Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hazertje

Geur Bestrijding Tijdens Het Knippen.

Recommended Posts

Hallo iedereen.

 

Zoals sommige weten ben ik bezig met een 20x amnees kweek. Ik zit momenteel op 4 weken bloei, en ze beginnen al lekker te meuren. Daar ben ik blij mee, maar de Buren niet echt. Elke keer als ik water geeft, staat mijn tent open, en de kamer waar de tent in staat is gewoon een normale slaapkamer. Dus niet luchtdicht. Nou kwam er een vriend Binnen wandelen, en die zij dat het op de gang al erg begon te meuren, wat niet verstandig is..

 

Hoe kan ik dat makkelijk en voor een redelijke prijs bestrijden ? Omdat ik nu nog in week 4 bloei zit, zullen ze zeker nog elke week een stuk meer ruiken, waar ik een beetje tril handen van krijg. Ook moet het raam elke keer dicht tijdens het water geven, omdat mijn koolstof filter eronder zit zodat hij niet in de zelfde kamer alles terug me tent in zuigt. Verse lucht pak ik rechtstreeks uit huis. Dus tegenovergestelde kanten zuig ik aan en af.

 

Nu wordt het alleen maar lastiger als het knippen eraan zit te komen. Ik kan moeilijk zelf in de tent zitten te knippen met de tent dicht vanwege plek te kort. Planten buiten de tent zetten om plek te creëren heeft ook weinig zin. Mijn enigste optie op dit moment is in de kamer zelf te knippen steeds 1 om 1 te knippen, en de rest laten staan in de tent en zo door gaan. Maar alsnog zullen er ongewenste geurtjes voor andere vrijkomen waar niemand op zit te wachten.

 

Nu heb ik me wel een beetje in laten lezen, maar de opties die ik tegenkom lijken me echter erg sterk, of veelste duur op dit moment.

 

 

Nu gaan mijn gedachten hierop uit,

http://www.rollingstoned.nl/1-8-2014-nooit-meer-stankoverlast-met-neutralizer/

 

wat ik nog een beetje aan de dure kant vind voor een 150x150x200 tent met amnees. Wie weet dat iemand deze in gebruik heeft, of meer weetjes erover heeft.

 

 

 

Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom.

 

 

Met vriendelijke dank alvast,

 

 

Hazertje

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de tent open doet je afzuiging wat harder zetten?

In elk geval lijkt het me verstandig gewoon het raam elke keer te sluiten bij het openen van de tent.

 

Met het knippen is het verstandig nog een tent erbij aan te schaffen om in te gaan zitten knippen, die kun je eventueel wel op de aanvoer van je huidige tent aansluiten, dan heb je geen extra filter en afzuiging nodig.

Ik knip de planten als ze gedroogd zijn, je hangt de planten in zijn geheel op of je knipt de takken los en hangt die dan op, dat laat je een week of 2 a 3 drogen en dan knippen maar.

Dan heb je in elk geval ruimte in je tent om te knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwaardere afzuiger met filter halen en het zo aansluiten dat het altijd buiten afblaast zonder dat je met ramen moet gaan lopen te piemelen en je per defenitie onderdruk hebt ook met de tent open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me aan bij wat hier boven staat,

volgas afzuigen, of een andere ruimte met onderdruk.

 

bij lekkage door deur open en dicht..

 

zet maar eens een potje van deze op de gang..

http://www.greensell.nl/a-36433759/geurbestrijding/ona-apple-crumble-block-170g/

 

en deze "paniek" spray schijnt ook goed te werken:

 

http://www.greensell.nl/a-28884446/geurbestrijding/nilco-geur-spuitbus-cranberry-750ml/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent open en je ruikt het (nadien)?

Doe je wind wapperen dingen eens uit als je in de tent bezig gaat dan :withstupid:

Onderdruk hebbie altijd wel met de afzuiger aan maar tegen een beetje ventilator in de tent kan het niet op, je zwiept de meur uit de tent als het ware.

