Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thanatos

Actieve Kool In Bulk

Recommended Posts

Hoi,

 

FF lang geleden, maar ik heb een vraagje.

 

Heb nu paar oude filters liggen en wil die simpelweg openplooien en actieve kool vervangen.

 

Goedkoper, ecologischer en geen hassle om de filters ergen te laten recycleren. Je doet het zelf:).

 

Nu is mijn vraag. Welke actieve kool heb ik precies nodig (er zijn blijkbaar veel soorten) en waar ik haal ik die?

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter niet aan beginnen, geen risico lopen met geur, beter een paar centen meer uitgeven.

Beetje lullig als je erachter komt dat je toch net de verkeerde koolsoort aangeschaft hebt terwijl je planten lekker geur aan het afgeven zijn, of dat er net niet genoeg kool in je filter zit waardoor er geur kan ontsnappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd risico niet waard voor een paar euro's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan kool er niet zomaar inschudden, dan werkt het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je oude filter uit elkaar halen is niet handig je zal meteen goed moeten beginnen

 

Je kan mooie cassette's met aktieve kool kopen met een box erbij die goed afsluitende randen heeft waar je de cassette's in doet.

Dit zijn professionele filters.

Het werkte bij mij erg goed deksel eraf filter wisselen klaar

http://www.filterwebstore.nl/webshop/luchtfilters/luchtfilterbehuizingen/

http://www.filterwebstore.nl/webshop/luchtfilters/actiefkoolfilters-geur-en-voc-bestrijding/

http://www.airclean.co.uk/1630_Hydroponics_Carbon_Filter.htm

Alleen moet bij de aktieve kool die koopt even kijken of de cassette wel geschikt voor je is bv

http://www.ecea-gmbh.de/Akt_Kohle.htm bij deze site

En als voor filter kan je dit gebruiken dit ontvochtigt je lucht voor het je koolstof filter in gaat

http://dutch.flocculant-manufacturer.com/sale-2351078-super-absorbent-polymer.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 racker

'zomaar' inschudden komt het nooit goed met de ariflow en kan kool niet doen waar het zo goed in is.

 

Gebeurt in de fabriek met een aparte tril/vul machine en dat doe je thuis echt niet na.

 

Hebbie maar een heel klein filtertje dan kan je wel iets DIY doen maar wil je een beetje m3 aan lucht filteren is zo'n DIY vragen om probs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat doen sommige mensen toch moeilijk! En dan gepakt worden omdat er van alles niet klopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is anders niks mis met die cassette's bij professionele afzuig installatie's kom je deze vaak tegen

Ik denk dat ze in de meeste situaties zelfs beter zijn

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Easy peasy lemon squeezy :)

 

Ik ging een videootje linken maar dat kan niet meer ofzo? :|

 

Nou, hier dan in saaie link vorm.

 

Zo'n filter is echt geen rocket science.

En mijn vader heeft zo'n trilplaat. Dus if needs be dan gaat het even op de vibrator :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bosrand: het is het proberen waard mits de juiste koolsoort. Daarom dit topic, om te achterhalen wélke koolsoort want ik ga er uiteraard niet eender wat in kwakken.

 

Ik loop op zich weinig risico's, ik heb altijd twee filters serieel hangen en ik ga die DIY filters uiteraard eerst grondig testen hé...

 

@ Tjoe: het gaat me niet om een paar euro's. Het gaat om paar honderd euro per jaar, ecologische redenen en gemakkelijkheid (ik heb hier geen shop id buurt). Zie eerste post.

 

@ Racker: Wie spreekt er over 'zomaar inschudden'?

 

@ starter: wat een rotmentaliteit heb jij. Als je niks toe te voegen hebt, zwijg je beter. Ik doe niet moeilijk. Ik onderzoek een eventueel alternatief dat mogelijks efficienter is. That's it. Werkt het, dan verbeter ik me. Werkt het niet, dan was het nog het proberen waard.

Met zo'n anti-innovatie mentaliteit liepen we nu nog rond in dierenhuiden en aten we dung for dinner. Dus doe jij je platgetreden paden maar, ik doe mijn eigen ding en daar heb ik persoonlijk al veel meer van geleerd.

En wat betreft of ik 'risico's neem dat ik gepakt word' of niet, daar weet jij juist geen sikkepit van:). Zeveraar.

 

 

@ Lion en mrmonkE: Bedankt voor jullie nuttige en inhoudelijke posts. Daar kan ik wat mee aan!

 

Voor die trilplaat kan je inderdaad heel makkelijk DIY oplossingen maken. Mijn filters hervulbaar maken (dus dat ze makkelijk open en toe gaan) heb ik al gefixed.

