Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

outtapower123

Hoe Maak Ik Gefeminiseerde Autoflowers?

Recommended Posts

Dag ik ben Kevin, ik zou graag willen weten hoe je autoflowers feminiseerd zodat ik straks genoeg zaden kan hebben voor een guerilla outdoors

Share this post


Link to post
Share on other sites

trek maar een kaartje en ga achteraan staan je bent niet de enige met deze vraag btw ik ben zelf ook erg benieuwd maar die ontwikkelingen is niemand hier kennelijk de meester. het hele fem seeds maken (breeden in het algemeen op wf ) verhaal gaat hier traag als stront.

 

edit: breeden van je eigen strain kan je hier overigens prima vinden maar zulke projecten zie je weinig op het forum

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

1: Chrysal AVB bemachtigen.

2: Twee moeders selecteren.

3: Spuiten vanaf dag 14 bloei. ( één van de moeders duuuuh )

4: Mannelijke bloemen komen, stuiven op je andere moeder.

5: Zaad.

 

Enkel: sommige soorten zijn nu eenmaal herma gevoelig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen ... begin eerst eens met fem zaad te produceren ...

wanneer je dat snapt kan je verder in t proces ..

 

en nee .. ik heb er totaal geen kaas van gegeten !

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat fem seeds produceren zal oefenen zijn maar wel onder de knie te krijgen

 

dankzij DJ BROERTJE en FOOLONTHEHILL staat er genoeg om zelf wat te oefenen. maar op autoflower gebied zou ik het ook niet weten doordat je elke keer weer 2 geselecteerde NIEUWE AUTOFLOWER vrouwtje pakt heb je totaal geen zekerheid of de nakommelingen gezond zijn. opwelke schaal word dit getest? pak je 10% van je nieuwe zaden kweek je die zelf op ? daardoor ben je telkens weer een test ronde langer bezig

 

gewone fems kun je na selectie en tests constant het bandje herhalen je moeders kun je namelijk in leven houden das met AUTO wat moeilijk cg onmogelijk. waaarna je naar mijn inziens minder zaden hoeft te testen.

 

zelf auto fems maken leek me 9 jaar geleden al helemaal geweldig. autoflower gaat in nederland de overhand krijgen voor het buiten seizoen. 15 mei naar buiten begin augustus mooi toppen. meer opbrengst per m2 icm sneller oogsten en mooiere kwaliteit.

 

hoop alleen dat wij gepassioneerde telers ook snel achter dit laatste stukje informatie komen dat zou het kringetje voor nu aardig rond maken. wie wie anders zelf is stoeien volgend buitenseizoen met lesbian dream op wat regulieren auto's for fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn excuses voor het ophalen van een oud topic

ik heb dus zoals Bastet stelde de AVB van Chrysal weten te bemachtigen MAAR(!) met hoeveel ml/l moet je eigenlijk beginnen?

DJ BROERTJE en FOOLONTHEHILL gebruikte LD, het gebruik daarvan is me duidelijk maar is dat gewoon hetzelfde spul?

het is beide een oplossing, maar LD is naar ik lees iets van 3% en op mn flesje van chrysal staat:

-werkzame stof:zilverthiosulfaat

-gehalte: 98,7%(!!!!!)

ook is het bedoeld om bloemen langer goed te houden oid, niet echt wat ik ermee van plan ben...

je mengt het door gewoon water en je mag snijbloemen 4 tot 72 uur in een oplossing van max 2ml/l oftewel 1:500 zetten.

kan ik hieruit opmaken dat ik dit spul gewoon met 1:500 moet beginnen te spuiten en elke keer iets sterker moet gaan?

het lijkt me dat gewas, wortel,stam of blad, beide ongeveer bij dezelfde concentraties last krijgen van verbranding. dit is slechts mijn onderbuik aan het woord, corrigeer me wanneer ik fout zit.

ik hoop dat er hier iemand meeleest die het goedje kent. ik zou er van balen als ik dit niet kan gebruiken... ik wil tamelijk snel mijn schitterende superskunk autoflower gaan bespuiten aangezien ik nu een supermooi plantje heb.waarbij ik vandaag de eerste bloeiharen zag :dribble:

 

een vriendelijke groet,

JaapPaap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn versie van feminiseren autoflowers.

 

Altijd de variatie binnen de genetica proberen te beperken door telkens maar 1 moeder te bestuiven die geselecteerd is vanuit een grotere batch zaden(100+)

De eigenschappen die je hebt gekozen onthouden d.m.v. foto,en blijven selecteren.

Als je zo 3 rondes hebt gehad,heb je iets meer uniformiteit binnen je gewas.

Ook leuk is als je het kan,onverdunde zilverthiosulfaat gebruiken om de pheno's op te breken(dit werkt)alleen zit je daarna met een bijna dooie krusty the plant.

Uit dit arme mishandelde plantje komen ineens alle variaties tevoorschijn die gezamelijk deze soort opmaken,zo kom je nog hele leuke dingen tegen.

Uit Auto amnees had ik een auto haze van 1.50M gehaald om maar even te noemen,die moest van schrik 4 weken langer bloeien dan de rest hahaha.

 

Afijn,ik dwaal af....

 

Lesbian dream> 2 ML per liter spuitvloeistof,hiermee 3 keer spuiten per plant,met telkens een tussenpoos van ongeveer 3 dagen(opnametijd) na het drogen telkens terugplaatsen.

Oplossing in de koelkast bewaren ter voorkoming van oxidatie.

Gebruik stabiele genetica autoflowers,en zorg dat ze 100% vrouw zijn anders maak je herma's.

Vroeger waren er meerdere zadenbedrijven die onstabiele zaden gebruikten en verkochten die niet meer autoflower waren,waar dat nou precies aan lag weet ik niet.

Maar ik was boos want het waren gefeminiseerde autoflowers,en nu moest ik nog aan de tijdklok draaien om bloei te krijgen :rtfm: .

Dus gebruik goede kwaliteit genetica, en test ze of laat ze testen voor ze in de omloop komen.

Laat de zaden MINIMAAL 6 weken aan de plant rijpen,als het goed is is je plantje dan bijna dood.

Zaden moeten 4 weken rustig/koel/donker drogen,ik gooi ze in een luchtdichte tupperware bak met genoeg rijst erbij in de koelkast voor 4 weken(4 tot 7 graden).

 

Het is redelijk logisch om op de vaas te gooien,zilver werkt de meeste eencelligen tegen alleen is een druppeltje chloor net zo goed(koper) voor snijbloemen haha.

 

Pas op met knoeien!!!!!,(huid)contact is niet goed voor je!!! draag handschoenen!!!

 

Veel feminisatieplezier,

 

 

C.W.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...