Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
danee

Te Snel Drogen

Recommended Posts

Om tijdens het drogen de lv wat te controleren had ik een keer een luchtontvochtiger geplaatst. Mijn wiet was in no time droog. Maar het gewicht viel heel erg tegen.

 

Heeft te snel drogen zoveel invloed op het gewicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou of je nu te snel of te traag droogt ik denk dat het gewicht hetzelfde moet zijn als het van dezelfde plant komt met +- dezelfde toppen

na het drogen moeten ze nog curen he normaal gezien en daar krijgen ze weer wat vocht, en dan moet je de pot laten boeren enzo om dan overige dampen eruit te laten.

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te snel drogen kost je inderdaad gewicht, je wiet zal ook een stuk minder smaken en de terpenen benut je ook niet optimaal ( pas na curen).

 

Drogen komt 1st, daarna pas het curen en het vocht waar Kid het over heeft is het nog aanwezige vocht wat in de toppen zit wat je eruit moet luchten ivm oa graslucht maar ook schimmel als de wiet eenmaal in de potten zit.

 

Wat Wietefras daarmee allemaal doet is geen doorsnee, die droogt, cured en droogt deels verder in de pot, het is zaak het normaal (20-23C en lv van rond de 50%) te drogen en daarna pas te gaan curen echt 2 heel verschillende los van elkaar staande nabewerkingen van eindprodukt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grootste gevaar als je te snel droogt is dat je ook te ver droogt. Als de wiet eenmaal te droog is dan kun je het ook niet meer behoorlijk curen. Althans dat is mijn ervaring. Heb het een keer geprobeerd en het vocht krijg je er wel weer in, maar curen wilde het niet.

 

Als het gewicht tegenvalt dan kan dat ook zijn omdat er teveel water uit is.

 

@Lostchild, Ik denk niet dat ik echt wat anders doe. Ik ben dus alleen nogal huivering voor te snel en te ver drogen en doe het daarom een paar dagen eerder in de potten met hygrometers erbij om de LV in de gaten te houden. Daarmee heb ik dan wat meer controle over het laatste stukje van het droogproces. Na een week of wat zit de LV in de potten ook gewoon rond de 60%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogen en het curen, is het moeilijkste van wiet zelf kweken.

 

Het begint al met de neiging er alvast van te willen proeven.

Het moet dus allemaal snel snel snel.

 

Terwijl het minstens nog 6 week duurt, voordat je wiet op zijn best is.

Alles wat je doet om dit te versnellen, werkt je tegen.

En alles wat je voordien hebt opgerookt is zonde..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Losse toppen/takken zijn bij mij met een dag of 5 weckpot droog.

Hang ik hele planten op dan duurt het 14dgn voordat de grote toppen de pot in kunnen.

 

lv in de pot meet ik niet, 1e week elke dag kwartiertje luchten en even omschudden en daarna alleen open als er wat uit moet en nooit problemen, ja dat onderkant pot veel te snel in zicht is. Is het shite wiet dan heb ik met kweken iets heel verkeerds gedaan, leren met GHE 3part omgaan was in begin best lastig op aarde, veel te sterk spul en heeft even geduurd voordat ik doorhad dat de helft (en dan zit ik op max, vaak nog minder dan de helft) aan voeding een zeer smakelijk wietje produceert.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik droog hele planten ook 14 dagen en losse toppen 5 dagen (of 3 tot 4 als ze wat kleiner zijn). Dat scheelt dus ook niet veel. Ik wacht alleen niet tot de takjes breken, maar stop ze net daarvoor al in de pot.

 

Ik merk zelf eigenlijk weinig van voedingsmaak in mijn wiet. Al gebruik ik ook geen PK ofzo. Heb ook wel planten erg vroeg geoogst omdat er problemen waren en dan smaakte het na het curen toch ook gewoon prima.

 

Maar goed, ik stop het ook net zo makkelijk vers van de plant in de vaporizer. Even op 150 graden een paar haaltjes om te drogen, dan de grinder in en vapen maar. Vreemd genoeg geeft dat veel minder die mint smaak (van de chlorofyl) zoals je die bij (snel) gedroogde wiet hebt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...