Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest wiet61

Dit Is Nu Guerilla

Recommended Posts

http://nos.nl/artikel/691039-grote-wietplantage-in-bos-reuver.html

 

In een stuk bos in Reuver heeft de Limburgse politie 18.500 hennepplanten ontdekt. Een woordvoerder spreekt van een van de grootste plantages in de buitenlucht die ooit in Limburg zijn gevonden.

De politie kwam de wietplantage tussen Venlo en Roermond op het spoor na een tip. Al snel werden in een bosperceel aan de Sint Willibrordusdijk, vlakbij de grens met Duitsland, de duizenden planten gevonden. Ze zijn tussen de bomen geplant en niet vanaf de weg of vanuit de lucht te zien. Het gaat volgens de politie zowel om jonge als volgroeide hennepplanten.

In het bosperceel van circa 75 bij 75 meter werden ook twee waterbassins gevonden, bedoeld om de wietplanten bij droogte water te kunnen geven.

Grote klus

 

Politiemensen zijn begonnen om de planten met hand te verwijderen. Normaal gesproken worden landbouwmachines gebruikt om zo'n plantage te ruimen, maar het terrein is daarvoor te ontoegankelijk.

De woordvoerder van de politie kan nog niet zeggen wat de straatwaarde van de wiet is. Volgens onbevestigde berichten zou de opbrengst zo'n 14 miljoen euro zijn.

De politie heeft nog geen aanhoudingen verricht en is op zoek naar getuigen. Er wordt een buurtonderzoek ingesteld bij de boerderijen in de omgeving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm...ff met google gekeken.....ik moet zeggen....mooie spot!! :showoff:

 

75x75 meter = 5625 m2....

18.500 / 5825 = 3.2 planten per m2....huh...lijkt met te veel voor de fotos...

 

jammer jongens...had 200 planten gezet....dan kwam je mss niet in de krant....

 

gr :dope:

Carpe

 

water geven op guerilla.....kansloos !......bij droogte breng je juist de slakken naar je planten....

bovendien heb ik verlies je meer planten door te nat als door te droog in Nederland....

De meeste natuur in NL... is afgekeurde boerenland...door te nat.....of verkeerde..arme grond..

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

hm...ff met google gekeken.....ik moet zeggen....mooie spot!! :showoff:

 

75x75 meter = 5625 m2....

18.500 / 5825 = 3.2 planten per m2....huh...lijkt met te veel voor de fotos...

 

jammer jongens...had 200 planten gezet....dan kwam je mss niet in de krant....

 

gr :dope:

Carpe

 

water geven op guerilla.....kansloos !......bij droogte breng je juist de slakken naar je planten....

bovendien heb ik verlies je meer planten door te nat als door te droog in Nederland....

De meeste natuur in NL... is afgekeurde boerenland...door te nat.....of verkeerde..arme grond..

En dan staan er nog veel bomen op die plaats ,dus de berekening klopt niet echt ,het zullen er wel veel minder zijn daar ,maar een mooi veldje was het wel ,wat doen er die mannen dan Carpie ,dan verdien je niet veel ,of je moet een vracht auto zaad willen .

Het juiste zullen we nooit weten helaas .

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd....Het juiste zullen we nooit weten helaas ....

 

----------------

idd...dit kweekverhaal.. doet me denken aan een groep van 6 man die ik gesproken heb...paar jaar geleden......ze waren zeer geld gefocussed....erorm veel geinvesteerd in van alles..werk...opwarderen etc etc...maar...er gingen steeds meer van die 6.. de randjes ervan aflopen...afbellen net voor het werk op begin... etc.....slot van liedje was...dat bij wat tegen slag...regen slakken...de 3 investeerders kregen irritaties met de 3 andere...niet draagkrachtigen...

kortom die hele grows...gingen verloren door irritaties en misverstanden...en onkunde....waaronder bestuivingen...

 

Regulier zaad guerilla is een verhaal van constant 100% gefocussed en gemotiveerd blijven....en doorzettingvermogen tot de topjes in jou droognetje liggen.......

