Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste plantliefhebbers

 

Ik zag gisteren plots rare vlekken op mijn wiet plant. Eergisteren had ik ze ontsmet tegen ongedierte en schimmels met een soort biomiddel tegen wantsen, witte vlieg en schimmels, een product voor de doorsnee kamerplant.

Gisteren waren de meeste insecten (ik had veel last van bladluis en witte vlieg) wel weg of dood maar er was iets nieuws, namelijk gekleurde vlekken op veel bladeren rond de top. Moet ik mij zorgen maken, of is het omwille van een of ander voedingstof te veel of te weinig of stress ofzo?

 

De witte vlekjes, soms zijn dat insectjes of dode insectjes die er nog opzitten of schade van de insectjes maar al dat bruin en geel is nieuw

 

EN WAT MOET IK ER AAN DOEN??? :'(((

 

Groetjes

 

gallery_41818_17385_5290337.jpg

gallery_41818_17385_4794062.jpg

gallery_41818_17385_3379133.jpggallery_41818_17385_3219887.jpg

Edited by sakke000
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens goed aan de onderkant van je blad, zie je daar kleine beestjes lopen...hele kleintjes? Ziet er een beetje uit als bladschade door spint..welk middel heb je gebruikt? Ben ik wel benieuwd naar..

 

Staat deze plant binnen of buiten? Ziet er in ieder geval niet uit als toprot, hoe lang moet deze plant nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Residu van het spuitmiddel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste plantliefhebbers

 

Ik zag gisteren plots rare vlekken op mijn wiet plant. Eergisteren had ik ze ontsmet tegen ongedierte en schimmels met een soort biomiddel tegen wantsen, witte vlieg en schimmels, een product voor de doorsnee kamerplant.

 

Moet ik mij zorgen maken?

 

 

Ja, spul is niet voor niets alleen bestemd om op kamerplanten te gebruiken, daarvan rook je de bloemvruchten tenslotte niet op dus breekt wel af, je hebt bio residue en ook vraatschade. Hoe lang is dat spul werkzaam/ heeft het nodig om af te breken?

 

Hoe kom je trouwens op het idee om toppen die eruit zien alsof je al kan oogsten indien nodig in de laatste zo belangrijke periode te gaan bespuiten met gif, bio wil nog niet zeggen onschadelijk vd mens.

 

Zonde :spliff:

Edited by lostchild
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

even het kutnieuws:

die plant is in zijn geheel NIET GESCHIKT voor menselijke consumptie

jammer maar helaas

 

en als je toch gaat rokenl dat rare smaakje dat je proeft is gif dat jouw lichaam binnenkomt

veel plezier met eigenwijs zijn

 

sprayen van gif is zoo 2001

en sprayen net voor oogst getuigt helaas van domheid

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol vermalen die handel en op de compost hoop ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het roken hiervan kun je het beste de volgende muziek opzetten om in de sfeer te komen:

 

 

V

 

Haha, hij is goed!

 

Ben wel bang dat dit straks opgerookt wordt door een onwetend iemand. :/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarcasm on:

Ach joh zo lang hij het zelf niet op hoeft te roken wat maakt het dan uit.

Sarcasm off.

 

Jammer dat er nog steeds mensen zijn die zo denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan de topicstarter even zeggen om wat voor middel het gaat? Dan kan er ook echt iets gezegd worden over de schadelijkheid bij roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik wel met je eens, maar ik wil toch graag weten wat hij of zij gespoten heeft. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog niet eens op de composthoop

het is klein chemisch afval

Share this post


Link to post
Share on other sites

shopmedewerker:"raar smaakje aan die wiet? nee joh , tis hydro geteeld , das anders dan bio hè.."

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja want die hebben er veel verstand van hoor. "Kijk maar, die dikke witte rook die er af komt da's altijd een goed teken"

 

Er wist er onlangs ééntje mij te vertellen dat de Mango Haze dus een wietplant was die ze hadden geënt op een mangoplant. :whistle:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen heb je hem toch wel recht in zijn gezicht uit gelachen zeker.

Of begon je te huilen, zou ook nog kunnen.

2 dingen die op zijn plaats zouden zijn na zo'n opmerking.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vrouwelijke shopmedewerker die mij mango haze verklaarde zei dat mangobomen naast haze stonden

en daar kregen ze een andere smaak van

 

erger u niet, verwonder uzelf ( hoe zulke achterlijke broodjes aap kritiekloos aangenomen worden)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Krijgt u hoofdpijn van de wiet? Dan zal u wel stress hebben want de planten zijn biologisch geteeld.' :dribble: :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste acht reply's: LOL :lol:

 

TS gaan we hier echt nooit meer zien. :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's nemen en posten lukte hem trouwens wel aardig....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar reageren (nog) niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's nemen en posten lukte hem trouwens wel aardig....

 

Ja jammer dat ie het weer moest verpesten door die troep op z'n wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogelijk loopt er nu een verdwaasde topicstarter rond van shop naar shop , helemaal para geworden voor al het onzichtbare gif...

of hij zit nu gewoon te roken en denkt dat WIJ de dommeriken zijn.

 

in elk geval, het cabaret is geopend..neem een lekker drankje , en vertel hier je meest ranzige ervaring met landbouwgif, aardoliemeeuwen, batterijzuur, vervuilde grond of lekkende vaten chemisch afval..

 

ik zal de afstoot op me nemen

heb dus een tijd geleden na een maand scroggen van wat cataract kush stekken zware spint ontdekt in de groei , en was financieel zo aan de grond dat ik gewoon geen tijd wilde verlizen door nieuwe planten te moeten zetten.

Ik kocht bij de growshop nieuwe afgeleide van vertimec

plastic zak erom en achter de voorstoel neergelegd.

 

een week lang geen gelegeheid gemaakt naar de kweek te gaan, en dus er mee rondgereden.

toen ik de zak eens tevoorschijnhaalde heb ik zo'n misselijkmakende walm giflucht geroken dat de hele zak linearecta op straat is gegooid.

ik weet : niet verstandig of acceptabel voor het milieu, maar ik stikte haast de moord, dus dat was mijn reflex

 

het potje was overgeschonken geweest en de verpakking had mogelijk een halve druppel gif aan de buitenkant.

denk je eens in

zo geconcentreerde chemsche ellende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...