Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
caedes

22 X Shining Silver Haze (3X600W)

Recommended Posts

Zo'n verdeelslang kost wel redelijk wat zie ik. Ik kan me dat ff niet veroorloven nu.

 

S-Vent BK125 355m³/h

Combiconnect 127mm

 

Hiermee zal ik het moete doen

 

Heb 3 kleine clip/on ventilatortjes en één grote met 3 standen / 1 middelgrote met 2 standen

 

Bochten zijn onvermijdelijk, niet ? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt mee toch, 50 euries je hebt 250 mm nodig denk en dan 3 meter ff knoopje erin op 2.4 en hoppa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt meer dan genoeg ruimte om de box in de tent te hangen... Fiilter direct op de box gaat al een boel capaciteits verlies schelen. Met kleine actieve inlaat erbij gaat het echt wel lukken met de temp.

 

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat te vertrouwen zo'n gewicht aan de nogal onstabiele HortiLab tent? Had beter The Green Room gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alsof hij enorm veel debiet verlies heeft zo, dat dat nodig gaat zijn, box in de tent?

Check aansluiting mensen, geen bocht te herkennen. horizontaal geplaatste slang van max 1mtr.

Eerder dat de uitblaas door de bocht direct bij de uitblaas wat verlies kent en daardoor de box minder laat werken.

 

Overdag draaien is temp rond de 20C betrekken, 3 lampen kan dan te warm zijn dus beter s'avonds /s'nachts draaien zodat je profiteerd van koelere aanvoer lucht n het mogelijk wel redt met wat je hebt, denk dat de GS man ook zo redeneerde toen hij je dit aanprees, overdag draaien zijn er niet zoveel die dat doen (nachtstrooom tarief ook).

 

Actieve inblaas helpt alleen als je de aangevoerde lucht ook kan regelen op temperatuur, anders ben je half aan het föhnen.

 

Die clipfans ed heb je toch allang in gebruik?

 

Gewoon licht laten branden dag dat je de klok wilt verschuiven en dan dag erop draai je nieuwe tijden.

Dag in donker zetten en dan weer terug naar 18/6 met wat er eerder voorbij kwam aan herma kans lijkt me niet slim.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja m'n fans zijn al lang in gebruik hoor...

Trouwens enkeltarief of dubbeltarief scheelt niet veel? daarom schaf ik me ook geen dubbeltariefmeter aan en kan ik niet genieten van het nachtstroomtarief... Maar nu ik 3x600w lampen heb, is het misschien wel verstandig om over te schakelen.

 

http://www.delta.nl/...?keepThis=true

 

anyway m'n combiconnect 127mm is dus geleverd vandaag, maar ben er een klemring vergeten bij vragen, dus ga ik ff naar happysas rijden nu.. :P

 

Wat is nu het beste denk je ? Ineens licht late branden tot ze op de gewenste uren komen... ? Of geleidelijk aan half uurtje vroeger licht uit... half uurtje vroeger licht aan... enzovoorts tot de gewenste tijden zijn bereikt ?

 

Op m'n klimaatregelaar kan ik twee stekkers aansluiten... Bedoel je dit lostchild?

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overstappen naar een dubbeltariefmeter is mogelijk interessant voor u:

  • bij een jaarverbruik van 7.500 kWh of meer
  • als 60% van uw verbruik in de laagtariefuren valt

Vooral die 2e al kom je met 3 lampies en met vaak draaien ook wel aan die 7500 denk ik (ik wel met 3 kleine tentjes, samen krap 1100W incl. randapparatuur).

 

Regelen van inblaas is wel gewenst of je moet echt als inblaas 50% vd afzuig nemen ,dan houdt je onderdruk.

Gelijke in-uit blazer op niet per kanaal te regelen controller heb je kans op overdruk en geurlekken omdat je bij filter altijd verlies.

 

Eigenlijkd doelde ik op waar je die verse lucht vandaan haalt vd actieve inblazer.

