vanaf zichtbare bloei voorzichtig met wat bloeivoeding in de weer geweest omdat ze vrij licht waren, dit opgebouwd vanaf 1 ml/liter tot 2ml/liter.

 

Ik weet ook niet precies hoezeer de all-mix aarde bemest is, volgens de verkoper voor de eerste 3 a 4 weken voeding, nou dat stadium zijn we al lang voorbij.

 

Maar nu inmiddels nog steeds op water en om de 10 dagen bacto, zo gaan we richting einde (zal nog 3 a 4 weken zijn schat ik).

 

Drinken doen ze nog steeds als de beste, per pot, ene dag 1 liter, andere dag 0.75, 2 x in de week ook even een dag niets, de tensio houden we tussen de 60 en 140.

 

Klimaat nog steeds op orde, hoewel de nacht temp. mag 2 graden hoger zijn, maar op 1 of andere manier lukt dat even niet, er zou nog een tube bij kunnen, deze ronde doen we het er maar mee.

 

Klimaat:

lamp aan tussen de 27 en 28 graden.

lamp uit tussen de 19 en 20 graden.

LV schommelt tussen de 45 en 65%.

Aarde tussen de 21 en 22 graden.

Tensio tussen de 60 en 140.

 

 

Genoeg gelult....foto's, gisteravond genomen.

 

Topjens!

 

gallery_37549_17419_21720.jpg

 

gallery_37549_17419_212834.jpg

 

gallery_37549_17419_2335847.jpg

 

gallery_37549_17419_1433720.jpg

 

gallery_37549_17419_1037484.jpg

 

gallery_37549_17419_1706300.jpg

 

gallery_37549_17419_485483.jpg

 

gallery_37549_17419_661037.jpg

 

gallery_37549_17419_485120.jpg

 

gallery_37549_17419_266749.jpg

 

gallery_37549_17419_202843.jpg

 

gallery_37549_17419_1294719.jpg

 

gallery_37549_17419_1403118.jpg

 

gallery_37549_17419_1480138.jpg

 

gallery_37549_17419_464765.jpg

 

 

Nog een paar weken te gaan.

 

To be continued!

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

 

 

 

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...