Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
caedes

22 X Shining Silver Haze (3X600W)

Recommended Posts

Hoi,

 

tent 240x240x100

voorgroeilampen 3x TNEON armatuur (2x75W) met 3 verwarmingsmatjes eronder

lampen 3x Gavita Pro

 

25 juli eerste zaadjes geplant in Cocosaarde na ontkiemen in vochtig keukenpapier met behulp van plagron seedbooster.

 

één slechte badge van 5 zaadjes opgestuurd gekregen van RQ Seeds... 2 kwamen niet uit... 1 kreeg zijn nekje niet recht en is

doodgegaan... en 2 met een serieuze achterstand op de andere 15 en beetje misvormd maar zijn intussen wel mooier en groter geworden... dus 17 plantjes... Maar heb 5 nieuwe zaadjes opgestuurd gekregen van RQ Seeds. Dus in totaal 22 als alles goed gaat... Heb net de 5 nieuwe in cocosaarde gestopt vandaag...

 

18 dagen voorgroei gegeven aan 14 van de 17...

20 dagen aan 2 van de 17

en er staat nog ééntje onder samen met de 5 nieuwe zaadjes...

 

Tijdens voorgroei om de 2-3 dagen ongeveer water met PH van 5,8 tot 6 gegeven met wortelstimulator van plagron met behulp van een handig sprayspuitbusje...

 

Op 13 augustus 1ste gavita lamp aangezet 12/12

 

Hieronder enkele foto's van de voorgroei... Deze zijn van 30 juli dus 4 dagen oud zijn ze hier

 

gallery_36027_17373_4448724.jpg

 

gallery_36027_17373_1278659.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, succes ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding Cocos A + B van CANNA ben ik eergistere (13 augustus) beginne geven 0,9 mS / cm.

 

Tips zijn welkom!! Nog maar m'n 3de binnenkweek.

 

Hier alvast wat foto's van vandaag (15/08/2014)

 

gallery_36027_17373_620160.jpg

 

gallery_36027_17373_773760.jpg

 

gallery_36027_17373_1953539.jpg

 

Hier zie je al 2 x 19L smartpotten staan omdat ik de 2 voorgroei potjes te kort kwam voor m'n nieuwe zaadjes... Vandaar heb ik de 2 grootste reeds verpot naar hun grotere pot waar ze de rest van hun levensloop zullen vertoeven :) De rest ga ik later deze week verpotten en een extra lamp aanzetten... Ze hangt nu op een hoogte van 65cm... Temperatuur: 24,5°C / luchtvochtigheid +-50%

 

gallery_36027_17373_423520.jpg

 

gallery_36027_17373_2899896.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer eens wat anders, succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil niet overdrijven.. 1800W is al voldoende, niet? Zo kan ik het klimaat ook makkelijker onder controle houden, en heb liever wat extra ruimte voor randapparatuur zoals ontvochtiger/ventilators en eventueel bevochtiger... en om er aan te werken... en volgende kweek misschien CO2-emmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

tent 240x240x100 , dat moet 200 zijn toch? nevermind ziet er goed uit man dat word een volle tent

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 4 lampen zou het een volle tent worden maar ik wens geen volle tent kan er nu lekker met een kampeerstoeltje naast zitte en wat chille plaatjes opleggen :dj: Heb de meeste getopt vorige week... Ook enkele gefimmed :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo !

 

Update

 

25 juli ontkiemd

13 augustus 12/12 lamp op 65 / 70cm van plantjes (kwestie van ze te laten wennen aan HPS)

17 augustus verpot

 

Hier enkele foto's

 

17 augustus

 

gallery_36027_17373_160791.jpg

gallery_36027_17373_2334914.jpg

gallery_36027_17373_339340.jpg

 

19 augustus

 

gallery_36027_17373_49078.jpg

gallery_36027_17373_2793675.jpg

 

Ik heb ze vlak na het verpotten +- 500ml gegeven met PH 6,0 / EC 1,4 ... Was dit te guitig ?

 

gallery_36027_17373_1492472.jpg

 

Ik vind dat ze al 2 dagen stagneren... Hebben ze eigenlijk ongeveer de juiste grootte ? Dag 25 na ontkieming... Of is een stagnatie normaal na het verpotten?

