Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de leerling

Eerste Kweek, 35 Ferminized Seeds Kolossus

Recommended Posts

Me inblaas komt door een airsock, deze hangt hoog in m'n hok

 

Daar heb je al wat..

De frisse lucht wil je onderin hebben.

Dan gaat het tenminste door het hok.

Nu komt het binnen en gaat zo door de afzuiger weer naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en de filter heb je op de grond staan, er komt dus geen frisse lucht bij de planten dat is al duidelijk. beter leg je die airsock rondom iets boven je planten en plaats meerdere ventilatrors en als je daar geen ruimte voor heb kan je ook van die kleine krijgen waar zo'n knijper opzit hang probeer je filter toch echt op de hangen boven in je hok liefs ergens in een hoek,heb je geen plaats kan je ook een inline filter kopen die kan je buiten je hok plaatsen en heb je dus alleen een slang in je hok. als je meer grammen wil kom je toch echt wat aan je lucht het doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind trouwens ook dat je een veel te grote afzuiger hebt voor 2000 watt en een 1500 m3 inblaas voor zo'n ruimte is echt te veel in mijn ogen en al helemaal in de koudere maanden logies dat je rot in je toppen krijgt :thumbsdown:

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met de schrijvers eens..

Er zit niet echt een balans in.

 

Je kan ook, zo heb ik het gedaan.

Je filter helemaal boven in hangen. In mijn geval is dat nog hoger dan de lamp.

En dan met een stuk isoconnect naar buiten en daar je box aansluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst bedankt voor het meedenken.

Helaas zijn er een aantal opties al geprobeerd, en kwam ik steeds net niet lekker uit.

De opstelling is net ff te groot, heb namelijk tussen de uitblaas een demper zitten het filter en de demper zijn samen 2 meter, dan komt de box er nog aan en kom ik ruimte te kort.

Optie zou zijn korter filter halen, maar gaat dat niet voor problemen zorgen?

Mijn ruimte zit in een kamer, waar ik helaas geen ruimte over heb, dus buiten de ruimte iets plaatsen werkt ook niet.

Waarom ik de inlaat hoog heb, is met de volgende gedachten.

Het filter staat laag, dus dacht juist voor de circulatie dan mijn inlaat hoog.

En dacht ook koude lucht daalt, wat extra vinnen zou idd geen kwaad kunnen.

 

Mijn inlaat kan ik zo naar beneden gooien, vraag me dan alleen af, krijg ik geen kouval op de planten, als de lampen uit zijn? En is het een idee hier dan een tijdschakelaar tussen te zetten?

 

Zal morgen ff wat foto s posten, ben nu echt ff te druk

 

@ oude rocker vraagje wat is dan een balans, heb namelijk bij de gs gehoord dat een verhouding van 1 inlaat op 2 afzuiger goed zou zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal dan met actieve inblaas kunnen zijn Leerling..

Ik zelf heb passief, begrijp het nut van actief niet zo....

 

Maar passief is de stelregel je inlaat 3x de afmeting van je uitlaat.

En je inlaat onderin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik daar dus nog wat werk aan te doen, en dat idee van die timer ivm kouval, of is dat een dom idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 tip kan ik je mee geven Leering zorg dat je geen koude luchtstroom door je planten trekt bij fem zaadplanten grote kans dat je zaad terug gaat vinden in je toppen! zorg dus er voor dat je inlaat lucht niet te koud is! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks dan is die airsock beneden tussen de planten dus niet slim.

Ga van de week wel ff een mooie ventilator halen.

Heb er nu 2. 1 zwenk en 1 honeywell.

Die zwenk ga ik tussen top en lamp laten zwenken en die honeywell onderkant plant met timer.

En dan nog 1 voor bovenin hok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, wat is koude lucht? Hoeveel graden?

Ik heb ook een box ventilator onder de planten liggen Leerling.

Die drukt alle vere lucht door de bladeren zo richting de lamp.

 

Dat bevalt me prima. Wel wat meer verdamping maar heb geen idee, of dat positief of negatief is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En je bladeren verbranden dus niet. Zit te denken op de sock op 100 cm hoogte te plaatsen.

En ga een wand ventillator halen, die plaats ik ook op ongeveer die hoogte of iets hoger en dan 1 vrij laag bij de grond.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbranden??

Nee..

ik denk dat die uitdrogen bedoeld ;) gebruik jij stekken of zaadplanten? Leerling hou er goed rekening mee met wat ik je gezegd heb anders is het dadelijk huilen geblazen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk net in je topic oude rocker, en zie dat toch ook blad/ top problemen hebt.

Weet je hiervan de oorzaak al van.

Ga de slang op 1,25 cm van de grond hangen en zet 1 zwenkventillator neer en 1 op een omgekeerde 11 liter pot die laat ik dan aan de onderkant blazen.

Dan moet het goed zitten met de luchtstroom.

Ga ook echt ff een goede tempratuurmeting doen. Heb zo n standaard temp hygrometer dus ff een soort afdakje maken, hoe??? Kan ik deze ook gewoon in een half melkpak zetten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar het om gaat, is dat ze geen stralingswarmte van de lamp oppikken..

 

En als ik nooit meer problemen heb dan dit......

Dan teken ik bij het kruisje hoor.

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk net in je topic oude rocker, en zie dat toch ook blad/ top problemen hebt.

Weet je hiervan de oorzaak al van.

Ga de slang op 1,25 cm van de grond hangen en zet 1 zwenkventillator neer en 1 op een omgekeerde 11 liter pot die laat ik dan aan de onderkant blazen.

Dan moet het goed zitten met de luchtstroom.

Ga ook echt ff een goede tempratuurmeting doen. Heb zo n standaard temp hygrometer dus ff een soort afdakje maken, hoe??? Kan ik deze ook gewoon in een half melkpak zetten.

goeie zet die slang op 1,25 hoogte, maar zet die zwenk ventilator op de laagste stand en richt hem in het begin van de kweek naar boven en laat hem pas door de toppen gaan vanaf week 5 bloei ofzo, nogmaals kijk uit met koude luchtstroom door je toppen met fem zaad :whistling Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom een noob vraag, maar stralingswarmte kan je die laten verdwijnen, of verminderen met een ventillator ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk,

 

Die laat je onder je lamp doorblazen in de richting van je afzuiger.

Maar met stralings warmte, op je termometer geeft dat een vertekend beeld.

Dus gewoon een stukje papier/karton/ of wat dan ook, over de thermometer en je bent klaar..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...