Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

plassertje

Stroom Leverancier Opvallen ?

Recommended Posts

Beste mede kwekers

 

Bij Hoeveel watt aan stroom gaat je leverancier klagen of het door hebben dat er iets niet klopt?? (Bedoel geen aftap praktijken)

 

Al vast bedankt. .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je betaald gaan ze niet klagen. Maar ik zou het niet weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klagen gaan ze pas bij gevaarlijke situaties of situaties waar de afname niet klopt met de betaling, voor de rest kunnen ze moeilijk voorschrijven hoeveel stroom jij afneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is veel murdoch?

 

Ik kweek met 6 x 600 in een huurhuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de GS is mij verteld dat 6 x 600 watt het maximaal haalbare is zonder op te vallen. Bekijk hier een lijst met verbruik per type apparaat, dan zie je zelf dat 6 x 600 watt verbruiken helemaal niet zo vreemd is.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verbruik per apparaat is leuk, maar die dingen staan maar vrij kort aan. Een gemiddeld huurhuis verbruikt iets van 3500kWh per jaar. Als je zes 600W lampen twaalf uur per dag aan hebt staan is dat alleen al ruim 15000kWh per jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een keramische kookplaat kan heel wat verbruiken hoor, als je daar elke avond een sausje op kookt en een zonnebankje neemt zit je ook op dat verbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, want die dingen gebruik je haast niet. Koken is hooguit een uur per dag en dan ook maar zelden op vol vermogen. Een zonnenbank wordt nog veel minder gebruikt.

 

Nogmaals, die 6 lampen verbruiken net zoveel als 4 a 5 gemiddelde gezinnen. Een kookplaatje of een zonnenbankje valt echt compleet in het niet met zoiets.

 

Stel je hebt een zonnenbank van 2000W. Daar ga je een half uur op per keer (dat lijkt me al veel, maar goed). Dat is dan 1kWh per keer. Stel dat je er elke week een half uur op gaat dan is dat 52kWh per jaar. Vergelijk dat eens met 6x600W HPS = 15.768kWh op jaarbasis. Dat is 0,3%.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 5 pits inductie kookplaat met een vermogen van 9200W deze zit aangesloten op een krachtstroom groep (ja heb speciaal voor mijn kookplaatje 380V krachtstroom in de meterkast aan laten leggen). Je kan zeggen dat een kookplaat weinig slurpt maar kan je vertellen dat het plaatje aardig wat wegslurpt ook al is het hoogstens een uurtje per dag met drie pitten aan. Wij verbruiken met 2 personen incl mijn hobbyruimte ongeveer 7500kWh per jaar heb nog nooit een telefoontje of brief gehad van mij leverancier...

 

Maar eens dat het geen vergelijk is mbt 6x600W draaien dat gaat echt wel opvallen.

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier word al een hele tijd rond de 12000kwh/jaar (gezinswoning) verbruikt,betaal 200euro voorschot/maand en bijna geen afrekening,

ook nog nooit wat van gehoord. Heb 2 x 600 en draaien continu B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er iets legaals wat wel voor zoveel verbruik kan zorgen trouwens? Of vragen ze er nooit om en betaal je gewoon de afrekening en later een hoger voorschot?

 

Kreeg toevallig wel een tijdje terug een telefoontje van het energiebedrijf. Wist die mevrouw aan de telefoon me ook te vertellen dat we vrij zuinig zijn met het gas, maar dat we wel erg veel stroom verbruiken. Dat was iemand van de verkoop afdeling oid (om te zorgen dat klanten niet overstappen), want ze was verder niet in geinteresseerd waarom dat was en verwees me alleen naar de website waar handige tips zouden staan hoe ik stroom kan besparen :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja een 4 persoons infrarood sauna op zolder, een 4 persoons jacuzzi in de tuin, 5 servers, auqarium, inductieplaat, vloerverwarming pomp en de rest van de normale stroomgebruikers... Kan een buurman van verder op uit de straat over meepraten die trekt +-16000kwh p.j. van het stroomnet. Weet dat hij een brief had gekregen en overgezet werd naar een grootverbrukers contract...

