Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

plassertje

Stroom Leverancier Opvallen ?

Recommended Posts

Ja dat kan, áls je alles weer opruimt daarna maar dat ben ik niet van zins zolang ik niet gepakt word. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg; netjes je stroom betalen, ook al is het veel met 6x600, Maar stel dat je tegen de lamp loopt kan je niet worden berecht voor de diefstal van stroom!

 

De kosten voor het kweken moet je afwegen tegen de kosten die je bespaart met NIET meer naar die klote shop meer te hoeven!!, daat wil ik best wat stroom voor betalen :-)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik wil het best betalen dat is het punt niet, wat mij echter een brug te ver is, is dat ik vanwege mijn goeie gedrag straks in de smiezen loop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de beste manier om stroom te besparen en veilig te kweken is gewoon eerst een top kweker worden

die elke keer 1gr/w haalt. dan kan je met 1x 1000w of 2x600w elke keer een kilo scoren.

sparen en dan, als je echt een grote meneer wilt worden,een pandje huren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wie haalt 1gr/w met 2x600W ?

Zit er gemiddeld niet ver vanaf en 2 maal ook behaald.

 

Draai met 3x600w over de slimme meter, maar dit is mijn limiet, zou mij niet meer op mijn gemak voelen met nog meer watt. Draai trouwens ook om en om met 2x600 en 1x600.

 

Gaat nu (klopt af) al best een tijd goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een jaar gedraaid met 2 lampen op een slimme meter.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me niet te snel zorgen maken als je gewoon betaald. Al is dit zoals al werd gezegd wel beperkt, 6 X 600 zou ik zelf niet durven. Ik ben van het jaar gebeld Door de stroom leverancier of ik geen typefout had gemaakt met het invoeren van mijn verbruik aangezien het Veel hoger is dan de buren, ( had zelf 2 X 400 watt hangen ) Ik vertelde dat ik een zee aquarium heb staan waar snachts een verwarming inschakelt en overdag licht van 800 watt aan staat. Klinkt veel en dat is ook zo maar kijk maar is op een zee aquarium forum. Een beetje bak heb je gauw al 1000 watt aan verlichting. Toen woonde ik in een kleine flat, inmiddels in een hoekwoning en valt het verbruik minder op. Zolang je de rekening op tijd betaald is er niks om voor te stressen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeste wat je leest en hoort is gepakt door of praten of stelen.

No worries, gewoon betalen en mondje dicht, maar dan ook echt tegen iedereen. Wat die enne persoon verteld het weer aan een andere en die weer aan een ander enz. Tot het bij de verkeerde komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg; netjes je stroom betalen, ook al is het veel met 6x600, Maar stel dat je tegen de lamp loopt kan je niet worden berecht voor de diefstal van stroom!

 

De kosten voor het kweken moet je afwegen tegen de kosten die je bespaart met NIET meer naar die klote shop meer te hoeven!!, daat wil ik best wat stroom voor betalen :-)

 

klopt als een bus .... alleen hoef je dan ook niet meer naar de rechtbank want je hebt je eigen graf al gegraven .

bijna t zelfde als anoniem een bommelding doen met nummerweergave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een digitale meter is niet altijd een slimme meter, daarin zit niet perse een causaal verband. Vooral de eerste generatie digitale meters tellen gewoon op een net zo simpele manier je stand. Deze kunnen wel met een pennetje uitgelezen worden, maar alles wat je dan ziet is, juist, de stand. En er zijn op afstand geen exotische registraties mogelijk van wat je wanneer in welke hoeveelheid hebt gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt wel op met een slimme meter.

 

Hoezo? Je laat de "Slimme" functie toch gewoon de-activere..

Dan is er niets speciaals aan de "Slimme meter"

Edited by Pirus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stort anoniem een bedrag wat ruim overeenkomt met je"extra verbruik" op een rekening van je stroomboer en bewaar je betaalbewijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en dan.? Ga je zeggen kijk ik betaal al 6 maanden stiekem extra?

 

Snij je je weer in de vingers

 

Of bewaar je elke keer je laatste maand ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten eerste, als je niet betaalt, en dus onder de meter je stroom pakt, word jij als je gesnapt wordt (terecht!) harder aangepakt. dat je kweekt is dan daaraan toe, je hebt diefstal gepleegd.

ook is er gevaarzetting. is er ergens brand en is er een kwekerij bij betrokken, weet ik al hoe laat het is...

 

één lamp, mogelijk twee, zal geen haan naar kraaien. er zijn zat hobbies die ook wat meer stroom lusten, Aquaria of terraria. het is ook niet zo dat alléén een hoger verbruik voldoende reden is om bij je op de stoep te staan. het telt wel mee, dat dan weer wel.

