Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Four Way

grote blaren

Recommended Posts

Beste kweekers,

 

De grote bladeren, aan mijn plantje die inmiddels al in bloei staat, nemen veel zonlicht af van de toppen. moet ik deze verwijderen, of zal dit schadelijk zijn ?

 

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het wel gedaan en vanaf dat moment begon het eigenlijk te schimmelen waar je het afknipt/afknijpt ook komt dat door de hooge luchtvochtigheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze moet je niet wegknippen maar wwegbuigen elk blad dat een plant verliest is zorgt voor stress en hogere kans op infectiesdus gewoon wegbuigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begin deze vragen over steeds hetzelfde onderhand beu te worden, van mij dus geen antwoord meer inzake wat jij vraagt.

 

Je bent redelijk nieuw lid dus mijn vraag naar jou: ooit gehoord van de searchfunctie?

Vast niet, ik kan je alvast zeggen dat het soms erg handig kan zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze moet je niet wegknippen maar wwegbuigen elk blad dat een plant verliest is zorgt voor stress en hogere kans op infectiesdus gewoon wegbuigen

:D dat lukt misschien nog met de kweekjes waarvoor jij zorgt.

 

 

Voor ieder serieuze kweker met een serieuze plant is dit onbegonnen werk (stel je voor lol), als het al enig nut zou hebben (wat ik sterk betwijfel).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft nut ja. De plant maakt harsen aan om zich te beschermen tegen de felle zon dus hoe mneer zon op je toppen hoe meer hars er wordt gevormd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg, als je niet wil reageren, zwijg dan gewoon ...

 

het is nog steeds een forum waar men advis kan vragen en uitwisselen ...

 

moest iedereen de zoekfunctie gebruiken het zou hier nogal nen saaien boel worden ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij me 10 plantjes buiten doe ik het wel, maar me indoor kweek niet, puur omdat ik geen zin heb om 100 plantjes te gaan zitten plukken. Het maakt niet veel verschil of je het wel of niet. Buiten doe ik het wel maar meer dat de wind lekker door de plant kan waaien wat de kans op schimmel verkleint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nog even een berichtje voor Forambik, soms is het zelfs met de zoekfunctie erg moeilijk om informatie te vinden over hetgene dat je wilt weten. En ik kan me goed voorstellen dat je toch na het lezen van diverse topics nog steeds twijfel en vragen hebt. Dit forum lijkt mij juist om iets te leren. Niet om andere af te zeiken dat ze een vraag stellen die al is gesteld. Ik wordt beetje moe van die mensen die gelijk gaan lopen zeiken als iemand zo een vraag stelt. Hou in zo een geval lekker je mond en laat andere die het niet uitmaakt antwoord geven op de vragen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed gezegt man :D

 

waarschijnlijk weet hij zelf niet eens het antwoord .... :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

geeft niet, maar de meeste gaan ervan uit dat als je kweekt dat je dan man moet zijn. niet dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff off topic

maar ik vind het egt cool dat er nu ook een vrouw actief is op ut forum misschien zijn er al wel meer vrouwen geweest maar dat weet ik ook niet

en ik vind het egt leuk dat vrouwen nu ook al gaan kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonnetje was ook ene vrouwelijk persoon hihi

 

ze sloot haar berichten weleens af met: kus

 

:D :no :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

vindt het inderdaad wel opmerkelijk dat het bijna alleen maar mannen zijn, terwijl ik toch ook wel regelmatig dames tegenkom in coffeeshops.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...