Als je lucht van buiten pakt kunnen er grote verschillen in zitten (vd week was het hier 8C s'ochtend, kachel aan gehad) en die lucht blaas je dan wel in met alle gevolgen van dien en actieve inblaas kan niet uit met lampen uit want dan trek je de tent vacuum met alleen aanvoer via inblaasgat vd inblazer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

 

Heb een domme fout gemaakt. Had m'n vlakzuigpomp per ongeluk laten aanstaan en het voedingswater is opgewarmd. Had dit pas door na het wateren. Dus ze hebben voedingswater gehad met een temperatuur van over de 40 graden. Is dit ernstig als het éénmalig gebeurd?

 

Worteltemperatuur

 

De plantenwortel neemt zijn water en voeding het beste op bij een temperatuur van circa 20°C.

Bij die temperatuur bevat het water in het substraat nog veel zuurstof, terwijl het precies warm genoeg is om het pompmechanisme van de wortel optimaal te laten werken.Een lagere temperatuur veroorzaakt een slechtere pompwerking, terwijl de wortel bij een hogere temperatuur minder goed zuurstof uit het water kan opnemen. Daarnaast veroorzaken de hogere temperatuur en het zuurstofgebrek een toename van kwalijke schimmels (zoals Pythium) en bacteriën, met alle problemen van dien.Het is dus erg belangrijk om in je substraat de juiste temperatuur aan te houden. Helaas kun je dit niet corrigeren met je watergift. Dan zou je namelijk extreem warm of koud water moeten geven, waardoor de wortel tijdelijk veel te koud of warm wordt. Het gevolg is dat de plant stress krijgt, terwijl een kwartier na de watergift blijkt dat de temperatuur in het substraat nauwelijks is veranderd.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 19 (12/12)

 

Day: +-30°C onder lamp / +-28°C in tent / LV +- 50%

Night: +-24°C / LV: +- 60%

 

 

EC 1,8 / PH 5,9 / 700-800ml per dag (Dag 17, Dag 19) / Dag 18 was ik gaan feesten

 

EC 1,6 / PH 5,8 / 500-600ml per dag (Dag 13 t.e.m. Dag 16)

 

gallery_36027_17373_1451249.jpg

 

gallery_36027_17373_2153999.jpg

 

gallery_36027_17373_3200635.jpg

 

gallery_36027_17373_837712.jpg

 

gallery_36027_17373_2834603.jpg

 

gallery_36027_17373_1754631.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afwachten hoe ze op dat warme water reageren, weet je pas paar dagen later.

Denk dat de voeding nog niet uit elkaar valt bij die temperaturen en je kweekt op aarde/kokos mix dus hebt (al moet je dit niet vaker doen) wat speling, op hydro had je ze letterlijk en figuurlijk de adem ontnomen, boven de 23C is aandeel zuurstof in water al stukken minder, bij 40C zit er nisk bruikbaars meer in en krijgen de pathogenen die je al aanhaalde mogelijk een kans, mogelijk .

 

Misschien een heel lage concentratie waterstofperoxide (35%) volgende keer bij het water in voor een zuurstofboost al kan dat alleen als je mineraal kweekt ivm opvreten organische 'troep' door de peroxide.

 

Ze beginnen wat te strekken tussen de nodes aan de randen van de tent, hoe zit het met de lichtverdeling?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan dat strekken kwaad dan? Ik tracht de lampen op minimaal 50cm te houden van de dichtstbijzijnde plant. Nu ga ik later de planten nog herschikken volgens grootte.

Heb ook 3 scrognetjes gekocht, maar moet hierover nog wat lezen. Eerder voorlopig gekocht voor stabilisatie dan voor het toepassen van de scrogmethode aangezien ik hier nul komma nul ervaring in heb. De grootte van de planten varieert volgens mij ook om dat sommige getopt zijn, anderen dan weer gefimmed en aan enkelen is er niets gebeurd voor een mooie volle top te verkrijgen. Ik zie vandaag dat de onderste 2 tot 4 blaadjes geel verkleuren. Is dit normaal in deze periode?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...