Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kidfromtheblock

Perfecte Lv Voor Drogen Kruiden?

Recommended Posts

goedemiddag medebloggers

 

hoe lang en onder welke LV drogen jullie het liefst jullie kruiden?

deze is in mijn droogruimte(tje) nu rond de 60-65% en het ziet er naar uit dat dat ook niet snel daalt :)

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 a 65 % ? Vind je dat zelf niet een beetje te veel ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

drogen doe ik met een lv van onder de 40 gedurende 1 tot 2 weeken, daarna weck fles

eerste maand iedere dag even 5 minuten luchten daarna wekelijks even open tot het intotaal 3 maanden heeft gehangen/gestaan/gelegen

perfect te roken XD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 a 65% kan toch wel? Tijdens het curen in de weckpotten moet de RH ook ergens in die range uit komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de antwoorden al!

Agent orange, dit lijkt mijzelf ook idd te hoog maar ik kan er momenteel niet veel aan veranderen :P met ventilatortje is het 60 maar lager lukt echt niet

 

Wietefras ik heb ook gehoord bij het curen daar terug uit te komen, maar schijnt wel beter als 't om te drogen toch ietsje lager ligt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja meestal lees je dat de LV tussen de 50% en 60% moet liggen. Als het daarboven ligt heb je meer kans op schimmel, maar dat zal dan toch ook wel mee vallen als ze in de weckpotten ook op die vochtigheid zitten. Dan open je de weckpotten elke dag eventjes terwijl ze in de droogkast gewoon vrij hangen/liggen.

 

Beetje luchtcirculatie voorkomt ook wel dat de vochtige lucht niet teveel om de toppen blijft hangen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik mijn afgelopen ronde te drogen had hangen zat de luchtvochtigheid ook rond de 60%.

Kan prima, als je het niet vertrouwd, dan dagelijks even kijken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

duizendmaal dank mensen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

40-50%, als je toppen op elkaar hebt liggen/planten dicht op elkaar hebt hangen, kan 60% wel eens teveel zijn.

 

Temperatuur heeft er ook veel mee te maken en dan komt de lv vaak vanzelf wel (met juiste afzuiging).

 

20-21C drogen geeft perfecte resultaten en dan ligt de lv hier rond de 45% na 1e dag rond de 70% omdat toppen tijdje extra nadampen (weet niet hoe anders te zeggen) na knippen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...