Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Marcator

Toppie 44 versus Purple Power

Recommended Posts

Hallo,

 

Met mijn eerste post op dit forum wil ik jullie en kijkje in mijn tuintje gunnen.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

 

Marcator-struik3.JPG

Een overzichtsplaatje; Op de achtergrond 4 purple's en 3 top44's in de volle grond, op de voorgrond een purple in een grote pot. Let op het kleur verschil tussen de purple in de pot en de purple's in de grond.

 

Marcator-struik2.JPG

De 3 top 44's met links daarnaast het kippenhok alias mestfabriek. Ter vergelijking; het kippenhok is 1.80m hoog. Rechts de purple's welke al veel verder in bloei zijn dan de top44's.

 

Marcator-struik1.JPG

Top44 in een pot, nog weinig bloei te bekennen.

 

Marcator-struik5.JPG

Purple in pot. Al stiekum wat van geplukt en gerookt, smaakt nu al uitstekend.

 

Bij mij blijven de planten in de potten behoorlijk achter, zowel qua groei en bloei, als qua vitaliteit en kleur.

Mijn voorkeur gaat dus uit naar de volle grond waar gedurende het hele'off-season' eigen kippenmest doorheen gewerkt is.

 

Op dit forum zie ik haast alleen maar outdoor foto's van planten in potten, hoe komt dat? de volle grond werkt bij mij beduidend beter waarom krijgen potten dan de voorkeur?

 

groet Marcator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercator,

 

Echt een prachtige tuin man!!!!! die purples......hmmmm

:no lekkeuuurrrr!!!

 

ik denk dat er (veel) in potten wordt gekweekt ivm de (handige/soms reddende) verplaatsbaarheid, oa voor meer direct zonlicht te kunnen vangen

-wat in vaste grond niet kan- en ook voor (harde) regen/storm weer, kan ze onder afdakje/binnen....

en als je in vaste grond gaat en je topt niet (tijdig) dan krijg je mssn een boom als resultaat die je buren over de schutting uitzien komen.....maareuh, als het kan GRAAG...:no succes nog en fijne oogst gewenst :D

 

 

grt w33dy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeyz,

 

Leuk om weer nieuwe foto's te zien. Ze Zien er echt top uit :D

In de volle grond lijken ze het wel beter te doen ja, als het weer dan ook een beetje mee werkt hehe. Ik heb die van mij ook in de volle grond staan en ze doen het ook uitstekend :no

 

Gr, The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites
en als je in vaste grond gaat en je topt niet (tijdig) dan krijg je mssn een boom als resultaat die je buren over de schutting uitzien komen.....

..hehe... van buren geen last, die heb ik nml. niet :D Dus laat maar lekker groeien, hoewel ze daar inmiddels wel mee gestopt zijn.

 

Ik snap dat een pot handig kan zijn als je klein betuint bent of het met een balkonnetje moet doen, maar als het ff kan...de grond in. De hennepplant is sterk en kan wel een najaarsbuitje hebben, zo is mijn ervaring. Wanneer het aanhoudend vochtig wordt, kijk ik de planten dagelijks na op budschimmel e.d. maar zolang het een beetje waait ben ik daar ook niet zo bang voor.

 

Vorig jaar had ik K2 in de volle grond en die heb ik pas de eerste week van november geoogst omdat het begon te hagelen. Het ziet er naar uit dat de Top44's ook pas half oktober klaar zullen zijn. De Purple's daarentegen zijn met een week of 2 wel klaar.

 

Ik zal binnenkort nog wat plaatjes ertegenaan gooien.

 

groet Marcator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu 20 planten in de volle grond staan maar door het afgelopen zomerseizoen zijn ze niet zo groot geworden als ik zou willeen en zoals ze zouden kunnen.

Ze zijn nu ± 2.5m hoog en maar ± 1.5m breed ze kunnen wel een doorsnee van 4 meter krijgen zoals vorig jaar het geval was.

volgend jaar nog maar eens proberen maar dan moet ik eerst mijn weilandje verder ontginnen kan ik er wat meer Kwijt, tussen de 80 en 100.

krijg je een lekker opbrengstje van. :D

 

Trouwens jou plantjes zien er ook lekker gezond uit. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm,... sja..

 

Dat met die potten was een experimentje, volgend jaar gaan ze gewoon weer allemaal de grond in, da's me inmiddels wel duidelijk... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal ik morgen ofzo ff wat foto's van planten in de volle grond en in een pot allebij zelfde dag ontkiemd en ze zijn even oud en je zal zien hoe groter die in die pot is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan zal ik morgen ofzo ff wat foto's van planten in de volle grond en in een pot allebij zelfde dag ontkiemd en ze zijn even oud en je zal zien hoe groter die in die pot is :D

meestal is het zo dat de planten in de potten eerst een voorsprong krijgen als ze klein zijn, en dat de planten in de volle grond in het eindstadium van de groei meestal de planten in de potten voorbij gaan met de grootte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is dat toh iets anders dan de plnt in het potje is breder en voller dan de plant in de volle grond, maar de plant in de volle grond ziet er wel gezonder uit vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dan! hierbij de beloofde foto-update :no

 

Marcator-struikje9a.JPG

Eerst maar weer het overzichtsplaatje, nu bijna 3 weken later.

