Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Joël1e

2 beginnersvragen!

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb 2 vragen.

Eerst ff wat uitleg: ik heb 5 PP's in een speciekuip staan. Rond de 1,25m hoog. Ze zijn ongeveer sinds een week uit de voorbloei en hebben dus kleine topjes.

 

-Heeft het nu dan nog nut om ze maar 12u daglicht te geven? Dat is namelijk totaal niet moeilijk voor mij, omdat ik enkele meters van de planten vandaan genoeg plek heb om een volledig donkere ruimte te maken, waar ik ze dan iedere avond kan plaatsen.

Ik dacht namelijk "misschien haal ik dan toch nog 1 à 2 weken voorsprong op de normale topgroei, en stél het wordt straks echt slecht weer, dan is dat altijd mooi meegenomen.

 

- Wegens omstandigheden moet ik de planten ergens anders neerzetten. Is het dan erg bezwaarlijk dat ze dan net een halve dag in de volle zon staan ipv 3/4e dag op de plaats waar ze nu staan?(de rest v/d dag in lichte schaduw dus)

 

Dus in 't kort: Is het nog nuttig om ze nu op 12u licht te zetten en heeft een verkleining van het aantal vollezon uren groot effect?

 

Hopend op bruikbaar antwoord, Groeten, Joël

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, verduisteren heeft nu nog weinig zin. De plant zit al in de natuurlijke bloei fase en die zal deze aanhouden. Wat je wel kunt doen in plaats van een donkere ruimte juist eentje van landbouwplastic of golfplaten waar jeje plantje in kunt zetten met slecht weer zo voorkom je budrot :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ga ze straks bij slechter weer ook 's nachts binnen zetten. Ik heb ook nog een groot afdak, dus misschien zet ik ze daar wel onder 's nachts. Ik zie wel.

 

Maar nu nog verduisteren heeft geen zin meer? Nu is het 13u licht of niet?

 

Iemand nog antwoord over die zon/schaduwuren?

 

Bvd, Joël

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe langer in de zon hoe beter. Schaduw ziet de plant ook gewoon als licht .

Het is nu inderdaad ongeveer 13 uur licht ,om daar 12 uur va te gaan maken heeft nu niet veel nut meer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, maar het wordt zaterdag weer slecht weer. Is het dan niet beter om de planten wel 's nachts binnen te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee, maar het wordt zaterdag weer slecht weer. Is het dan niet beter om de planten wel 's nachts binnen te zetten?

Het is ghoed voor haar want de toppjes hebben niet iets met vocht...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee, maar het wordt zaterdag weer slecht weer. Is het dan niet beter om de planten wel 's nachts binnen te zetten?

wanneer je hem binnen zet wel ventileren!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
wanneer je hem binnen zet wel ventileren!!

Ze staan dan in een schuur waar tussen het dak en de muren redelijk grote gaten zitten, dat is toch wel genoeg ventilatie, right?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...