 

gallery_36027_17373_2985717.jpg

gallery_36027_17373_2752605.jpg

gallery_36027_17373_233781.jpg

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog 5 schatjes aan het voorgroeien in een droogtentje

 

gallery_36027_17373_785853.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 12 / 12/12 / EC 1,4 dagelijks 200 tot 300 ml sinds 7 dagen

 

gallery_36027_17373_5362485.jpg

 

gallery_36027_17373_13653.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer water gaan geven, inwateren na verpotten was al aan de minne kant, vindt ze er niet zo florissant bij staan, vage vlekken in je blad her en der.

 

Hoe bepaal je watergift?

200-300ml dagelijks is niks op formaat smartpot wat je hebt voor een goed (en dat zijn ze) voorgegroeide zaadplant, dat verdampen ze per dag via de smartpot en blad denk ik. Tensio meters zijn op grote smartpotten een uitkomst daar optillen niet echt een optie is (moet je daarna inwateren anders wortelstelsel een tik).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie... Ben altijd voorzichtig met water en voeding geven in het begin... wil ze niet te veel geven...Dat is slechter dan te weinig toch? Ik was ook van plan om ze wat meer water te geven na de aanmaak van m'n volgend voedingsvat alsook de voeding iets op te drijven. Ik doe het meestal zowat op het gevoel, want die schema's lijken me ook niet al te best om te volgen, zeker al niet bij haze soorten. Heb wel zo'n goedkoop moisture metertje en daar zie ik eigenlijk al 3 dagen op te lezen dat het inderdaad wat te droog staat.. Net niet in het rood. Maar was ervan overtuigd dat ze in het begin niet zoveel water kunnen slikken. Ik weet naar het einde toe drinken ze zich echt te pletter. Anyway heb ze nu op jou aanraden alvast dubbel zoveel gegeven.

 

Op welke foto bedoel je die vage plekken ? Want heb ze gisteren vitarace bladbooster gegeven met licht aan... En dan de lamp wat hoger gehangen voor een uurtje of 2. Overal zijn opgedroogde druppeltjes te zien op de blaadjes. Heb gelezen dat je best 's nachts bladvoeding geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan weerkaatsing vd bladvoeding zijn maar ik vind her en der bij de nerven de kleur beetje minder.

 

Je hebt een kwartier voor en na dat het licht uit gaat om dat soort dingen te doen, met licht aan inbranden en druppels op bulb, met lamp uit (doe kwartier voor aangaan..) neemt blad het op en verdampt laatste beetje als lampen aan gaan, best evan 2 werelden en je stoort de planten dan niet tijdens 12/12.

 

Je hebt te maken met goed groeiende zaadplanten, die drinken en eten anders dan stekken die een ander soort wortelstelsel ontwikkelen en zaadplanten kunnen veel verstouwen als ze het naar de zin hebben, je voeding mag dus best wat omhoog, ze zullen snel genoeg aan gaan geven als je te hoog in de voeding zit met klauwblad bovenin, diepgroen en her en der een verbrand bladpuntje.

 

Zolang als je rustig opbouwt en steeds op het opgebouwde nivo kunt blijven zit je goed en een zaadplant te schraal zetten is zelfmoord, gaat ze zichzelf vanaf de onderkant helemaal opvreten (al het blad leegtrekken).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, wat een verschil met stekken.... Pfff.... Kga ook maar aan de zaad denk ik..... Lol. Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man, zou jouw tentje wel willen hebben :P

 

Vind ook wel dat je weinig water geeft inderdaad, maar goed, losse smartpots met een schotel eronder zo te zien.

Is niet te vergelijken met die grote smartpot die ik zelf heb staan natuurlijk.

 

Wel mooie plantjes joh, hoop op een dikke oogst voor je.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit caedes, ga je volgen. Waarom je keuze voor sh.

En hoe heb je dat met die niet ontkiemde zaden geregeld . Heb namelijk hetzelfde probleem gehad bij andere zadenboer. Heb wel een mailtje gestuurd maar nog niks gehoord.

 

Succes. Hopen op mooie ronde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uw bericht: Geachte,

 

Van de 20 zaadjes die ik besteld had zijn er 3 niet uitgekomen en 2 zijn extreem klein gebleven.

De 5 betreffende kwamen uit dezelfde badge van 5.

De andere drie badges van 5 zijn kerngezond.

Allen zijn op dezelfde wijze en tegelijkertijd ontkiemd.

 

Zonde!! Heb nu 15 gezonde zaailingen, maar wenste er echter 20.

 

Mvg

 

Jonathan

 

Beste Jonathan,

 

Bedankt voor je bericht. Kun je een foto sturen naar support@royalqueenseeds.com van de zaden die niet zijn uitgekomen, zodat we kunnen zien wat er mis is gegaan. In wat voor grond heb je het zaadje gestopt.