 

ik geloof in guerilla alleen of max met 1 iemand erbij....alleen opereer je als een lone wolff.......al oogst je niet veel......alles is voor jou alleen...bigger is not better....

 

my 2 cents...if i had them...

 

gr :dope:

Carpe

...

zoals Highlife al zei...het noemen van ridicule bedragen ...14 milloen...door Politie.... zet zulke geld georienteerde groepen aan tot doen van dit soort grows....

 

mja...WietForum zal wel weer veel nieuwe lezers krijgen die ff zakken wille vulle.... :whistle:

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen dit nieuws mij in de media bereikte vond ik de kop wel spectaculair.

18.000 hennepplanten in een bos tegen de duitse grens.

Daar moet een hele organisatie in wettelijke termen van spreken achter zitten.

18.000 hennepplanten kweek je niet onopgemerkt op een groot veld in een bos en zeker niet in je eentje.

 

 

Toen las ik het bericht verder en ze hebben het over een perceel van 75 meter bij 75 meter.

Dat is 5625 vierkante meter.

18000 planten op die oppervlakte betekent dus een ruimte van 31 cm per plant op elkaar gedrukt.

Dat moeten dan wel kleine lowriders zijn dacht ik nog.

 

Dan de fotos met planten van naar ik denk 2 meter hoog en 1 meter breed.

Waar zelfs mannetjes tussen stonden.

wilden deze grote kwekers met hun 18000 hennepplanten op 75 bij 75 meter groot gebied een mega hennepzaad kweek houden?

Met ipv 20 miljoen euro aan winst geen 20 miljoen hennepzaadjes winst?

 

Hoe vul je een bassin met water per dag als je een kleine berekening neemt op een halve liter per plant per dag.

18.000 planten x 0.5 liter = 9000 liter.

9000 liter is 9 m3 (kubieke meter ) in omvang.

Waar halen deze grote kwekers al dat water vandaan?

Ergens van een centrale waterleiding afgetapt midden in het bos misschien?

 

Sorry ik geloof er maar weinig van.

Edited by nederwierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor hasj of ice-o-lator prima materiaal

bho-tje's worden duur verkocht in amsterdam (90eu/gr)

dat dan weer wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.rollingstoned.nl/27-8-2014-voc-de-wietfabel-van-reuver/

De ontdekking van een ‘megawietplantage’ in de Limburgse bossen bij Reuver maakte weer eens duidelijk hoe kritiekloos veel media politiefabeltjes over cannabis overnemen. Zoals de ‘straatwaarde’ van niet minder dan twintig miljoen euro. Derrick Bergman van het VOC vertelt hoe het echt zit…

Zaadwiet in het bos

 

 

roermond.png

De pijl wijst naar een overduidelijk mannetje in het Reuverse ‘wietbos’ [beeld Dichtbij Roermond]

Wie de beelden van het veld van 75 bij 75 meter bekijkt, ziet echter meteen dat er een flink aantal mannelijke planten in staat. En zoals elke kweker weet: één mannelijke plant kan vrouwelijke planten tot in de wijde omgeving bestuiven. De nachtmerrie van elke buitenkweker, want bestoven vrouwelijke planten steken al hun energie in het maken van zaden. Wie weleens “zaadwiet” heeft proberen te roken weet hoe kansloos dat is; het verwijderen van de zaden kost een hoop tijd en de wiet is qua sterkte en uitwerking onvergelijkbaar met niet bestoven ‘sinsemilla’ (letterlijk: zonder zaad) wiet.

 

Bewijs snel vernietigen

Geen enkele coffeeshop koopt “zaadwiet”, als ze al buitenwiet op het menu hebben staan. Maar goed, laten we nog even meegaan met de fabeltjes van de politie. Op het ontdekte veld stonden volgens de politie 18.500 planten. Met de gemelde straatwaarde van twintig miljoen euro komt dat neer op €1081 per plant. Oftewel ruim vijf euro per gram bij een opbrengst van 200 droge grammen per plant; en dan doe je het goed. Maar stonden er wel echt zoveel planten? Het veld meet 75 bij 75 meter, oftewel 5.625 vierkante meter. Met 18.500 planten betekent dat voor één plant 0,30 vierkante meter ruimte. De beelden bewijzen opnieuw dat dit niet kan kloppen: één plant per vierkante meter lijkt een stuk aannemelijker. Geen 18.500 planten dus, maar eerder 5625. Zoals gebruikelijk zijn de planten niet geteld en heeft de politie het bewijs voortvarend vernietigd.

