Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

8 X Selene + 1 X Mad Kush Onder 400 Watt.

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Zo, even een periode geen dames verzorgt, maar het kriebelt alweer een poosje, dus gaan we gewoon weer van start.

 

Wat hebben we neergezet deze ronde?

 

We hadden 10 Selene zaden (Killing fields 7/ Blue Kronic) van Sannie & Knutsel, alle 10 opgekomen, maar 2 overleden, vraag me niet waarom, ze hebben het niet gered. Om toch de 9 potten gevuld te krijgen, heb ik er nog een Mad Kush bijgezet, ook van Sannie, deze heeft alleen ruim een week achterstand, maakt niet uit, komt goed!

 

Daar gaan we!

 

Ontkiemen,

 

10 x spongepot op een laagje perliet

Propagator

ingewaterd met bacto

 

Voor de voorgroei,

 

Het bekende witte voorgroeikastje

6x T Neon 36 watt geschakeld op 18/6

9x 3 liter potten

all-mix aarde

schimmels

Perfect start

Bacto

Wortelstimulator

 

Voor de groei en bloei,

 

Secret Gardin 90 x 90 x 180

Hamerslagkap

1x 400 watt HPI (groei)

1x 400 wat HPS (bloei)

Buisafzuiger 350 m3/u met carbon active en demper.

2 passieve inlaten, die als het te warm wordt aktief (inblaas) gemaakt kunnen worden met LVS.

2 clipvennetjes.

1 verwarmingskabel om de aarde op 22 graden te houden, dat waarderen ze zeker.

1 tubeheater voor de eventueel koude nachten, staat ingesteld om de nachttemperatuur op 21 a 22 graden te houden

 

De potten en inhoud,

 

9 x 15 liter smartpots

All-mix aarde

Perfect start

Schimmels

Buffer tabs

Bacto (1x in 10 dagen)

Vooralsnog geen voeding, alleen wortelstimulator, ze staan tenslotte op All-mix aarde.

In later bloei stadium BAC bloei en booster naar behoefte.

 

Verder spuiten we 1 x in de week wat Neem-tonic van Krasi tot de bloei, en 2 a 3 x per hele ronde geven we Yucca mee, voor een nog betere waterhuishouding, we zijn zeer tevreden over die Yucca.

 

Omdat de dames al op 4 augustus tussen de watten gegaan zijn, hier dan een terugblik.

 

 

Zoals gezegd, tussen watten ontkiemt, na 3 dagen allemaal een klein worteltje, dus een snelle ontkieming.

Alle 10 voorzichtig met pincet (dus geen vette, vieze vingers aan de zaden) in de potjes gezet, kap er overheen op 24 graden houden, en rustig boven laten komen.

 

gallery_37549_17419_137423.jpg

 

 

 

Na weer 4 dagen de 10 dames onder de T Neons gezet, maar na 2 dagen waren er helaas 2 overleden

weet nog steeds niet waarom. Maar heb nog snel 2 Mad Kush (1 extra voor het geval dat)laten ontkiemen wel 1/5 week later, maar vooruit, we willen toch 9 potten met een dame.

 

Hier alle 10 nog oke.

 

gallery_37549_17419_215507.jpg

 

gallery_37549_17419_56402.jpg

 

 

De dames een dag of 4 verder,

 

gallery_37549_17419_6913.jpg

 

 

Na 7 dagen,

 

gallery_37549_17419_115413.jpg

 

Tot nu toe alleen ingewaterd met bacto, en 1 keer water met wortelstimulator gegeven.

 

Na ruim 1/5 week was het tijd voor het grotere onderkomen, we hadden de smartpots van tevoren al gemengd met de ingrediënten, en ingewaterd en afgedekt in de tent gezet.

 

 

Overgepot, het wortelgestel was zeker niet volledig door de pot heen, komt nog wel goed in de smartpotten.

 

Net overgepot en ingewaterd,

 

gallery_37549_17419_701505.jpg

 

 

 

Hier een dag of 2 verder, ze staan er mooi bij.

Let op de schijnbaar lege pot in de midden, dat is dus de ienemienie Mad Kush.

 

gallery_37549_17419_169084.jpg

 

 

 

De dames op 28-8-2014,

 

gallery_37549_17419_71097.jpg

 

gallery_37549_17419_12034.jpg

 

 

 

Ze gaan goed, en staan er mooi bij, wat me opvalt bij de Selene is dat ze zeker nog niet de hoogte in gaat, ze zijn nu pas gemiddeld 18 cm hoog, ze lijken wat meer de breedte in te gaan, dat wordt dus niet toppen!

