Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lazlow

Mijn eerste kweek met dagboek vanaf vandaag!

Recommended Posts

Dit topic gaat echt nergens over weetje.... Een kerel die 3 dagen geleden een stek heeft gekocht en er 10 keer per dag een foto van maakt en hierop zet hehehe Ga gerust door hoor ik vind het wel lollig...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit topic gaat echt nergens over weetje.... Een kerel die 3 dagen geleden een stek heeft gekocht en er 10 keer per dag een foto van maakt en hierop zet hehehe Ga gerust door hoor ik vind het wel lollig...

haha ja, kwekeling je hebt wel gelijk. Maar als hij er trots op is mag dat best!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dit elke dag doet zien we het eigenlijk niet groeien hoor.

Je kan het beter om de 7 dagen doen. Dan zien we hoe het gegroeid is en of het goed gaat.

 

Als je dit elke dag waarneemt zie je het verschil gewoon niet. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonnetje en ik kunnen het wel goed vinden;)

Zou het een mogelijkheid zijn om morgenavond of overmorgenavond een foto te posten?

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ik heb maar 3 druppeltjes voedding erbij gedaan.

Hij groeit zelfs iets.

 

 

 

Dit komt echt niet door 3 druppels PURE voeding !! Ga zo door en je kan dag zeggen tegen de wortels en dus tegen je plantje ... NOOIT PURE VOEDING GEVEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is denk ik wel nodig ook want 1 blad begint een beetje te krullen?

Wat betekend dit en wat is er tegen te doen?

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overvoeding als je bladeren beginnen te krullen je kan spoelen maar dat is niet zo gezond welke mongool gooit dan ook pure voeding bij ze bitches :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom zou je nu al voeding gaan geven ? hij staat toch in verse grond .

Natuurlijk heeft de growshop honderden vaten met verschillende voedingen staan . Maar dat zegt niet dat je in de eerste week al moet gaan voeden!

Er zit voorlopig genoeg voeding in je grond .

LEES DE POSTS VAN ATMOSPHERE EN DOE ER WAT MEE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik heb de plant verpot want de wortels groeiden niet lekker naar beneden.

Vanavond komt de nieuwe foto:)

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik heb net de nieuwe foto's gemaakt nadat ik de rotzooi heb opgeruimd.

De TL-buis flikkerde weer naar beneden op de plant.

De plant begon te hangen.

Toen heb ik 'm water gegeven en een beetje tegen hem zitten lullen dat zijn kindertjes {stekjes} wel een echte moeder willen hebben als ze worden opgerookt.

Binnen een uur stond ie weer te stralen hoor!

Gelukkig was ie nie geknakt.

 

Maar nu de foto's:

66537874.jpg

 

66537866.jpg

 

66537843.jpg

Die witte scherfjes zijn nog van de TL-buis :D

 

Morgen koop ik een flesje voedding.

 

Iemand nog commentaar of complimentjes of opmerkingen?

Post ze want ikzelf vind het leuk het allemaal te lezen:D

 

Over 2 dagen de nieuwe update!

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zekers.

Ik heb net 2 flessen met voedding voor de plant gehaalt.

In allebei zit een speciaal middel voor het stimuleren voor de groei en kan ook gebruikt worden voor de bloei.

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lazlow :no

 

Echt cool dat je zo fanatiek bezig bent met je plantje, maar als je echt wilt dat het wat wordt met je plantje dan moet je em wel een regelmatig patroon geven om te groeien en niet zomaar even buiten zetten en dan weer onder TL doen.

Zet je plantje gewoon onder je TL- buis en laat em hier vervolgens 18 uur per dag onder staan (met de lamp aan uiteraard) en laat em dus 6 uur per dag in het totale donker staan.

Doe dit zowiezo 2 weken, zodat je plantje aardig wat gegroeid is. Misschien een beetje groeivoeding bijvoegen met het gietwater. Wel goed afmeten zodat je een goeie voedingswaarde hebt.

Daarna zet je em in de bloei, door het licht nu 12 uur per dag te laten branden. De andere 12 uur moet hij ondoorbroken in het totale donker staan. Het woord ondoorbroken is dan ook het belangrijkste van die zin. Ga in de (rusttijd) van je plantje dus niet checken hoe het met hem staat. Pas als je plantje 12 uur per dag in het totale donker staat gaat hij een bloeihormoon aan maken.