 

Het zou maar om 300 kuub gaan. Bedankt voor de site, daar kan ik al een schat v informatie betreffende de kool halen.

 

Ik kijk verder voor actieve kool in bulk, maar die oplossingen met cassettes is ook wel een kanshebber. Thx!

 

 

Nog mensen die eventueel een leverancier weten of de juiste koolsoort?

 

( 'no can do' mensen mogen zich onthouden v commentaar, daar heb ik toch niks aan.)

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen voor de zooi die t geeft zou k al gewoon een nieuwe kopen....

Waar hebben we t nu eigenlijk over 1500m3 is rond de 200 euro draai je ong met 1200 watt.

Ben je een beginner moet je toch wel 500 tot 600 gr kunnen oogsten..

Met geld maak je geld dan kan zo n filtertje er toch wel vanaf?

 

Vind t meeste geknutsel erg leuk maar hierop bezuinigen t zijn toch geen tomaten die we groeien en bloeien

 

Sorry k zag later pas dat je alleen wilt dat mensen reageren als ze meelullen

Dus bij deze ...Wat een waanzinnig goed plan vooral doen kunnen er wat meer centen in de spaarpot.. hier ga je echt veel geld mee besparen helemaal voor een 300m3 filter want die krengen kosten goud geld

 

Suc6 man

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die trilplaat kan je inderdaad heel makkelijk DIY oplossingen maken. Mijn filters hervulbaar maken (dus dat ze makkelijk open en toe gaan) heb ik al gefixed.

 

( 'no can do' mensen mogen zich onthouden v commentaar, daar heb ik toch niks aan.)

 

Ene trilplaat is echt de andere niet :innocent:

 

Als je op zoek bent naar geschikte kool in bulk

 

klik

 

Vast wel meer leveranciers als je ff Googled.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry k zag later pas dat je alleen wilt dat mensen reageren als ze meelullen

Heb me slordig uitgedrukt. Ik hou van kritiek als hij opbouwend is en je tenminste argumenteert, zoals jouw kritiek hier. Het kostenaspect. Maar ik probeer net al even de aandacht te vestigen op 1 recyclage en 2 kostenbesparingen, minder gezeul met filters ivm buren en lange afstand tot shops etc. Belgie weetwel.

 

Als ik 1 zak van de juiste actieve kool heb en een paar oude filters hervul en serieel hang kan er weinig fout gaan. Ik gebruik al een ontvochtiger in die kamer ook.

 

Ja ik weet dat het mogelijks niet lukt, maar als het me wel lukt dan bespaar ik Wel wat geld, privacy risico's en bespaar ik het milieu ook. Het gaat me niet enkel om het geld hé.

 

Ik kweek zelfs maar met 400 watt eigenlijk op 0.6 m2 eigenlijk...Maar ben niet 'nieuw' in kweken...Ik heb geen kweken onder de 1.2 gram per watt. Mag nu als een arrogante lul klinken die ik ook ben. Maar ik heb geen kweken onder de 1.2 gr per watt. Omdat ik de platgetreden paden verlaat en zelf mijn voeding mix adhv twintigtal enkelvoudige voedingsstoffen. Is beetje experimenteren, maar je leert je planten en voeding wel een pak beter kennen.

 

Maar doen jullie gerust enkel wat de groene business jullie vertelt hoor!:). En blijf vooral spijkers in je stam kloppen! Dat helpt echt keineig!:D

 

@ Lostchild: de ene trilplaat is de andere niet. inderdaad. Maar ik zie hier zoveel tegenstand dat ik het nu zeker eens ga proberen om aan te proberen tonen dat het wel kan mits de juiste actieve kool samenstelling en al dan niet twee seriele filters. Want 't is echt geen raketwetenschap hé.

 

thx voor de link.

 

@ DJ broertje. Tof om zien dat je hier ook nog rondhangt:). Ik ga na een jaar afwezigheid weer een jaar te zien zijn op dit forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DEATH TO THE NON BELIEVERS!!

Oh nee, kusje :P

 

Ik bedoelde overigens dit soort fitnes dingen: http://www.marktplaats.nl/z/sport-en-fitness/trilplaat.html?query=trilplaat&categoryId=784&priceFrom=&priceTo=20%2C00&startDateFrom=always

 

Dat was een tijdje in dus nu zijn er bergen te koop voor weinig.

 

"ik zie hier zoveel tegenstand dat ik het nu zeker eens ga proberen"

 

Go for it!!!

 

Zie mijn tagline.. hieronder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een héél laat antwoord maar ik ben ooit een zak kool gaan kopen bij Can.

Of mijn zelf hervulde filter goed werkte weet ik niet meer. Ik weet wel dat ik de resterende halve zak korrels een paar jaar later heb weggegooid.