 

Nu meurt amnees wel heel erg en kan het zijn dat je filter combi niet voldoet maar dan zou je bij uitblaas ook wat moeten ruiken.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bosrand afzuiger staat al op 100%. Extra tent word lastig vanwege ruimte gebrek. Ik denk inderdaad dat dat de beste optie is. Opgangen, en in de tent zelf knippen.

 

@ponix afzuigert is 2500kuub, die staat op 100%. Raar maar waar. Koolstof filter zit niet in de tent maar er buiten, als ik hem op een lager percentage afstel meurt de kamer en gebouw. Wat onhandig is.

 

@Skunkmonster Mooi die potjes, die onthoud ik. Goed voor in de auto. En de gang. Zal die toch even bestellen binnekort om te kijken naar de werking ervan. Die spray lijkt me wel wat, proberen kan nooit kwaad. Thanks :tu

 

 

@lostchild Ik heb vanacht inderdaad wel gemerkt dat wanneer ik me fans even uitzet , het een stuk minder meurt. Goeie tip ! Bij me uitblaas ruik ik niks, is ook maar 1 keer gebruikt trouwens met 40 pp.

 

Thanks for the ideas ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een inline filter? En zo niet, waarom hangt die filter niet in de tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik meestal doe tijdens het knippen omdat k ook geen speciale knipruimte heb is wierrook best wel veel :P daarnaast knip k meestal snachts en zet k dus overal bosjes wierrook door t huis knippen doe k voor het hok met afzuiger op volle kracht het meeste komt gewoon door t filter en t gene wat toch nog ontsnapt uit de kamer wordt vermengd met de zware wierrook lucht.

uiteraard heb k wel een droog hokje dus zodra het geknipt is gaat t gewoon in t drooghokje met een filter ben nog steeds van plan om dit hok groter te maken zodat k er ook een tafel en stoel in kan zetten maar voorlopig passen er alleen 2 stapels met champignonen kratjes in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip wel eens met 2 man in een 120x120 tentje, 2 klapstoeltjes erin, knip planten onder bij de stam af, gooi ze in 1 hoek, potten eruit en zand gelijk in zakken. Heb totaal geen geur, wel kromme rug van weinig plek natuurlijk. Maar in appartementencomplex kun je gewoon 0 % risico nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij geen vraag qua geur overlast bestrijding tijdens het drogen hebt, dan heb je ook geen problemen! Gewoon de planten niet gelijk helemaal uit mekaar halen, gewoon laten drogen (natuurlijk is er geur bestrijding voor nodig, anders heb je geur overlast al van een enkele kleine plantje). Later enkele takken er af knippen en dan helemaal mooi knippen. Dat is alles

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik deed het ook zoals brabo. eerst ruimte maken en dan een stoel er in.

 

hier was een scrog, de helft omgehakt en in een keer boven de andere helft gehangen.. toen begon het knippen..

gallery_35005_14870_43104.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip buiten in me schuur. Daarna alles naar binnen in me droog zak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip buiten in me schuur. Daarna alles naar binnen in me droog zak.

 

Zonder filter of iets ? Zijn er hier in de regio deze zomer al een aantal keer tegen de lamp gelopen tijden het knippen. Van een paar plantjes tot een hok van 1000 planten, gepakt wegens geur van het knippen...ik zou er ziek van zijn in ieder geval.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de schuur zonder filter idd. Savonds na 8 uur.

Niks aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las bij groene mug in het topic iets over de uvonair cd1000/uv1000, schijnen ook goed te werken, geen idee van prijs trouwens....

Share this post


Link to post
Share on other sites

extra koolstoffilter + afzuiger in de kamer

dat zou al een eind moeten helpen

 

daarnaast zal je de eerste niet zijn die zich in zijn tenje opsluit om het te knippen

ikzelf hou ervan om gewoon de hele plant op de kop te hangen , minimaal 2 liefst 3 weken

dan is het een kwesite van met de hand alle blaadjes eruit plukken , gaat veel sneller dan knippen en stinkt ook monder.

dat kan je dan prima in je tentje doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...