 

Het klimaat is ook prima, met in het begin soms een uitschieter naar de hoge en lage kant.

We hebben een keer 19.8 min gehad, en een keer 30+ dat hebben we snel verholpen door wat dingen bij te stellen, en de lamp wat hoger te hangen.

 

Aankomende week geven ze mooi weer op met later temperaturen van 25 graden of meer, dan zal de LVS er waarschijnlijk bij komen om het mooi 28 graden te houden, warm zat!

 

Dus het klimaat nu,

 

Dag = rond 28 graden.

Nacht = rond 21 a 22 graden.

LV = niet zo belangrijk maar rond 70%

Aarde = 22.5 graden.

Tensio = rond 150.

 

 

De dames staan nog steeds op 18/6, maar zullen morgen of overmorgen op 12/12 gaan!

 

 

De laatse foto, gister genomen,

 

gallery_37549_17419_137495.jpg

 

Zoals je ziet, raken ze elkaar bijna, en volgens Sannie, de vuistregel: "als ze elkaar raken klok op 12/12!"

 

 

Tot nu toe meegegeven met watergift, alleen wortelstimulator!

 

 

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik ken de soort Selene niet, dus altijd maar weer afwachten hoe het zich ontwikkeld, weet ook niet hoe lang en hard ze nog doorgroeit na omschakeling.

 

Wel zei Knutsel dat ze wel wat voeding lust, maar we passen op, we kennen het voedingsblokkade probleem.

 

Dus beste meelezers op dit topic, schroom niet, en vraag en zeg gewoon wat je denkt, wat ik al zei, het is voor mij ook nog even aftasten.

 

 

To be continued!

 

 

 

Greetzzz,

El oro verde

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is dan dat topic, dit lijkt me mooie cross.

Ze gaan geleidelijk en gedrongen, die Mad Kush schijnt een aardige plant te kunnen worden, dus die haal nog wel in later.

Zijn het fems of regulars?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Krasi. Leuk dat jij nou een eerste reactie plaatst hier. :tu

 

De Selene zijn regulars, en de Mad Kush is een feminized.

 

We hebben de Mad Kush wel eens eerder gezet, maar dat is een paar jaar geleden, en weet eigenlijk niet meer hoe of wat, beter op moeten schrijven toen.

 

Selene is een 9 a 10 weken bloeier.

Mad Kush is een 8 a 9 weken bloeier.

 

Zou mooi zijn als het allemaal tegelijk klaar is straks, maar bloeiweken zeggen me niet zoveel, als ze klaar zijn, zijn ze klaar, en dan pas gaat de schaar er in.

 

Wat denk je, wat omschakeling betreft, nog even wachten?

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde, zaadplanten denk je in de groei altijd, gaan die nog wel?

Om een week of 2 later rond te lopen.. had ik ze maar getopt/geknakt :jump:

Niet zeggende dat je ze moet gaan toppen of knakken, ken de soortjes niet dus lul maar wat wat dat aangaat.

 

Bladranden raken de pot en dat was startsein volgens mij, in ieder geval geen 3 vingerig blad meer en voorbloei gehad (rond 6e internode moet zichtbaar zijn).

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook voorzichtig met advies geven in deze, ik ken de eigenschappen van de cross niet en je weet het man/vrouw ratio niet van tevoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij inmiddels wel te achterhalen, node 6 zijn ze wel voorbij nu dus moet te spotten zijn wat het is,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes El oro, ik wens je vele dames toe.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice El oro, ik heb je vorige kweek van 9 x cheese laatst van begin tot eind gelezen (ongeveer hetzelfde als mijn huidige setup) en het zag er goed uit! Ik zeg goed bezig!

 

Nu ook weer veel succes met de nieuwe ronde B) en ik kijk weer met plezier mee

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice een Selene verslag, deze gaan we volgen.

 

Loopt iets voor op mijn Selene´tjes.

 

Succes deze ronde Oro!

 

:showoff:

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

High allemaal!

 

:spliff:

 

Effe weer bijpraten over de Selene dames.

 

Bedankt weer voor de reacties allemaal. :tu

 

De dames gaan goed, maar ze blijven tot nu toe best laag, we zitten nu op 20 cm hoogte, maar ze beginnen elkaar aardig te raken.

Maar eerlijk gezegd nooit planten gekweekt die zo lang zo laag blijven, maar uiteindelijke hoogte zal wel goedkomen.

