Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stony_tony

Stony Tony Stelt Zich Voor.

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik zal me even voorstellen, Stony Tony is de naam en dekt volgens mij meteen de lading ;)

 

Ik ben voor de lol aan de kweek gegaan en ben pas een paar weekjes bezig.

Ik doe het echt low-low budget, dat betekend, materiaal die ik al heb, gebruik ik en met uitgaven zit ik nu op ongeveer 60 euro en dat is inclusief de 15cm potten, pot en stek-aarde en speciale groente tuin voeding.

En de uitgaven wil ik ook zo minimaal mogelijk houden, dus ik weet dat het niet helemaal het optimale materiaal is.

 

Het begon voor mij als een grap omdat ik wat wiet gekocht had en ik haalde daar doodleuk 9 zaadjes (automatische correctie van zaat jes ik kan niet spellen) uit. :S

Normaal gaan bij mij zelfs de cactussen dood dus ik heb niet bepaald groene vingers, maar ik heb ze toch in de vensterbank gelegd.

Tot m'n grote verbazing ontkiemde er 6 van de 9 zaadjes (automatische correctie van zaat jes ik kan niet spellen).

Door wat beginners foutjes hebben een aantal het niet gehaald maar ik heb nu toch nog 4 leuke mini plantjes.

Ze zijn wat klein omdat ze niet voldoende licht en voeding gehad hebben vanaf het begin. Nu staan ze inmiddels in een eigen gemaakte kasje in een 12/12 ritme.

De verlichting die ik gebruik is een combinatie van; 1x 11w g23 TL, 1 spot met 2700k spaar led lamp, en 1x een 75w zonlicht lamp voor terrariums (6000k).

Een oude 12volts ventilator zorgt voor een constante stroom frisse lucht langs de plantjes.

Het is een mooie 30c in de kas en in de donker uren zakt de temp. naar +/- 20c a 19c

De plantjes reageren daar wel goed op.

2 van de 4 groeien hard, de andere 2 doen het ook leuk maar blijven wat kleiner.

Dan heb ik nog een paar stekjes erbij staan die wortel schieten (tegen mijn verwachting in want ik deed veel tegen alle adviezen in. Na de steel schuin afknippen meteen in de stekgrond en wat water erbij, meer niet)

 

Dus al met al is de grap wat serieuzer geworden nu de kans bestaat dat er een paar topjes aan gaan groeien.

Want ik val van de ene in de andere verbazing.

 

Misschien dat ik zelfs de kas wil gaan verbeteren zodat de temperatuur net een graad of 2 lager word en de ruimte voor de groei ook hoger word zodat de plantjes de lucht in kunnen.

 

Ik heb al heel wat gelezen hier en elders, maar ik zal vast nog wel wat vraagjes hebben in de toekomst.

 

Greets,

Stony Tony.

Edited by Stony_tony

Share this post


Link to post
Share on other sites
De verlichting die ik gebruik is een combinatie van; 1x 11w g23 TL, 1 spot met 2700k spaar led lamp, en 1x een 75w zonlicht lamp voor terrariums (6000k).

 

Ik hoop dat je niet veel verwacht .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anon,

 

Ik had niet eens verwacht zover te komen.

Dus mijn verwachting is erg laag, als ik er genoeg wiet vanaf haal voor een joint, dan....

Dan... Dan ben ik al trots dat het me gelukt is.

 

En als het verstekken na de bloei ook nog eens lukt.....

Dan zal ik voor de 2e ronde eens kijken of ik dingen, zoals verlichting, kan verbeteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je naam deed me glimlachen.

 

Al geanticipeerd op geur? Zelfs de kleinste plantjes zullen zich laten ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh, eerlijk gezegd niet nee. tot nu toe valt het wel mee met de geur. maar die krengen groeien harder dan ik dacht dus ik ga me daar eens in verdiepen.

 

Bedankt voor de tip :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...