Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Klopt Krasi.

Ze hebben een zeer uitbundige voorbloei, mijn moederplant zit ook vol met bloeiharen.

Deze plant is nogal snel gestresst, dus stekken nemen ervan geeft dit als resultaat, tenminste ik denk dat dat het is.

De eerste week werd er veel eenvingerig blad aangemaakt.

De nieuwe bladeren die nu komen hebben wel weer meerdere vingers, buiten het knakken krijgen ze niet al te veel stress meer.

De temperatuur is ook al weer wat gedaald en zit nu op 29 zag ik net, dus dat gaat ook de goede kant op.

Waarom zou jij niet omschakelen in deze situatie, denk je dat ze het dan niet vol gaan krijgen door de stress?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou jij niet omschakelen in deze situatie, denk je dat ze het dan niet vol gaan krijgen door de stress?

 

Als je van plan bent om over te schakelen doe je dit beter met een "gezonde plant". Lijkt wel of je stekken aan het reveggen zijn

Edited by VenaSnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom denk je aan reveggen, op een ander forum hebben ze het er ook al over.

Enkel omdat ze wat uitbundig haar vrouwelijkheid toont en wat gestrest eruit ziet?

Ze hebben tot nu toe enkel 18 uur licht gehad, niet minder, dus reveggen lijkt me onmogelijk.

 

Ik zou het graag met een gezonde plant doen, maar als ik nog langer wacht dan word het een oerwoud denk ik.

Buiten dat zal het knakken ook enige stress met zich mee brengen, dus helemaal zonder stress zullen ze niet komen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken het soortje eigenlijk nog niet Bosrand.

Maar die van mij zien er heel anders uit.

 

Hoe kan dat??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat die van jou zaailingen zijn en die van mij stekken, en ze zijn niet zo gestrest als die van mij denk ik. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het zijn dat je stekken hebt genomen van een plant in bloei; dan kan het heel goed toch een revegreactie zijn ondanks de bloeiharen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat is ook niet het geval.

De moederplant heeft enkel onder 18-6 verlichting gestaan, ik heb voor de zekerheid nog maar eens de tijdklok nagekeken, ook die staat nog steeds goed ingesteld.

De tijdklok werkt ook naar behoren, dus dat zou het niet kunnen zijn.

Is het niet gewoon mogelijk dat de plant erg stress gevoelig is en daardoor de stekken er nu zo uit zien?

Dat wat je bij reveggen ziet aan een plant is toch ook dat die aan het stressen is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Wat er is mis gegaan weet ik niet maar dit kost zeker 4 weken om te herstellen.

 

Je kan dan beter 9 vrouwelijke zaden bestellen van sannie en direct op 12 12 gaan nadat ze allemaal ontkiemt zijn.

 

Sugar punch is een betrouwbare soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dit de vorige keer ook met Santa Maria stekjes.

Uiteindelijk heb ik die Santa's toen alsnog laten afbloeien en kwam er zo'n 300 gram vanaf van 2 planten onder 600w.

Dat is natuurlijk te weinig, maar ze vulden toen ook niet helemaal het hokje.

 

Ik denk dat ik ze wel laat staan.

Ik wil eigenlijk weten hoe ze zich ontwikkelen en of ik vaker stekken van de Santa Maria kan gaan gebruiken, het is namelijk een super potent en lekker soortje, enkel erg stress gevoelig.

Die Sugar Punch is inderdaad een goede tip, ik denk dat ik die binnenkort ook maar ga zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht ook direct aan wat groenefingers zei,

op deze foto:

gallery_32929_17395_427979.jpg

 

lijkt het wel of de onderste in het midden al lichte bloeiverschijnselen vertoont, ik kan het ook moeilijk zien, kan ook mis zijn...

want het lijkt wel degelijk of ze zijn aan het reveggen

 

heb je dat moedertje nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die moeder heb ik nog staan, zal er vanavond wel eens een foto van maken.

Ik snap wel wat jullie bedoelen met dat het op reveggen lijkt, maar dat is gewoon onmogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier even wat foto's van de moederplant, ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn, ik krijg haar er niet echt goed op.

gallery_32929_17403_1854798.jpg

 

gallery_32929_17403_1379891.jpg

 

gallery_32929_17403_1592625.jpg

 

gallery_32929_17403_894998.jpg

 

gallery_32929_17403_1225662.jpg

 

gallery_32929_17403_139658.jpg

 

gallery_32929_17403_597373.jpg

 

gallery_32929_17403_999042.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ziet ze er raar uit... :innocent:

ook daar zie ik al wat 1-vingerig blad?

enig idee?

 

ik zou iig even een nieuw moedertje maken voor de toekomst, belangrijk is toch dat je stabiel en sterk kunt vertrekken vind ik, ik denk dat dat hier wat moeilijk is.

 

ik zou ze nog niet op 12/12 zetten

je kan ze ook altijd blijven bijsnoeien als ze te groot word tot je ziet dat ze terug gelukkig zijn en minstens 5-vingerig blad aanmaken, dan zou ik er nog eens over nadenken....

en moest je de optie hebben om overnieuw te beginnen, mss heb je nog wat moois achterhand?

je zou er wel wat weken mee winnen vrees ik zoals al gezegd

 

succes bosrand ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ze ziet er inderdaad wat raar uit, ik behandel haar ook niet zo heel erg goed en lief.

