Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Al Bundy

Amnesia Plantjes Die Te Snelgroeien

Recommended Posts

Beste mede grow liefhebbers,

 

 

Ik heb een tijdje over amnesia kweken gelezen en gevold maar nu op een of andere manier groeien mijn plantjes

veel te snel voor mijn gevoel voor week 4 bloei zeg maar vergeleken met wit soortje.

 

Nou had ik ze al getopt en dubbele dosering Aptus regulator gegeven om enigzins de groei tegen te gaan maar het lijkt geen succes zo ver zeg maar.

 

Momenteel krijgen ze canna bloei voeding 50mm per 10 liter water met Aptus regulator.

Ph 5.8

 

 

Kan iemand mij misschien hiermee helpen? of is dit niet meer te verhelpen.

 

 

Groetjes AL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangen je lampen niet te hoog ? Daar gaan ze van strekken. Foto's zeggen meer dan woorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze in de 4e week bloei zitten, zouden ze eigenlijk niet meer horen te groeien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afstand tussen de lampen en de plantjes is 60 cm momenteel. Zoals ik begrepen heb grooit Amnesia door tot week 6. In praktijk heb ik dit nog niet kunnen ervaren omdat dit mijn eerste keer is werken met Amnesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook jaren gedacht dat je de hoogte van de plant kunt beinvloeden met de afstand tot de top, maar als dat al zo is dan is dat minimaal. heeft eerder met lichturen, moment van op 12/12 zetten en voeding te maken. en met co2 is een verhaal apart maar daarmee kun je ook afstand beinvloeden.

 

amnesia groeit ongeveer 4 volle weken, maar dan is de bloei pas net begonnen, en tijdens de bloei kan er nog een paar cm bovenop komen omdat je top zelf wel groeit.

 

je kunt nu de hoogste toppen voorzichtig knakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 23 zijn ze echt wel uitgegroeid bij mij hoor weet niet wat jullie voor amnesia kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMG pakte 4 volle weken bloeigroei hier, vanaf stek week eerder.

s5 doet er exact 17 dagen over om echt in de bloei te gaan, dag 14 is er al sprake van enige bloemvorming, dag 17 is de rek eruit en begint het feest.

 

6wk is wel erg lang doorgroeien, er is toch al wel sprake van topvorming of uitbundige voorbloei?

minimaal? is er iets met lichtregime niet helemaal lekker

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook wat foto's? en wat is te groot /hoog?

 

Ik ben nu ook de eerste keer met amnees bezig en na 2 weken bloei is de grootste ca. 30 CM. waarschijnlijk door erg (te?) weinig water geven in deze beginweken.

Waarschijnlijk heb je er nu niets meer aan, maar als je weet waardoor het gekomen is kun je de volgende keer wat aanpassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp nog iets lager..als haze in week 4 overbelicht/ietsje oververhit wordt en daarna maar ietsje meer lamp afstand krijgt zal je ziet dat je een prima oogst hebt.

 

en knakken/buigen/stemcrushen natuurlijk.

kan nog net in week 4 met haze

 

heb je alles gechecked op lichtlekken?

hoeveel temp verschil tussen dag en nacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 23 zijn ze echt wel uitgegroeid bij mij hoor weet niet wat jullie voor amnesia kweken.

Hier ook Max 23 dagen na de 12/12 schakel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor jullie reacties, ik heb gecheckd voor lichtlekken maar niks kunnen vinden, temp bij lamp aan is max 32C en uit 22,5C.

 

Met omknakken bedoelen jullie Croppen toch?

Weet een van jullie ook vanaf welke week bloei ik de boost kan mee toedienen ?

 

Ik krijg een deze dagen mijn Iphone terug van reperatie en zal een foto voor jullie maken.

 

groetjes AL

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef zelf boost bij beginnende bloemvorming, in week 3-4 vd bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het verschil ietsje kleiner maken

dus je lamp-aan periode naar 28 en je nacht temperatuur naar 23

 

5 graden verschil is ideaal

 

je "ampitude"is te groot- dwz dag en nacht hebben te groot verschil

dat leidt tot belachelijke strek

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een klein kacheltje voor mijn inlaat staan, als de lamp uitgaat springt het kacheltje aan, dus heel weinig temperatuur verschil

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry- foutje - dacht even dat je 10 graden temp verschil dag en nacht had.

stonede post...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn excuses voor mijn late reactie, mijn computer had het begeven.

 

Ik heb jullie advies opgevolgd en gaat gelukkig goed, ze staan volop te bloeien. Al vind ik ze persoonlijk nogal stretchie hopelijk gaan de stam hem houden als ze gewicht krijgen.

 

Laten jullie hem 13 volle weken in de bloei? ik heb mij laten vertellen dat ze wel eens eerder klaar kunnen zijn mits ze gezond en geen zwakheden vertonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet gewoon de trychomen regelmatig nakijken met een microscoop tegen het einde.

De aantal weken bloei is maar een indicatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is gaan ze zeker omvallen. Zorg voor een net of heel veel stokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze echt te hoog worden kan je de bovenkant van de plant heel voorzichtig buigen of knakken. Kijk hierbij heel goed uit want als je iets te grof doet breekt je bovenkant helemaal af. Over het af afbloeien zou ik zo lang mogelijk wachten dus trichomen voor 75% bruin. De laatste weken knallen de grammen erop en is het wachten meer dan waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top, dankjewel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...