 

 

Aan groei tot nu toe,

 

Groei onder T Neon: 11 dagen 18/6.

Groei onder HPI: 11 dagen 18/6.

 

Dus morgen gaat de klok op 12/12, ze zijn 20 cm, + er van uit gaande dat ze 3 weken doorgroeien = 21 dagen x 2.5 cm per dag = 72 cm in totaal, dat zou een mooie hoogte zijn.

 

Inmiddels zijn ze de 6e internode aan het bouwen, dus mooi moment om te schakelen, lijkt me.

 

 

De waarden zijn ook oke, hoewel, we hebben de 30 graden aangetikt, dus hebben we een aanpassing gedaan, de koele lucht inblaas wat verlengt, hoop morgen op een 28 of 29 graden.

 

Verder alles prima!

 

 

Verder hebben ze gister weer een theetje gehad, ze stonden vrij droog, ze beginnen toch steeds meer te drinken.

 

Dus gehad:

1 liter water (22 graden) per pot, daarin 1 gram bacto, Yucca 1ml/liter en wortelstimulator 0.2 ml/liter.

 

Denk dat we nu steeds meer een liter per dag gaan geven, uiteindelijk tot anderhalve liter per dag.

 

Verder hebben we de bovenkant van de aarde afgedekt tegen uitdroging, als het bladerdek het overneemt kunnen ze weer weg.

 

 

Foto gisteravond:

 

gallery_37549_17419_24523.jpg

 

 

Foto vanavond:

 

gallery_37549_17419_135286.jpg

 

 

 

Gaat niet verkeerd denk ik!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

PS,

We hebben gister wat (ice)hasj gemaakt van een paar oogstjes knipafval. Foto's en verslagje volgen nog hier, en uiteindelijk droog gewicht.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

iet er idd goed, gedrongen in de groeistart is juist wat ik altijd wil, een maal in de bloei strekt ze dan naar de perfecte vorm, heb je eerder al wat strek krijg je vaak slungels in de bloei.

Heb je reeds voorbloei gespot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las net dat je ze gedrongen vondt, met TNeon en nu HPI idd maar wacht maar tot de KF van HPS proeft ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit El oro :) lekkere korte internodes!

 

Vraagje: top jij je planten in deze setup? Dit omdat ik nu 8 exodus cheese en 2 white skunk (allen zaadplanten) in een V100 tentje heb onder 400 watt en vraag me af of het verstandig is om ze te toppen (of juist niet).

 

Grtz SoftIce

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor oro!

 

staat me vaag iets van bij dat er in de bacto's al yukka (extract) als uitvloeier zit :tu

 

inderdaad erg mooie korte/gedrongen bouw

 

hopelijk gaan de selene's die kleine in het midden niet verdrukken/overschaduwen

 

Greetz Skunkmonster

:vape:

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag medeforumers!

 

Bedankt weer voor de reacties, nice!

 

@Krasi. Ze zijn nog steeds lekker gedrongen, ze groeien nu 2 cm per dag, en drinken ze ongeveer een 0.75 L/Per dag.

Het zijn mooie zeer stevige dames met dikke stammen, ook zitten de internoden mooi dicht op elkaar, belooft dus veel goeds.

Vrouwelijke voorbloei hebben we gister gespot bij sommigen, nog niet bij allemaal te zien, waarschijnlijk wel al 2 mannen gespot, maar nog niet met zekerheid, maar we houden ze goed in de gaten.

 

 

@lostchild. Wat ik al zei idd, mooi kort en gedrongen, maar we weten wat ze nog gaan doen na omschakeling, en onder HPS, we houden ze in toom met het nodige knak en pletwerk mocht het nodig zijn.

 

@Softlce. Thnx, in deze set up hebben we nog niet getopt, zijn we ook nu niet van plan, ze worden nog breed zat, en met toppen zullen ze nog breder worden, daar hebben we geen ruimte voor, ze mogen nog wel een 40 cm de lucht in, en dat gaat ook nog wel gebeuren denk ik.

 

Het is ook per soort verschillend of je topt of niet, en wat je hebt aan ruimte, weet ook niet wat je Exodus en white Skunk gaan doen, nog nooit gekweekt.

Sommige kwekers toppen bijna altijd, sommigen nooit.

 

 

@Skunkmonster. Dank je. Maar klopt wat je zegt, wat betreft die uitvloeiers in de BAC produkten, maar we merken met die extra Yucca een betere bevloeiing tot onderin de pot, we gebruiken het ook maar 2 of 3 keer per ronde.