 

Ik zelf zou het er niet op gokken aangezien de hobby maar blijkt dat als je gewoon betaalt niet echt de aandacht trekt. Het ligt er natuurlijk wel aan waar je zit, in een flatje of aanleun woning valt het natuurlijk meer op dan in een ruime 1 gezins-/ hoekwoning, 2 onder 1 kapper of vrijstaande woning.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

badboy murdoch

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch is het wel waar. Met een slimme meter kunnen ze sowieso meteen je lichtcyclus zien. En 6x600 hele jaar continue draaien valt zeker op. Daarboven al helemaal. Ik zeg niet dat je meteen gepakt wordt daardoor maar de leverancier weet precies waar je nee bezig bent. Als je betaald kunnen ze ook nog eens precies narekenen hoelang je gedraaid hebt. En dan wordt je betaalde stroom wel HEEL duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat er maar weinig zijn die graag stelen en geen stroom willen betalen, maar je snijd jezelf in de vingers als je wel betaald.

 

Vreemd maarja

Edited by Boefje030
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Starter 1.0, Die slimme meters mogen ze toch maar een paar keer per jaar uitlezen?

 

@Boefje030, Het is inderdaad heel paradoxaal allemaal. Dat hele wiet kweken en de (il)legaliteit daaromheen trouwens maar goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Boefje,

 

Met de historiek van je gebruik bedoel je dan?

Dat ze kunnen zien vanaf wanneer je zoveel bent gaan verbruiken en dat ze er dan vanuit gaan dat je vanaf dan begonnen bent?

Heb je wel een punt maar in mijn geval gaan ze daar niet veel aan hebben want vanaf dat ik hier woon heb ik al een hoog verbruik :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Starter 1.0, Die slimme meters mogen ze toch maar een paar keer per jaar uitlezen?

Maar dan hebben ze volgens mij toch een continue timeline van de verbruik, een veeltal van metingen op elke dag, want dat is wat ze eruit lezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik weet het ook niet meer. Ze geven zelf aan dat ze maar een paar keer per jaar de gegevens inzien, maar er zit inderdaad ook wel ergens een clausule dat ze ook voor de werking van het net oid de logbestanden kunnen raadklegen. Het is niet helemaal duidelijk wat ze nou uitlezen, maar ze verkondigen er wel altijd bij dat je privacy niet in gevaar komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf tegen het stelen van stroom en heb het ook nooit nodig gehad maar als je een groter hok heb dan 4 a 5 lampen dan kun je eigenlijk gewoon niet anders. Toen ik nog thuis kweekte verbruikte ik rond de 11.000 KW, nooit problemen mee gehad. Maar als je continu draait met bijvoorbeeld 12 lampen kom je op standen uit wat gewoon niet te rijmen is dus dan moet je wel of je moet een goede cover hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sta op het punt om met 4 x 600 watt te beginnen en was er verzekerd van dat gewoon betalen het beste is, maar als ik de berichten hier lees begin ik erg te twijfelen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, grappig, ik voel me juist wel veiliger als mensen op 11 tot 12 duizend kWh zitten zonder problemen.

 

Maar goed, als je ooit gepakt wordt en ze kunnen zo uitrekenen hoe lang je gekweekt hebt dan is dat wel zuur ja.

 

Kunnen ze overigens voor een enkel tentje met zeg 1000W je hele stroomverbruik geschiedenis opvragen? Of doen ze dat hele ontnemingsgedoe pas als je 100 planten hebt staan ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gepakt wordt doordat je principieel tegen stelen bent, dan is je principe een misdaad tegen jezelf geworden.

 

Dat is iets waar ik mee kamp, ik wil geen stroom stelen maar nog minder graag gepakt worden. Als dan mijn keurige gedrag verwordt tot een strop om mijn nek dan maar even Murdock spelen. :P

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...