Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vlrs

Bho (Hasj Olie) Maken Van 'normale' Hasj

Recommended Posts

Hey,

 

ik maak nu al een tijdje mijn eigen hasj olie wanneer ik wat knipafval kan krijgen voor een mooi prijsje, of mijn eigen heb natuurlijk! Het is altijd super goed spul, heb een tijd geleden ook een titanium domeless nail en een mooie dabber gekocht. I love it!

 

Nou ben ik een tijdje geleden voor een heeeel zacht prijsje aan een blokje hasj gekomen van ik denk nu nog zo'n 45 gram. De kwaliteit is niet zo super (vandaar de prijs) en daarom kwam ik op het idee om er bho van te maken. Ik weet alleen niet of dit goed mogelijk is, mij lijkt het wel en dat het eigenlijk alleen maar beter is als plantmateriaal te gebruiken omdat je eigenlijk een extract maakt van een extract. Ook 1 van de redenen hiervoor is omdat als ik een stukje of een plakje van de hasj probeer te halen het eigenlijk gelijk in poeder veranderd en dit maakt het erg lastig om een mooi stukje goed te vervoeren.

 

Dus zou dit (goed) mogelijk zijn en wat denken jullie ervan? Heb geen zin om een blok hasj te verpesten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de kwaliteit niet optimaal is zou ik het niet doen....

alles dat van verontreiniging in de hash zit zal ook in je olie zitten, en dat wil je niet ;)

 

beter wat knip sparen of wat goeie hash scoren of maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je ook kan doen is het in ethanol of isopropyl gooien, oplossen, filteren, uitdampen. En ether zou ook kunnen maar die dampen zakken naar beneden net zoals butaan, en ether blijft dus goed hangen en stinkt als de pest, en is bovendien ook bijna even ontvlambaar als butaan en een flesje dat niet meer helemaal vol is krijgt explosieve oxidatieproducten erin. Oppassen dus. Wat ook een optie is is oplossen in ether, filteren, dan uitdampen, en vervolgens opnieuw oplossen in ethanol, filteren, invriezen op -18 voor 2-3 dagen, en vervolgens terug snel filteren (materiaal ook in vriezer, goed koud allemaal!) om zo min mogelijk verontreiniging over te houden. Nu weet ik niet of het veel gaat helpen, omdat het allebei deels polaire, deels apolaire oplosmiddelen zijn, maar niet alles lost in dezelfde oplosmiddelen even goed op, en met temperatuurverschil/oplosbaarheid kan je ook al wel iets bereiken.. Verder vind ik het net wel een goed idee om er olie van te maken, omdat je het dan verdampt, en de damp door water laat filteren, waardoor er (volgens mijn logica) minder shit in je longen komt.. En met die shit bedoel ik geen hash :P

 

Misschien anders wat hash gebruiken voor een lekkere spacecake!

Als het om verontreinigde hash gaat zou ik er mee oppassen. Lijkt me (kan me vergissen hoor) dat je via je maag-darmstelsel nog meer binnen krijgt dan via een joint...

 

EDIT: oeps, onbewuste mini-bump.. Ach, misschien heeft ie er nog wat aan..

Edited by kutvogel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...