 

Ja mooi he, voor ons ook verrassend, we kennen deze strain nog niet, dan blijft het soms toch een beetje gokken, wat te doen! Die kleine in de midden (Mad Kush) ziet er niet zo fraai uit, waarschijnlijk wat te warm geweest in haar jonge bestaan.

 

 

Oke dan, wat is er allemaal gebeurt?

 

De meskes staan nu 3 dagen op 12/12 onder de HPS, ze waren gemiddeld 20 cm, en op de 6e internode, mooi moment, met in het achterhoofd nog wel een 40 a 45 cm groei na omschakeling.

 

Ze krijgen nog steeds alleen maar wortelstimulator mee. verder zijn ze behoorlijk meer gaan drinken, een 0.75 liter gemiddeld per dag, dat wordt straks nog wel meer als ze goed in de bloei staan.

 

De temperatuur had van de week een te hoge maximale waarde, we hebben de LVS er in gebracht, en geschakeld met de lamp. De temperatuur was in 4 uur tijd 2 graden gezakt, van 30 naar 28 graden, vandaag weer kijken of we de 28 hebben gehouden, zo nodig iets verder fine-tunen, door de inblaas te dimmen of te boosten.

 

 

 

De Lucht Verdeel Slang:

 

gallery_37549_17419_207215.jpg

 

 

De kleine in de midden heeft het niet zo naar de zin, waarschijnlijk de warmte, we wachten het nog even af, als ze niet opknapt gaat ze er uit, hebben we wat meer ruimte voor de rest.

 

Er zit ook nog wel wat hoogteverschil tussen de dames, 4 zijn toch wel wat hoger, en gaan nog wel een flinke plet op de stam krijgen.

 

Verder alles oke!..... :tu

 

Zal vandaag of morgen weer een paar duidelijke foto's schieten, en de juiste hoogtes doorgeven.

 

 

To be continued!

 

 

 

Grtz,

El oro verde

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook aan El oro, ben benieuwd naar de Selenes. De naam heeft wat mysterieus, net zoals dat er weinig verslagen van zijn :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk mee :icecream: :icecream:

ik heb de laatste ronde ook een sterfgeval gehad waarbij ik ook nog een nieuweling had gezaaid met 2 weken achterstand, deze in het midden onder de lamp gezet, net zoals jij.

heeft veelvoordelen, veel betere lichtinval voor de rest :tu

 

ik zou het bijna altijd durven doen, maar dat is het dan ook weer niet denk ik :whistle:

 

op naar een knalronde el oro verde :yummy:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees welkom Unpredictable, leuk dat je mee leest hier.

Er zijn idd weinig tot geen verslagen hier van Selene, daarom best lastig om te weten wat ze doen.

Heb Knutsel al wat Pmetjes gestuurd, maar die zal het druk hebben, weinig op het forum de laatste tijd.

 

Komt goed hoor!

 

 

Hey Sensi, long time no speak, alles well? Leuk dat je hier ook aanschuift. Ja ik ben er niet zo moeilijk meer in hoor, is het niks, wordt het niks meer ook, en gezien de grootte van de Selene mogen het er ook 8 zijn ipv 9, dan is het wat jij zegt, meer ruimte meer licht op de dames!

 

Dank u, laten we weer ons best doen voor een mooi potent en lekker wietje, en daarbij nog een mooi gewicht! :yummy:

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ook met je mee als je het goed vindt.

 

Waarom gebruiken mensen eigenlijk nog een magnetische ballast? Prijstechnisch of andere voordelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hansworst. Prima hoor, welkom. Wat je vraag betreft, ik heb eerlijk gezegd werkelijk geen idee!

 

Updaten maar weer!

 

Ik heb het de laatste tijd nogal druk, weinig tijd om achter de laptop te zitten, maar hier weer even bijpraten dan.

 

 

Dag 8 klok 12/12.

 

De Selene is uit de kluiten geschoten, niet normaal meer, er zijn er drie die nu wel 35 cm zijn, die hebben dan ook een flinke plet onder de bovenste internode gekregen.

 

Sommige bladeren zijn abnormaal groot geworden, de Selene laat nu zien waar ze toe in staat is.

 

Voeding hebben ze nog steeds niet gehad vanwege de all-mix aarde, alleen nog wortelstimulator(0.1 ml/liter) 1 x Yucca, en de 2e keer bacto.

