Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

acoustic

Electriciteits Stop Belgie

Recommended Posts

Ze hebben hier in Belgie blijkbaar een electriciteits tekort komende maanden, en nu zijn ze van plan om een hoop gemeentes enkele uurtjes van het net te gooien op piekmomenten... mooi is dat, als je dan net in je 12 lichte uurtjes zit, of in de Bloei en de vent/filter werkt niet meer :thumbsdown:

 

http://www.hln.be/hl...black-out.dhtml

Edited by acoustic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uniek in België. Na de gekende zomerstop onder de indoor kwekers nu ook de winterstop. :thumbsdown:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet panikeren:

 

Het risico op stroomonderbrekingen is er enkel bij extreme wintertoestanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zou kunnen hoor, panikeren doe ik niet.

de 10.000'en straatlampen en hele kantoorgebouwen die s'nachts alles laten branden, dat ze daar eerst eens mee beginnen, zodat onze binnentuintjes gespaard blijven :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben ze in Somalie ook last van ....

 

k bedoel maar ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oplossing is voorlopig gevonden.

Bejaarde kerncentrales.

 

2666563.jpeg

 

De Belgische kerncentrales van Doel 1 en Doel 2, amper 3 kilometer van de Nederlandse grens, blijven tien jaar langer open dan gepland.

De Belgische regering hoopt zo het dreigende stroomtekort af te wenden, zo maakte het vandaag bekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff een beetje ducktape hier en daar en gas geven..

 

En wachten tot het fout loopt en mensen levens kost..

 

Ook wordt de factuur tussen 11 en de 35% duurder, waar gaan we naar toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens Electrabel, uitbater van de Belgische kerncentrales, zal het 700 miljoen euro kosten om de twee oude reactoren aan de praat te houden.

 

Dat is wel heel veel plakband.

 

http://youtu.be/IWsQgmq-fNs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Denk dat ik voortaan mijn geigerteller maar meeneem naar de supermarkt als ik een palmbiertje ga halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch hebben we er leuke liedjes aan te danken.

 

Well since I kissed you baby, that evening in the park,

I lost my hair and eyebrows and my teeth shine in the dark

Radioactive mama treat me right

Radioactive mama we'll reach critical mass tonight.

 

http://youtu.be/CQNwG6GTx6E

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kun je voor 700miljoen best een beetje stroom inkopen om die paar uur donker van sommige steden te ondervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kun je voor 700miljoen best een beetje stroom inkopen om die paar uur donker van sommige steden te ondervangen.

 

Buitenlandse energie kost België jaarlijks 1,8 miljard euro

 

Op de eerste plaats is er de stroominvoer uit het buitenland. Die is goed voor zo'n 362 miljoen euro per jaar. Daarbij moet nog eens de jaarlijkse import van brandstoffen voor kool- en gascentrales gerekend worden, goed voor 678 miljoen euro. En dan moet er nog eens rekening gehouden worden met de investeringskosten. Energiebedrijven zoals GDF Suez en Nuon gaan met een aanzienlijke som aan de haal, goed 760 miljoen euro per jaar.

 

De 10 miljard euro aan olie en gas die ons land jaarlijks importeert voor onze auto’s, industrie en het verwarmen van onze huizen, werd niet in de rekening ingecalculeerd.

Volgens de professor Internationale politiek moet er meer van de eigen kracht worden uitgegaan. Dat kan door ondermeer te investering in de windmolenparken voor de Belgische kust. Daartoe wil hij een nationaal energiefonds uit de grond stampen waar elke Belg voor 200 euro per jaar aandeelhouder van kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8,5% minimum kan op lopen tot 35%, als ik mij niet vergis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het grappig vinden mocht ik er niet zo dicht bij wonen ,lang leve de belgische politiek met hun lange termein visie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk smoesje om de kerncentrales weer te activeren.

 

Rusland vormt een gevaar, Europa heeft big ass nukes nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...