Als je van plan bent om em te laten bloeien onder TL, dan kun je wel een simpele spaarlamp kopen en deze samen met je TL boven je plantje hangen. De spaarlamp +/_ 2 cm boven de plant en je TL tussen 5-10 cm.

Dat werkt best goed. Heb ik zelf ook gedaan met 2 plantjes.

 

Aangezien je dol bent op foto's hier even een foto ervan.

 

Plantjes

 

Als je ze een paar dagen in de bloei hebt kun je wel bloeivoeding bijgeven.

Hopelijk heb ik je zo een beetje op weg geholpen na een goede kweek.

Voor alle andere informatie kun je op dit forum echt goed terecht. Ik heb zelf ook een boel geleerd hier.

In ieder geval succes met je plantje.

 

Groeten Randy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bedankt:D

Ik laat 'm nog ff wat ''stressen'' wat goed is voor de THC.

En volgende week ofzo dan pas krijgt ie een vast patroon.

En trouwens,je hebt je plant in een hokje met aluminiumfolie.

Maar ik zie dat het niet helemaal recht is dus het licht zal zich op sommige punten op je plant concentreren dat ie verbrand?

Ik zal binnenkort eens foto's maken van de kamer waar de plant elke keer staat enzo.

Maar ik ben al tevreden als ik er 5 gram afhaal want mijn kameraad draait ze zo zuinig maar sterk!

Uit een kwart gram draait hij er 2 dus reken maar uit.

En kan ik er ook hasj uithalen?

Zoja wat moet je er dan mee uitvreten?

 

En hier het bewijs dat ie vrouwelijk is:

66639955.jpg

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat over al folie zal wel loslopen met van die lampjes die daar hangen...

Stekjes zijn altijd vrouwelijk tenzij ze van een heeel slechte stekkenboer komen...

Voor die hash kijk in de hash maker....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Lazlow :no

 

Echt cool dat je zo fanatiek bezig bent met je plantje, maar als je echt wilt dat het wat wordt met je plantje dan moet je em wel een regelmatig patroon geven om te groeien en niet zomaar even buiten zetten en dan weer onder TL doen.

Zet je plantje gewoon onder je TL- buis en laat em hier vervolgens 18 uur per dag onder staan (met de lamp aan uiteraard) en laat em dus 6 uur per dag in het totale donker staan.

Doe dit zowiezo 2 weken, zodat je plantje aardig wat gegroeid is. Misschien een beetje groeivoeding bijvoegen met het gietwater. Wel goed afmeten zodat je een goeie voedingswaarde hebt.

Daarna zet je em in de bloei, door het licht nu 12 uur per dag te laten branden. De andere 12 uur moet hij ondoorbroken in het totale donker staan. Het woord ondoorbroken is dan ook het belangrijkste van die zin. Ga in de (rusttijd) van je plantje dus niet checken hoe het met hem staat. Pas als je plantje 12 uur per dag in het totale donker staat gaat hij een bloeihormoon aan maken.

Als je van plan bent om em te laten bloeien onder TL, dan kun je wel een simpele spaarlamp kopen en deze samen met je TL boven je plantje hangen. De spaarlamp +/_ 2 cm boven de plant en je TL tussen 5-10 cm.

Dat werkt best goed. Heb ik zelf ook gedaan met 2 plantjes.

 

Aangezien je dol bent op foto's hier even een foto ervan.

 

Plantjes

 

Als je ze een paar dagen in de bloei hebt kun je wel bloeivoeding bijgeven.

Hopelijk heb ik je zo een beetje op weg geholpen na een goede kweek.

Voor alle andere informatie kun je op dit forum echt goed terecht. Ik heb zelf ook een boel geleerd hier.

In ieder geval succes met je plantje.

 

Groeten Randy :D

Lekkere plantjes!! Heerlijk gewoon! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik laat 'm nog ff wat ''stressen'' wat goed is voor de THC.

Hey volgens mij heb het geen nut om hem nu al te stressen en zeker niet voor zo'n klein plantje.En dan zeg jij voor de Thc maar er ziiten nog geen toppen aan dus Thc is ook niet aanwezig.Hij is nu nog bezig in zijn groeiperiode pas in de laatste dagen van de bloeiperiode kan je hem volgens mij stressen :D.

Maar ik kan er ook helemaal naast zitten maar jah daar krijg ik zelf wel cometaar op :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn plant zal er ook zo uit komen te zien met tips van m'n oma.

