Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
shelby

Toekomst Plan

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb zit lezen tot ik groen zag :vape:

Toen een duimstok gepakt de waarschijnlijk toekomstige plek opgemeten.

Ik wil geen groot hok en door het schuine dak kan ik eigenlijk niet veel hoger dan 180 cm. tenzij ik aan 1 kant het dak schuin laat lopen, maar dat lijkt me niet handig.

 

De breedte en diepte worden dan ongeveer 80 x 80.

 

Mijn idee van opstelling:

 

- dimbaar evsa 400 watt hps

- softbox 500 m3

- filter 500 m3 ? hier snap ik nog steeds niet alles van en weet dus ook nog niet welk merk..

- fan-controller met thermostaat

 

Als ik dit bij elkaar optel zit de aanschafwaarde ergens tussen de 500 en 600 euro zonder het hokje zelf...

Ik wil sowieso zelf een hok maken van plaatmateriaal. Steviger en handiger lijkt mij.

 

Softbox ga ik denk ik ook zelf maken, ligt eraan of ik materiaal beetje voordelig kan krijgen.

 

En nu komen de vragen...

 

- Is dit een goed idee?

- Kan ik beter een complete tent kopen, onderdelen houden en tent verkopen? Ik hoor/lees wel eens dat je die dingen compleet krijgt voor ongeveer hetzelfde geld...

- Welk merk filter?

 

Het zal nog even duren voor ik er ook echt mee ga beginnen, maar als dit een goede opstelling is kan ik me hier in verdiepen en al die andere tig-duizend mogelijkheden links laten liggen.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een compleet tentje van 80x80 heb je al vanaf 400 ongeveer, dan heb je wel geen dimbare vsa, maar 'basic' materiaal. wat ook perfect werkt, na een tijdje kun je dingen veranderen of bijkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk vind ik je hoogte van 1,80 wat aan de lage kant. Ben zelf ook bezig met een hokje en kwam onder de 2 meter uit en ben een stuk aan het ingraven om zo meer hoogte te krijgen en omde vloer ook goed te kunnen isoleren anders werd de hoogte nog minder.

 

Zelf heb ik ook gekozen voor underlayment platen om mijn hokje mee af te timmeren het kost wat meer maar is een stuk steviger als bv gipsplaten.

 

hoeveel platen wil je gaan kweken in een hok van 80x80? denk dat 5 toch wel de max is.

 

Op dit forum heb ik ook de volgende themostaten voorbij zien komen

http://www.puksupport.eu/klimaatbeheersing/Klimaatbeheersing/s-vent-automatische-trafo-regelaar-1.5a

 

http://www.puksupport.eu/klimaatbeheersing/Klimaatbeheersing/variac-regeltrafo-2-ampere

Ik heb geen ervaring met deze fan controllers maar ze schijnen wel een bromvrije afzuier te creeren zodra ik zover ben ga ik 1 van deze 2 wel proberen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Als ik het goed begrijp is de kwalitiet van de onderdelen die in een compleet setje zitten dus aan de lage/budget kant? Ik koop liever gelijk goed spul, dus dan beter iets langer sparen.

 

Ik denk inderdaad dat er hooguit 5 plantjes per rondje in gaan. Ik heb al gelezen over sog en scrog, dus moet kunnen qua hoogte. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Shelby,

 

Ik heb er ook voor gekozen een eigen kweektent samen te stellen, ipv kant en klaar budget tent. Kost wel wat meer natuurlijk, maar dan kun je voorlopig ook vooruit.

Kijk maar eens naar mijn set-up bij Turbo's 1e kweek ;)

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij, maakt het op zich niet zo veel uit hoor, met een kant en klare, goedkope set, word ook veel gekweekt, en resultaten behaald.

ik zou gewoon zo goedkoop mogelijk beginnen, en zo proberen enkele rondes te doen.

nadien kun je nog beslissen, of je dingen veranderd/bijkoopt.

een dure setup is geen garantie voor een goed resultaat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Turbo:

 

Ik was/ben jou topic al aan het volgen! Juist omdat het min of meer dezelfde setup heeft als wat ik van plan ben is jou topic zeer leerzaam voor mij :tu

Hopelijk behaal je toch nog een mooi resultaat met de laatste 4 dames!

 

@ acoustic:

 

Ik ben me er zeker van bewust dat je met het beste spul ter wereld totaal geen garantie hebt op een goede kweek.

Ik heb al redelijk ervaring met het kweken en verzorgen van planten, zijn dan wel andere planten als wat de meeste hier kweken, maar plant is plant en in de basis hebben ze allemaal hetzelfde nodig. Ook de 5 jaar kweken in de tuin heeft me een aardig inzicht gegeven in deze wereld.

Het stapje om een "goede" kweker te worden leer ik hier van jullie :specool

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb de knoop doorgehakt!

Ik ga zelf een hokje maken en elke keer weer een beetje spul er bij kopen. Ik heb vanavond hout gekocht voor een hokje van 90 X 90 X 180 cm.

Twee platen mdf van 244 x 122 en 12mm. dik, plus 7 balkjes van 44 x 44 mm van 270 cm. net over de 50 euro totaal :) ik hou ook nog genoeg mdf over om een klein voorgroei kastje te maken dus dat komt goed! Komend weekend even ruimte maken op zolder zodat ik daar kan beginnen met bouwen.

 

Maar....

 

De zolder is dicht, dat wil zeggen er zit geen raam en ik kan dus ook niet naar buiten afblazen. Het trapgat naar zolder is wel helemaal open dus er zal wel verse lucht bij komen, maar is dat genoeg? Er komt een 400 watt lapmje in...

 

Gr, Shelby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik ga nu toch voor een tent.

 

Maar het verschil tussen een tent van 90 x 90 x 180 en 100 x 100 x 200 is maar twee euro. Nu denk ik dat ik beter die van twee meter hoog kan kopen, maar hoeveel gevolgen heeft dit voor de verlichting en de filters? Is 400 watt te weinig voor de grotere maat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik ga nu toch voor een tent.

 

Maar het verschil tussen een tent van 90 x 90 x 180 en 100 x 100 x 200 is maar twee euro. Nu denk ik dat ik beter die van twee meter hoog kan kopen, maar hoeveel gevolgen heeft dit voor de verlichting en de filters? Is 400 watt te weinig voor de grotere maat?

 

ik kweek ook in een tentje van 100x100x200, met 400watt hps en het klimaat is goed onder controle te houden. ik ga volgende ronde wel voor een 600watt,

omdat het nu toch frisser word buiten.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk kiezen voor de tent van 2 meter hoog. Ook hier een 400 watt, en dat werkt goed in de tent. Zoals acoustic zegt, met koudere dagen kun je er zelfs een 600watt in doen denk ik ;)

 

En misschien dat een ontvochtiger nodig is als je geen raam open kan doen op zolder ?

 

 

Hoeveel dames wil je in de tent gaan zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien handig voor die 100x100x200!

ik heb bij karwij een teakhouten terrastegel van 100x100 gehaald, en daar 5 kleine wieltjes onder gezet 1 op elke hoek en 1 in het midden.

daar staat mijn tentje op, kost 15 €

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...