Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Zandplaneet

Stroomonderbrekingen In België: Hoe Best Anticiperen?

Recommended Posts

Wegens niet gelukte guerilla oogsten (en ook omdat het seizoen toch gedaan is om er nu aan te beginnen natuurlijk) overweeg ik om binnen een plantje te houden in een kast. Info zat genoeg op deze site (waarvoor dank) maar momenteel wordt mijn kop zot gemaakt door het gedoe rond de brown-outs, m.a.w. door een samenloop van omstandigheden (sabotage, defecten, onderhoud,...) zijn er diverse kerncentrales geruime tijd buiten werking, waardoor de stroomcapaciteit in België feitelijk gehalveerd is. Ik heb even gezocht, maar niet direct iets gevonden op WF over dit probleem, want een probleem is het zeker: vele gemeentes kunnen in een strenge winter gedurende enkele uren zonder elektriciteit zitten wegens stroomtekort.

 

1) Wat met je plant(en)? Als dit tijdens de donkere cyclus gebeurt, neem ik aan dat er geen probleem is met de lichtcyclus. Misschien best inplannen dat het donker is tussen 16u00 en 20u00, de verwachte pieken? Of kan ik beter autoflowers kiezen?

 

2) Wat te doen bij een onderbreking indien je planten reeds ruiken? Ik kan in dat geval steeds bij mijn kast raken als dat moet, maar wat doe je daar om geurhinder te voorkomen? Zou het volstaan om met een geurvernietigende spray de boel onder controle te houden voor pakweg een uurtje of 3?

 

Voor de Nederlanders: u mag terecht Belgenmoppen beginnen maken, want dit is niet iets om fier over te zijn als landje.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

;-)

Ik had in een ander topic al de grap gemaakt dat dit ook gebeurt in Somalië.....

 

Frankrijk heeft stroom genoeg ... Dus komt allemaal goed ..

 

En alle omliggende landen kunnen t tekort handig aanvullen.

 

Ik dacht dat jullie altijd de alu hoedjes ophadden ?.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je echt dat we zonder stroom komen te zitten ? Denk het niet. lijkt mij weer een manier om de prijs wat op te schroeven... ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop ook dat het allemaal een scheet in een fles is. Indien geen stroomtekorten: des te beter.

 

Maar wat als het nu mis gaat? De kans is niet onbestaande. Frankrijk heeft geen stroom op overschot en heeft voorbije winter zelf moeten aankopen.

Een generator is geen optie. Te duur voor een microkweek, misschien wel een optie voor de professional, maar dat ben ik en waarschijnlijk ook u niet.

 

Graag had ik, als ik ga kweken, voorbereid willen zijn als het mis gaat. Better safe than sorry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederland heeft in elk geval een stroom overschot volgens de berichten.

Snap het hele gelul daarom niet echt, waarschijnlijk is het zoals Turbo al zegt om de prijs op te drijven of iets dergelijks.

 

Om voorbereid te zijn, zorg er voor dat je lamp aan is op tijden dat er geen problemen verwacht worden, staat volgens mij wel aangegeven wat de kritieke tijden zijn.

Daarnaast een nood afzuiging in elkaar knutselen die op accustroom draait.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederland heeft in elk geval een stroom overschot volgens de berichten.

Snap het hele gelul daarom niet echt, waarschijnlijk is het zoals Turbo al zegt om de prijs op te drijven of iets dergelijks.

 

Om voorbereid te zijn, zorg er voor dat je lamp aan is op tijden dat er geen problemen verwacht worden, staat volgens mij wel aangegeven wat de kritieke tijden zijn.

Daarnaast een nood afzuiging in elkaar knutselen die op accustroom draait.

 

Dat Nederland stroom overschotten heeft is hier in België ook geweten, het enige probleem is dat onze import nu al ±90% van de leiding

capaciteit gebruikt.

Door het uitvallen van Doel 4 boven op de andere 2 centrales die door scheurtjes in de reactorvaten niet meer kunnen gebruikt worden

zouden we meer moeten gaan importeren dan technisch mogelijk is.

 

Beste optie is volgens mij de 12/12 cyclus na 23:00 starten omdat de piekuren voor energie gebruik op de meeste plaatsen

tussen 18:00 en 22:00 liggen.

Al moet ik turbo-dreams gelijk geven, hoogstwaarschijnlijk gaat dit gewoon eindigen met duurdere elektriciteit

(en bedrijven die productie moeten verlagen op piek uren.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hele stroomtekortverhaal is gewoon bullshit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zandplaneet ....

Ding is zo oud als wietforum zelf......:-( zie de bouwdoos...

En rollingstoned ...... Sja

 

En verder ben ik t met racker eens ... Wat een lulboel anno2014 ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zijn dat het zo oud als de straat is, maar ik wil toch maar fijntjes opmerken dat ik er zelf mee moet afkomen, dus...

 

En lulkoek... Binnen een dik half jaar zien we wel wie gelijk had. Hopelijk jullie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rot dat probleem met de stroom. Ik weet dat er een afzuiger met filter te koop zijn in een pakket dat wordt the back up genoemd. Gaat automatisch aan zodra de stroom uitvalt. De lampen heb ik geen antwoord op wat rendabel kan zijn. Ze kunnen soms wel zonder licht. Het kan wat stressend zijn voor de planten maar dat is dan niet anders denk ik. Een autoflower vind het vast ook stressend als de licht tijd veranderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vermoed niet dat de kleine particulier hier iets van gaat merken....

ik denk dat ze meer doelen op de grote kmo's( denk aan basf, en andere grote firma's), die zullen het een en ander moeten gaan besparen op elektra, als het al nodig zal zijn....

zoals urban grower al zegt is er al een overeenkomst met frankrijk of nederland dacht ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor dat de eerste schadeclaims al binnen zijn (servers down etc etc) en dat voordat er ook maar 1 minuut stroomuitval was..... :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...