Zo nu en dan wordt ze te groot en knak ik alles weer met een beetje veel geweld naar beneden, het is nogal een stugge plant.

Het stekken snijden ervan is weer extra stress, wat dus ook wel wat te zien is.

 

Ik kan wel een nieuw moedertje op laten groeien, maar ik denk dat ik daarmee hetzelfde ga krijgen, ik kan haar wat liever behandelen, maar dan nog.

Of er moet hier iemand zijn die al eerder een Santa Maria moedertje van zaden van No Mercy heeft gehad waarbij het wel allemaal goed ging?

 

Ik zal er nog even over na denken wat ik nu allemaal zal gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn chocolate rain mama doet dit ook. Zodra de pot vol geworteld is gaat ze uit haar zelf kleine topjea aanmaken met 1 en 3 vingerig blad. Mijn chocolope moeder had dit ook. Wellicht door de genetica?

Als ik jou was zou ik alles kort snoeien en kijken of ze dan wel wat beter groeit.

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hielp het snoeien bij jou dan?

En de stekken die je er van nam, die hadden hetzelfde probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hadden hetzelfde probleem ja. Nu weet ik dat ik eens in de 2 a 3 maanden de moeder uit de pot moet halen, de wortel kluit bijsnijden, pot vullen met nieuwe aarde, en ze kan er weer even tegenaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem met reveg planten die toch eerst lekker doorbloeien is, dat ze wanneer ze toch omschakelen, dwz alles onder de nieuwe uitgroei gaat vegeteren, en bloeit niet meer af; alle energie gaat dus naar de nieuwe uitgroei, waarschijnlijk eerst nog met 1 en 3 vingers blad, kortom je verliest erg veel tijd, voor binnenbloei een energie en tijd vragende zaak, in feite ben je sneller met een herstart fresh from the seed! :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben sowieso een fan van zaad kweken.

 

Ten eerte om dat ik het heel leuk vind,

en ten tweede omdat je dan schone krachtige plantjes krijgt.

 

Ik kweek nou toch al een paar jaar buiten en sinds kort ook binnen

heb 2x een stekkie gehad en dat werd niks.

 

Nou weet ik wel, dat goeie stekken ook zeer goede oogsten kunnen leveren,

maar ik zweer bij zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zien er heel vreemd uit en aangezien je nog niet zo ver bent zou ik overnieuw beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Appel, Thnx, ik zal er eens mee gaan om prutsen.

De stekken die je later eraf haalde na dat je uitgevonden had wat werkte, waren die wel goed?

Of had je dan alsnog stekken met 1-3 vingerige bladeren?

 

@ Groenefingers, als het planten waren die aan het reveggen zijn dan heb je wel gelijk, maar dat is niet het geval.

Mocht je een uitleg hebben hoe ze eventueel wel zouden kunnen reveggen zonder in bloei te hebben gestaan dan hoor ik het graag, ik snap er niet zoveel van.

 

@ Oude Rocker, Ik heb ook een tijd lang uit zaad gekweekt, maar ik wilde deze Santa Maria wat vaker gaan kweken, aangezien ik die in regulier zaad heb en volgens mij geen fem meer van kan krijgen, wilde ik er stekken van maken.

Om elke keer alle mannen ertussenuit te zoeken en het risico lopen op een half leeg veld, dat leek me niet echt ideaal.

Ik heb wel zitten denken om 2x zoveel planten te zetten in kleinere potten, maar dan zou ik ze als ze bijna bloeien nog eens moeten gaan verpotten, dat lijkt me ook weer niet echt wat.

 

@ Dilago, dat klopt, maar ik wil weten wat ze gaan doen, ik kan wel nieuwe stekken gaan snijden, maar die gaan weer hetzelfde doen.

Ik heb dit al een keer eerder gehad met dit soortje namelijk.

Ik kan het wel afbreken en een ander soortje zetten, maar liever houd ik de Santa Maria.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosrand kweek zelf al een aardige tijd santa maria en die van

Jou zien er erg vreemd uit en als de santa maria 1 of 3 vingerig

Blad aan maakt ga je huilen in de weegschaal kweek je haar goed

Is het in mijn ogen een wereld plant maar ohw wat is deze dame gevoelig

 

 

Gr ABI

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel Missappel en ABI!

 

Ik heb even een verslagje van jou Santa stekken doorgebladerd, die zagen er zeer goed uit.

Dat zou betekenen dat ik een nieuwe moederplant op moet laten groeien waarschijnlijk en als ik daar stekken vanaf krijg die er goed uit zien dan pas er een nieuwe ronde mee starten.

Ik kan ook proberen wat appel zei, de moeder kort snoeien en kijken wat ze dan gaat doen.

Als ik het goed begrijp dan gaat de plant bij Appel vreemd doen omdat ze te weinig wortelruimte heeft.

Om dat te voorkomen, kan ik ook een aardebak(je) maken voor de moederplant en de plant in elk geval regelmatig snoeien.

 

Ik twijfel nog steeds of ik deze ronde nu af zal breken of niet, het zal wel een stuk minder in de weegschaal brengen door de problemen, maar het is wel een heerlijk wietje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin opnieuw en probeer je mama kort te snoeien en maak wat stekken en zet die bij je moeder plant. Tegen de tijd dat je dan klaar bent kan je weer een rondje santa maria doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...