 

Ze krijgen gemiddeld om de dag een liter water per pot (15 liter smartpots), de 1 wat meer dan de ander, maar dat wordt straks vermoed ik een liter water iedere dag, en dan om de dag voeding (Bio BAC Bloei) waar we over een paar dagen mee gaan beginnen.

 

 

Maar toen!

 

Waren er opeens 3 minder, mannen gespot, duidelijk mannelijke bloei te zien, niet getwijfeld, en er uit gegooid.

Toen waren er nog 6!

5 Selene

1 Mad Kush, 2 weken later.

 

Maar wat ik al zei, het zijn grote planten geworden, dus voor de ruimte is het niet erg, maar er hoeven er nu niet meer af te vallen eerlijk gezegd.

We gaan nu met 6 de tent een beetje vol proberen te krijgen, internode mooi kort op elkaar, en met wat knak en buigwerk moet dat wel lukken.

 

Het klimaat is verder ook op orde,

Lamp aan: 17.00-5.00 uur tussen de 27.5 en 28 graden.

Lamp uit: 5.00-17.00 uur tussen de 21.5 3n 22 graden.

Aarde rond 22 graden.

LV rond de 60 %

 

Dankzij de LVS een mooie dagtemperatuur, ze zien er ook gezond uit.

 

 

Foto's volgen nog, hoop het morgen te doen, want,

 

Ik ga zaterdag lekker met het vrouwtje naar het Griekse eiland Kefalonia, lekker van de natuur, de rust, de zon, de strandjes, de zee, de Mythos, de wijn, het eten, en de quality time genieten, je moet er is uit!

 

Wordt vervolgd!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, heb 4 dagen terug deze foto's nog gemaakt, toen was er nog niets aan de hand, maar door speurwerk uiteindelijk de mannen eruit gehaald.

 

 

Net wakker en al dorstig:

 

gallery_37549_17419_189174.jpg

 

 

Linksvoor een lage dame, staat nu in de midden, we hebben tenslotte weer meer ruimte.

 

gallery_37549_17419_656556.jpg

 

 

Mooie internode bouw:

 

gallery_37549_17419_117112.jpg

 

 

 

De grootste, een man, is er inmiddels uit:

 

gallery_37549_17419_1612678.jpg

 

 

 

Ook deze is er uit:

 

gallery_37549_17419_94360.jpg

 

 

 

Een dame:

 

gallery_37549_17419_1808695.jpg

 

 

 

Volgens mij een gezonde dame:

 

gallery_37549_17419_1234247.jpg

 

 

 

11 vingerig blad:

 

gallery_37549_17419_1713300.jpg

 

 

Op naar de bloei! :showoff:

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kleur en 11vingerig blad.

De planten worden goed verzorgt.

:verrygood El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel dames heb je nu over?....of denk je nog een enkele man ertussen te vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tune. Dank je, ja we doen ons best, en we zijn nog voorzichtig met voeding, ze staan ook op een all-mix, het bodemleven doet zijn werk met de bacterieen, en de buffertabs zullen de dames straks nodig hebben in de bloei, we gaan as. week voorzichtig beginnen met bloeivoeding, volgens Knutsel kunnen ze wel wat voeding wegvreten, vanaf 5e week bloei een BAC boostertje er bij.

 

 

@Softlce. Dank je wel, zou mooi zijn met de rest van de dames de tent vol te krijgen, maar ze groeien nog steeds, ook in de breedte, dus het zal nog vol genoeg worden.

 

 

@Krasi. We zijn er vrij zeker van dat de rest dames zijn, dus 5 Selene, en 1 Mad Kush, maar die laatste wil niet echt, we wachten nog even af, maar het blijft een zielig ding. Anders houden we de 5 Selene over, zal ook nog vol worden, maar de 3 hoogsten waren mannen, ze begonnen ballen te krijgen in de oksels, wel zonde, mooie korte internoden, en vol met vertakkingen.

 

 

Wat ons weer opviel toen we drie potten verwijderd hadden, dat de wortels door de potten heen aan elkaar groeiden, we moesten toch weer wat verschuiven om beter ruimte te maken.

 

 

Maar zoals ik al eerder zei, morgen zit ik in het vliegtuig richting Griekenland (eiland Kefalonia) voor een welverdiende vakantie met het vrouwtje, m'n maat zal de dames die periode alleen verzorgen, vertrouw er wel op dat hij de goeie beslissingen neemt, maar kijk wel een beetje mee op de achtergrond. :ph34r:

 

 

Foto's is niet meer gelukt, te weinig tijd om er vandaag nog langs te gaan.

 

 

Tot de volgende update!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...