Hoe staat het met jouw filter Thanatos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, nu de filter echt aan vervanging toe is ben ik aan het rondsturen om aan actieve kool te raken. Ik probeer eerst bij de klassieke koolstoffilter bedrijven want ik weet nog altijd niet wélke actieve kool ik precies nodig heb (er zijn tientallen soorten, telkens met ander spul geimpregneerd).

 

 

Maar op zich lijkt mijn Can filter zeer goed hervulbaar. 'm Is te openen via schroeven.

 

@ Mr Monke: 'lekker zelf doen'. Zo is dat!!

 

Geen chemicus aanwezig die weet welke specifieke actieve kool (welke impregnatie) precies wordt gebruikt bij onze hobby?

 

Hier staat een lijstje. iemand?

 

http://www.desotec.com/nl/actieve-kool/actieve-kool-voor-gassen-en-lucht/geimpregneerde-actieve-kool/

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 maanden verder en nog steeds dezelfde vraag en dat alles voor een filter van een paar 10tjes ging om 500 m3 ofzo toch ?

 

Lijkt mij een nieuwe halenntoch gewoon veel makkelijker

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2u opzoekwerk op drie maand tijd. OHNEE WAT EEN RAMP.

 

Jezus toch, waar is jullie VOC mentaliteit gebleven?? Op ICmag ed experimenteren hier ze al zo lang mee en hier wordt je bekeken als een trein door een koe.

 

Anyway. Ik heb het correcte type actieve kool gevonden.

 

Voor de prijs van 1 filter moet ik de eerste 5 jaar alvast geen nieuwe filter betalen, geen versleten filter naar het containerpark dragen, niet meer naar NL voor een filter en ben ik bovendien ecologisch bezig. Enkel om de twee kweekjes de filter openvijzen, opvullen, en ff de trilplaat op.

 

Nu, DAT noem ik MAKKELIJK. En ik spaar er op die 5 jaar nog honderden euro's mee uit ook.

 

Blijf vooral die overpriced can filters kopen jongens!

 

groetjes! :)

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo negatief man. Er zijn hier ook mensachtigen die experimenteren, waaronder ik.

Maar ik heb geen trilplaat. Mijn plan was om het filter een tijdje boven op de motor van mijn auto te houden, als alternatief.

Ook dat is er niet van gekomen.

Goed dat jij wel een afdoende oplossing hebt gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor type kool is het geworden en waar is het verkrijgbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de zelfde kool koopt wie eerst in je filter zat , zou je het kunnen wegen zodat je +- weet of het trillen goed genoeg is gegaan (+- zelfde gewicht moet er weer in)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de zelfde kool koopt wie eerst in je filter zat , zou je het kunnen wegen zodat je +- weet of het trillen goed genoeg is gegaan (+- zelfde gewicht moet er weer in)

Voila, jij snapt het:). En al moet ik de kool standaard veranderen per kweek. 't Blijft een win. Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ starter: wat een rotmentaliteit heb jij. Als je niks toe te voegen hebt, zwijg je beter. Ik doe niet moeilijk. Ik onderzoek een eventueel alternatief dat mogelijks efficienter is. That's it. Werkt het, dan verbeter ik me. Werkt het niet, dan was het nog het proberen waard.

Met zo'n anti-innovatie mentaliteit liepen we nu nog rond in dierenhuiden en aten we dung for dinner. Dus doe jij je platgetreden paden maar, ik doe mijn eigen ding en daar heb ik persoonlijk al veel meer van geleerd.

En wat betreft of ik 'risico's neem dat ik gepakt word' of niet, daar weet jij juist geen sikkepit van:). Zeveraar.

 

Zoo.. Slecht geslapen?? :)

 

Sorry k zag later pas dat je alleen wilt dat mensen reageren als ze meelullen

Dus bij deze ...Wat een waanzinnig goed plan vooral doen kunnen er wat meer centen in de spaarpot.. hier ga je echt veel geld mee besparen helemaal voor een 300m3 filter want die krengen kosten goud geld

 

Suc6 man

 

:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op ICmag ed experimenteren hier ze al zo lang mee en hier wordt je bekeken als een trein door een koe.

 

Nou simpel dan toch,,

Kopieer je daar het beste idee en klaar dan toch??

 

als je de zelfde kool koopt wie eerst in je filter zat , zou je het kunnen wegen zodat je +- weet of het trillen goed genoeg is gegaan (+- zelfde gewicht moet er weer in)

Voila, jij snapt het:). En al moet ik de kool standaard veranderen per kweek. 't Blijft een win.

 

Niet helemaal.

Weeg je nl de nieuwe, nog ongebruikte filter, ja dan kan dat.

Maar als je filter al is gebruikt, zit er een hoop vocht in..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...