 

word jij gesnapt, en je hebt netjes betaald, dan kan je die weer als kosten aftrekken. heb je niet betaald reken dan maar op een torenhoge boete en achterstallige betalingen, en die zullen nooit laag uitvallen.

 

kortom, staar je niet blind op het snelle geld, dat is er niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten eerste, als je niet betaalt, en dus onder de meter je stroom pakt, word jij als je gesnapt wordt (terecht!) harder aangepakt. dat je kweekt is dan daaraan toe, je hebt diefstal gepleegd.

ook is er gevaarzetting. is er ergens brand en is er een kwekerij bij betrokken, weet ik al hoe laat het is...

 

één lamp, mogelijk twee, zal geen haan naar kraaien. er zijn zat hobbies die ook wat meer stroom lusten, Aquaria of terraria. het is ook niet zo dat alléén een hoger verbruik voldoende reden is om bij je op de stoep te staan. het telt wel mee, dat dan weer wel.

 

word jij gesnapt, en je hebt netjes betaald, dan kan je die weer als kosten aftrekken. heb je niet betaald reken dan maar op een torenhoge boete en achterstallige betalingen, en die zullen nooit laag uitvallen.

 

kortom, staar je niet blind op het snelle geld, dat is er niet.

Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens maar een terugvordering van een paar kweken is veel meer als de boete en achterstallig stroom je zou moeten dokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de berekeningen zo lees dan komt een hokje van 2x 600 watt gauw op 10.000kwh per jaar. Ik heb zelf een bedrijf en doe 20.000kwh per jaar, ik snap echt niet hoe de "groten" het doen met hun 20-40 x 600 watters?

 

Kan dit goed gaan? Of is dit gokken en 2 a 3 oogsten en gepakt worden? Of jaren knallen?

 

Edit: Natuurlijk is het altijd gokken, maar tussen gokken en gokken zit verschil naar mijn mening. Als je 10 lampen hebt dan moet je volgens mij in loodsjes niet echt opvallen aan de hand van stroomverbruik.

Edited by BlueEyes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan wat voor bedrijf je hebt natuurlijk.

 

Beetje bedrijf die miet verwarmen en koelen die heeft aardige aansluiting hoor.

 

Een frituur lijn bv is al gauw 100 ampère. En dan nog koelen en ander apparatuur.

Edited by Boefje030
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo..

Ik had een bedrijf, dat en koelen/vriezen deed.

Maar vooral ook drogen.

Ik had 2 droog installaties 5.6 KW per stuk.

 

Je wil niet weten, wat ik aan stroom verbruik had.. afgezekerd ook op 32 amp..

Toen kweekte ik nog niet maar potdorie.

Wat zou je met dat stroom verbruik toch ongezien een partij lampies kunnen laten branden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou je, als je in een pand komt waar dus zo'n soort bedrijf heeft gezeten, alleen nog zitten met de stroomcyclus die je zou kunnen verraden? (Geur valt wat tegen te doen en je mond houden ook)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar goed het gaat nu dus over een pand op een industrie terrein, en iets grotere opzet dan gewoon iets wat je wilt betalen lijkt me..

Daarbij komt het geval dat als je op een industrie terrein je kweek wilt doen je er ook een legitiem bedrijf naast zal moeten hebben om het niet op te laten vallen lijkt me, dus dat betekend dat je dubbel stroom gaat verbruiken en dan word het weer een dure hobby..

volgens mij zijn er maar weinig brood kwekers die op die schaal nog de stroom betalen..

dat is meer iets voor de hobby kweker welke 2 hooguit 3 lampen aan heeft omdat hij de kosten er uit wil halen en zelf wat te roken over houd..

Of het uiteindelijk opvalt.. zolang jij je stroom betaald en verder je mond houd en t niet te gek maakt is er geen haan die er naar kraait.. maar goed je mond houden valt voor veel mensen niet mee.. daar gaan de meeste nog altijd nat op..

 

Ik ken meer gasten die t voor brood kweek doen en geen enkele die stroom betaald, en deze jongens doen t al heel wat jaartjes zonder gepakt te worden, wederom als je je mond maar houd en t niet te gek maakt met dure auto's en diep in de nacht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken meer gasten die t voor brood kweek doen en geen enkele die stroom betaald....

Kutcriminelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ag alsof de staat niet crimineel is.. dan je mond maar houden over de belastingdienst.. maar goed ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt vind ik altijd :P

En ik heb hier toch al t een en ander gelezen waar ik zeker van ben dat die topic starter ook zijn stroom niet netjes betaald..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies. Ik belasting betalen en die wietkwekers maar sucken. Suckers zijn het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...