Maar ik heb vandaag het plantje een halve liter water gegeven met een mengsel van 2 flessen voor potgrond dat ik in de growshop heb gekocht.

En het leuke is is dat ik een amateur-kwekertje ben.

Ik hoef absoluut geen poespas dan die dure 400 watt dingen!

Ik doe het met een TL-buis van 60 watt en met zonlicht.

De ramen staan altijd iets open.

Ik geef de plant altijd lauw water.

Zonlicht is overigens toch het beste licht.

Ik heb ook negatieve reacties gehoort van dat de plant meteen in de bloei schiet.

Bullshit!

Ik weet of het plantje raar doet of niet.

Een plant moet op een natuurlijke manier worden grootgebracht.

Harstikke leuk met al die natrium-lampen maar ik doe het met een simpel TL-buisje dat de plant prima laat groeien.

Zodra de eerste toppen eraan komen dan pas volg ik de raad op van iemand.

Ik weet niet meer wie dat was maar je moet 'm dan 12 uur licht geven en 12 uur duisternis.

De laatste week laat ik de plant stressen en dan stek ik 'm ook.

 

Dus iedereen die graag wat wil kweken en niet zo veel geld heeft moet je dit gewoon lezen.

Ik heb hier een kostenlijst:

 

Wietplant: Gratis.

10l potgrond: €0,87;

Pot: Had ik nog.

Voedding: €12; per 2 flessen.

Wortelstimulator: €14;

Water: Kosten ouders.

Licht: Kosten ouders.

 

Totaal: €28,87;

 

De plant heeft nu 18 blaadjes en er komen er momenteel 10 aan die nog heel klein zijn.

De grond voelt nu licht vochtig aan maar niet nat.

Er staan 2 ramen open voor zuurstof en luchtvochtigheid.

Elke dag nevel ik even met de plantenspuit.

 

Volgens de verkoper van de growshop moet ik elke dag een half dopje van elke fles mengen met water.

Bij elkaar is dat ongeveer anderhalf dopje van een colafles.

Is dit genoeg of teveel?

Op de flessen staan trouwens dat het een stimulerend middel is voor de groei EN voor de bloei.

Moet ik dus nog een extra flesje halen voor als de plant gaat bloeien.

 

Ik maak morgen nieuwe foto's.

 

Alleen jammer genoeg heb ik nog 3 dagen om de foto's op mijn picturetrail te zetten dan wordt alles weer gewist.

Ik heb overigens wel alles op mijn computer staan dus ik moet een nieuwe webserver vinden.

Is freewebs ofzoiets goed?

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik laat 'm nog ff wat ''stressen'' wat goed is voor de THC.

Hey volgens mij heb het geen nut om hem nu al te stressen en zeker niet voor zo'n klein plantje.En dan zeg jij voor de Thc maar er ziiten nog geen toppen aan dus Thc is ook niet aanwezig.Hij is nu nog bezig in zijn groeiperiode pas in de laatste dagen van de bloeiperiode kan je hem volgens mij stressen :D.

Maar ik kan er ook helemaal naast zitten maar jah daar krijg ik zelf wel cometaar op :no

Ah ok ik zal erop letten.

Ik zal hem niet meer stressen.

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lazlow: '"Een plant moet op een natuurlijke manier worden groot gebracht " zeg je en dat de zon een goede lichtbron is . Ben ik met je eens ,en juist daarom gebruiken we natriumlampen voor de bloei periode ! De zon bevat de juiste lichtkleur(oranje met name) voor de plant in bloei , natrium lampen hebben dat ook. Zonlicht is achter venster glas trouwens niet meer zo sterk ,probeer zoveel mogelijk rechtstreeks zonlicht te vangen.

 

 

Tl licht is het juiste licht voor de groei periode , maar niet voor de bloei.

Het probleem van TL licht is trouwens vooral dat alleen de bovenkant van de plant voldoende licht krijgt ,dus dat zonlicht heb je er zeker wel bij nodig .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahjah.

 

Ja ik kwam bij de growshop en vroeg of ze stekjes hadden.

Nee die hadden ze niet.

Maar als ik morgen zou terugkomen hadden ze er 1

Dus de dag erna kwam ik weer terug en ze hadden 'm.

Ik vroeg hoeveel ie koste en ze zeiden: ''Niks''

Dus 1 2 hopsakee die is mooi gratis.

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...