Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Yo hierbij een paar foto's van me plant die ik als stekje gekregen heb van een vriend, weet dus nie wat voor soort het is (hij had em ook maar gekregen). In het begin deed de plant het erg slecht, veel misvormingen en trage groei, maar de plant is uitgegroeid tot een waar monster. Ze staat in een 50 liter metselkuip, en heb de plant op vrij jonge leeftijd getopt waardoor er nu 2 enorme hoofdtoppen gegroeid zijn. De plant krijgt BN Grond Supermix en pk-13-14 en staat als het regent onder een afdakje.. De bloei gaat nog niet echt hard maar er komen nu duidelijk kleine topjes in.. Verder niks geen problemen, geen geel blad (op 2 of 3 na, waarschijnlijk verbranding) en het is verder afwachten geblazen.. Ik hou jullie op de hoogte.. (hoogte plant = 1.50m)

 

Greets Chris

 

Zielig plantje vroeger

Misvormingen vroeger

Gedrochtje vroeger

Superstruik

Boom

Monster

Oerwoud

Toppie

Nog een toppie

en weer een

 

Ow en is er ooit achter te komen wat voor soort het is??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo heb ff een paar nieuwe foto's gemaakt, batterijen waren weer opgeladen :D (zie linkies bovenaan)

 

Maarre, bloei in vroeg stadium zou toch beter zijn met het oog op toprot? vroegere bloei = lagere luchtvochtigheid = minder kans op toprot? of toch nie? B) heb vorig jaar ook me oogst weg kunnen smijten, maar ja die plant stond elke nacht met vuilniszakken over zich heen vocht te verzamelen (was om te verduisteren)

Dit jaar heb ik nix verduisterd en de plant zoveel mogelijk uit de regen gehouden, kan ik nog meer doen om budrot te voorkomen?

 

en omdat ik de soort nie weet is et misschien een vroegbloeier, early girl ofzoiets? naja, et zal vast wel te roken zijn :no :no

Ow en de plant ruikt nog niet echt sterk, kan da ook een eigenschap van een bepaalde plantensoort zijn? of komt da nog wel?

 

Greets Chris :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey dan, vind et gewoon vervelend als er geen reacties komen op me berichten.. liep misschien iets te snel van stapel.. ben weer tevreden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja doe ik.. het gaat opeens echt hard met de topjes, heb al een takje met touw moeten steunen omdat ie te zwaar werd.. En er is vandaag een grote zijtak afgescheurd door de wind, maar heb die weten te repareren met tape en touw, doet et uitstekend.. hou jullie op de hoogte,

 

greets :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt voor het ondersteunen van je planten ook van die nylon netten kopen kosten bijna niets maar zorgen ervoor dat de plant bijelkaar blijft verder heb ikzelf de planten onder steund met 3 bamboe stokken zodat je een sterke verbinding krijgt, anders scheuren ze idd met dit stormachtige weer. :no

Zelf heb ik ze ook al een week of 4 in de bloei, een rode soort ruikt ook bijna niet.

Ik weet zelf ook niet wat voor plantje het is maar, volgens de wietboer waar ik ze vandaan heb zijn deze speciaal voor buiten gekweekt.

 

Jou plantjes gaan het ook wel redden denk ik. :no

Zien er goed uit. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maarre, bloei in vroeg stadium zou toch beter zijn met het oog op toprot? vroegere bloei = lagere luchtvochtigheid = minder kans op toprot? of toch nie? :no heb vorig jaar ook me oogst weg kunnen smijten, maar ja die plant stond elke nacht met vuilniszakken over zich heen vocht te verzamelen (was om te verduisteren)

Dit jaar heb ik nix verduisterd en de plant zoveel mogelijk uit de regen gehouden, kan ik nog meer doen om budrot te voorkomen?

 

en omdat ik de soort nie weet is et misschien een vroegbloeier, early girl ofzoiets? naja, et zal vast wel te roken zijn :no :D

Ow en de plant ruikt nog niet echt sterk, kan da ook een eigenschap van een bepaalde plantensoort zijn? of komt da nog wel?

 

Greets Chris B)

Vroegbloeien is beter ja , maar als je dat wil doen d.m.v. verduisteren moet je d eplant niet nachtenlang in vuilniszakken verpakken . Je kunt dus ook gaan verduisteren zonder butrot te krijgen ,maar dat kan nu niet meer natuurlijk .

 

Het ras van de plant ga je nooit meer herkennen, omdat ook planten van hetzelfde ras onder verschillende klimatologische omstandigheden er verschillend uit zullen gaan zien . Alleen als je een ras hebt met een heel afwijkend kenmerk ,zoals purple ,dan is het wel te herkennen.

 

Zelfs onder een afdak kan je plant nog nat worden door ochtend dauw ,die soms erg lang blijft hangen,lang genoeg om toprot te veroorzaken. Wanneer je dit zou kunnen voorkomen zijn de kansen op succes al een stuk groter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik denk dat ik de plant gewoon midden in de tuin laat staan, daar waait het het hardste, en het vocht verdwijnt zo het snelst denk ik.. moet em alleen nog ff stutten met bamboe oid..

 

greets chris :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo hier ff een update, de topjes beginnen nu duidelijk vorm te krijgen.. De topjes onderaan groeien wel duidelijk sneller dan de hoofdtoppen en de toppen bovenaan, reden? en van de onderste topjes worden de puntjes van de haartjes al bruin, gebeurt dit altijd zo snel? nou ja check de foto's maar ff en zeg ff wat je er van vind :D

 

Plant

Plantje

Hoofdtoppen

Topvorming

Topvorming 2

Top van onderste tak, let op bruine puntjes

Nog zo'n topje

Close-up hoofdtopje

 

Greets Chris :no

 

ps: ow en de plant ruikt nog steeds nauwelijks, maar als ik met me vinger over een topje ga komt er wel een lekkere zoete hasjlucht van af :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou...

 

Ik vind de planten er mooi bijstaan alleen hangt ze wat slapjes> water te kort msischien?

 

De reden die ik bedacht heb dat de hoofdtop minder snel groweit is nog dat die het meest te verduren krijgt omdat die helemaal bovenin is maar dit lijkt me niet helemaal logisch iemand een andere verklaring?

 

Verder zou ik me niet zo druk maken over die beginnende bruine haartjes. Dat is niet meer dan normaal dat er af en toe een paar bruin worden.

 

Verder ik vind je planten er mooi bij staan en ik dnek dat ze nog een week of 4 a 5 moeten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah das dus et vreemde, ik vond ze ook vrij slap hangen, dus ik water gegeven maar geen resultaat.. als je dichter bij de plant komt merk je ook wel dat ie nie slap hangt, gewoon stevige blaadjes, ze hangen alleen iets naar beneden.. de blaadjes bovenin de topjes staan wel gewoon naar boven, misschien doet de plant dit om meer licht aan de topjes te kunnen geven? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...