 

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, en ik wens je nog een fijn dag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Beste,

 

Zoals u kan zien heb ik 18 potten staan... Ze gaan bijna allemaal goed... 26 juli zijn de eerste bovengekomen...

Ik heb geen stekaarde gebruikt, maar ontkiem in vochtig toiletpapier in twee lagen.. En dan meteen in luchtige cocosaarde... dit lukt altijd zonder problemen...

Maar nu heb ik er dus 2 die totaal niet uitkwamen...

En bovendien 3 zaailingen die heel klein blijven of misvormd zijn... Deze kwamen allen uit hetzelfde doosje... Dus ik neem aan dat het niet aan mij ligt.

Op de eerste foto zie je duidelijk welke gezond zijn en welke niet... op foto 2 zie je een zaailing die misvormd is... en op foto 3 zie je eentje die al 3-4 dagen in deze fase blijft hangen.

 

Mvg

 

Hallo Jonathan,

 

Bedankt voor het sturen van de foto.

We proberen je als klant tevreden te stellen en we gaan je nieuwe zaden sturen. Kun je me vertellen om welke zaden het gaat?

 

Bij voorbaat dank voor je antwoord en ik wens je nog een fijne dag!

 

Met vriendelijke groet,

 

Beste,

 

Het betreft de gefeminiseerde RQ Shining Silver Haze zaden.

Hartelijk dank voor jullie begrip. Jullie mogen nog vele bestellingen van mij verwachten in de toekomst.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jonathan

 

Hallo Jonathan,

 

Bedankt voor je antwoord, en we gaan je zo snel mogelijk nieuwe zaden sturen.

 

 

:verrygood

 

 

Ik heb de shining silver haze gekozen omdat het: "Na ongeveer 9 a 10 weken zal de gefeminiseerde Shining Silver haze klaar zijn om geoogst te worden. Iets wat enorm snel is voor een Haze marijana plant aangezien deze normaal gesproken 12 weken of meer nodig hebben om goed af te bloeien. Het eind resultaat is een zoete smaak met een enorm krachtige High effect die vrijwel direct inslaat. Voor de echte fijnproever die houd van kwaliteit is de Shining Silver Haze een geweldige keuze."

 

Maar denk bij m'n volgende kweek wat meer verschillende soorten door elkaar te kweken om wat variatie te hebben :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Caedes,

Oppassen voor Hermas bij deze wietsoort van RQS

Mijn advies is om zoweinig mogelijk stres te voorkomen bij deze plant, niet pletten of knakken.

Tweede week bloei werden het bij mij hermas, alles om moeten doen((

Gr.Ultra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei dat is minder...

 

en merk hier net dat ik een probleempje ga hebben met m'n temperatuur als ik de 3 lampen aanzet. Had nog niet echt een test gedraaid, omdat diegene waarbij ik alles gekocht had zei dat 1500m³ wel genoeg was voor 3 lampen, maar temperatuur wordt dus 31-32°C met de 3 lampen aan. Dus bij m'n volgende kweek ga ik de 2500m³ in huis halen.

 

Maar nu moet ik dus voor oplossingen zoeken om de temp naar beneden te halen.. Om 11u schieten de lampen aan tot 23u.. Lijkt me beter dat ik ze 's nachts ga late branden. Dus geleidelijk aan iedere dag wat opschuiven?

 

Nog andere oplossingen om temperatuur naar beneden te hale? met de 2 lampen aan zit ik rond de 28°C. Voorlopg zit dat nog OK, maar m'n plantjes worden te groot, en die 3de lamp moet één dezer dagen ook aan.

 

Actieve inblaas heb ik liggen maar hij was de combiconnect slang vergeten leveren. Die moet ik één dezer dagen geleverd krijgen. Helpt actieve inblaas ook de temperatuur omlaag?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker en als je planten in de volle bloei staanplaats het ook beter. Frisse lucht naar binnen, en even een paar goeie koelvinnen aan. Niet op je planten richten. Maar door je ruimte laten circuleren.

Hangt je afzuiging hoog, zou ik de inblaas beneden houden, anders warmt deze lucht ook te snel op. Is mij verteld, en dit klinkt vrij logisch. Wel ff goeie verdeelslang erop

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit toch, proberen zo weinig mogelijk bochten te hebben in je slang, en meer dan genoeg ventilatoren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...