De mensen die dit veld hebben aangelegd zijn verre van professioneel te werk gegaan. Als ze hadden kunnen oogsten, was hun wiet onverkoopbaar geweest

 

 

dert.png

Nog meer mannelijke planten in Reuver. Onverkoopbare prutswiet dus… [beeld: L1]

Wiet met zaad is dus vrijwel onverkoopbaar. Maar, zo twitterde iemand: “Wel een leuke berg dab. Kilotje of 100 zeker.” Inderdaad: je zou het plantmateriaal kunnen gebruiken om er hasj of een ander extract van te maken. De vraag is echter hoe potent het eindproduct zou zijn. De ‘truc’ van sensemilla kweken is juist dat je de vrouwelijke planten door het tijdig weghalen van de mannetjes dwingt tot het produceren van dikkere toppen, met meer hars en meer werkzame stoffen. Conclusie: de mensen die dit veld hebben aangelegd zijn verre van professioneel te werk gegaan. Als ze hadden kunnen oogsten, was hun wiet onverkoopbaar geweest en hooguit te verwerken tot een zeer matig extract. Hadden ze gefeminiseerde zaden of stekken gebruikt, dan was dit probleem hen bespaard gebleven.

 

Evidente onzin in de media

Tweede conclusie: bij gebrek aan kennis of interesse nemen veel media evidente onzin van de politie als waarheid over. In het journalistenvakblad Villamedia veegde Job Joris Arnold zijn collega’s eens snoeihard de mantel uit over dit fenomeen. “De verslaggevers geven zich er geen rekenschap van dat zij in feite een soort oorlogsreporters zijn”, aldus Arnold. “Er woedt al veertig jaar een war on drugs en de waarheid was het eerste slachtoffer, maar zij slagen er nog steeds niet in de lezing van officiële zijde als propaganda te herkennen. Ze laten zich als makke schapen voor het karretje spannen van de drugsbestrijders en hun dubieuze motieven.”

Blijft de vraag hoeveel Journaal-kijkers bij het zien van de reportages hebben gedacht: “twintig miljoen verdienen met een stuk bos van 75 bij 75 meter? Dat ga ik volgend jaar ook doen!!”

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd triest hoe simpel sommige mensen zijn met het klakkeloos overnemen van onzin media.

 

Mensen zullen we rijk worden? Met 50% van mannelijke planten gaan we 20 miljoen verdienen! /sarcasme off

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag blijft of iemand dit nou als geintje heeft gedaan en gewoon een grote zak regulier zaad rond gestrooid heeft in een bos, of dat iemand hier ooit echt serieuze plannen had en op een gegeven moment "door de bomen het bos niet meer zag".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Vraag blijft of iemand dit nou als geintje heeft gedaan en gewoon een grote zak regulier zaad rond gestrooid heeft in een bos, of dat iemand hier ooit echt serieuze plannen had en op een gegeven moment "door de bomen het bos niet meer zag".

Ze zagen door de bomen de mannen niet meer denk ik . :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze er hasj van wilden gaan maken dan is zaden niet zo'n groot probleem toch?

Ik bedoel, het is zonde van de energie die in het maken van zaden wordt gestoken maar je kunt er nog steeds hash van draaien lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze er hasj van wilden gaan maken dan is zaden niet zo'n groot probleem toch?

Ik bedoel, het is zonde van de energie die in het maken van zaden wordt gestoken maar je kunt er nog steeds hash van draaien lijkt me.

 

in Marokko doen ze idd niet anders...

 

maar als je meer hash wil...dan haal je de mannen dr uit......( Knutsel maakt ook hash...als hij geen tijd heeft om te knippen...zie zijn topic van een paar jaar terug.....)

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...