 

Marcator-struikje6a.JPG

Purple close-up

 

Marcator-struikje2a.JPG

Nog een purple

 

Marcator-struikje13a.JPG

De top van een top 44, erg veel topjes, maar gaan nog niet zo hard als ik gehoopt had, hebben zeker nog een weekje of 4 nodig.

 

Marcator-struikje4a.JPG

Top 44, van verder af.

 

Marcator-struikje11a.JPG

Deze gaat vanmiddag nog om (purple in pot) :D .

 

zo dat waren ze weer :no

 

groet Marcator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterend gewoon!!!

die purples in de grond, hoeveel denk je eraf te halen/stuk ongev?

purple smaakt heerlijk...... :D :no :no

 

 

grt wdy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Schitterend gewoon!!! 

die purples in de grond, hoeveel denk je eraf te halen/stuk ongev?

purple smaakt heerlijk......  :D   :no   :no 

 

 

grt wdy

Geen idee.

 

Ik heb ieder jaar 5 purples en daar doe ik dan ongeveer 3/4 jaar mee. Ik rook 4a5 joints per dag, en geef natuurlijk ook nog wel eens wat weg. De 3 Top 44's zijn voor de afwisseling en bij elkaar kom ik het jaar dan ongeveer net door. Momenteel ben ik compleet door de oude voorraad heen, vandaar dat de eerste Purple inmiddels geknipt is, hoewel hij nog wel een week of 2 had kunnen staan.

Maar ja, ik rook liever net niet rijpe wiet uit eigen tuin, dan dat ik mijn dure eurotjes naar de coffeeshop moet brengen.

 

Marcator-kalestruika.JPG

Een paarse dame in d'r nakie, de grotere hoofdtoppen ontbreken, die hangen al op hun koppie in de kelder.

 

Marcator-kalestruik.JPG

Eén der kale toppen van dichtbij, ik weet het... ze had nog wel even gemogen, maar je moet ook wat te roken hebben, niet waar?

Een aantal van de toppen heb ik te drogen gehangen, de rest van de plant blijft nog even staan om te kijken wat voor effect dat geeft in de laatste fase (groei, smaak, etc.).

 

groet Marcator (die verder geduldig wacht op wat moeder natuur gaat brengen en zich ondertussen hiermee vermaakt.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee Marcator!

 

heb je die plant in de pot evenveel voeding opgelost in water gegevan als die in de volle grond?

 

verder echt mooie planten word zeker mooi oogstje!!!

De planten in de potten kregen het bekende recept canna terra/flores. De planten in de grond hebben allen schoon water gehad. De bodem bestaat uit groninger zeeklei met daar kippenmest doorheen gewerkt. Blijkbaar een prima ondergrondje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijk gezegd vind ik he ronduit stom van je :D Dat je haar zo vroeg hebt geoogst egt zonde. Je had egt veeel meer kunnen hebben denk ik.

 

Naja het ziet er wel mooi uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eerlijk gezegd vind ik he ronduit stom van je  :D Dat je haar zo vroeg hebt geoogst egt zonde. Je had egt veeel meer kunnen hebben denk ik.

:no Mwah, stom? ik had weinig andere keuze. Dit was de enige Purple die in een pot stond, van onderen al volledig kaalgevreten door minislakjes, en tot overmaat van ramp is het wortelstelsel deze week ook nogal beschadigd geraakt doordat de pot is omgewaaid, terwijl de plant met zijn wortels, door de gaten in de bodem van de pot, behoorlijk vastgegroeid zat in de grond. Voeding kreeg ze ook al een paar weken niet meer. Verder staat er nog genoeg Purple in de volle grond die de bloei gewoon af mogen maken. Ik was toch al niet tevreden over deze geoogste plant en mijn rook voorraad was op, dus...vond ik dat ik alle reden had om haar alvast te strippen. Ik heb een klein voorraadje geoogst en de rest van de plant heb ik gewoon weer in het zonnetje gezet, ik zie wel wat het nog wordt.

 

Maar ik dacht dat ik dat hierboven al wel aardig toegelicht had :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had toch ook gewoon een klein deel van de plant kunnen oogsten als dat rookvoorraadje op was? Misschien ging ze juist wle meer h aanmkaen door die wortelbeschadigingen...

naja het was ook jou keuze he....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er wel leuk uit :P als het droog is, vertel ons dan even hoevele het is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag 28/10 de laatste van de top44's binnengehaald en schoongeknipt. De plant was bijna 2,30 hoog en 1,70 in doorsnee aan de grond, de stam was meer dan vuistdik en er moest een zaag aan te pas komen omdat mijn snoeischaar er niet doorheen kwam, lijkt wel tropisch hardhout :)

We hebben met 2 mensen ruim 4 uur zitten knippen op deze ene plant. Nog een weekje drogen en dan zal ik ff wegen hoeveel purple en hoeveel top44 er van afgekomen is. Bij elkaar is het een kratje of 15 zoals op de foto hierboven. Ik denk dat ik me de rest van het jaar geen zorgen over mijn rookvoorraadje hoef te maken. :verrygood

 

groet Marcator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik nog zeer snel geknipt ! knip je ze zoals de top die hier eerder groot op de foto wordt afgebeeld?

Wel eens vervroegt afbloeien door zelf te verduisteren overwogen ? het loont zeker de moeite , zelfs kleinere planten leveren dan meer op !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...