Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

teo

takken buigen als ze te groot worden voor de kast?

Recommended Posts

Hallo,

 

Mijn getopte plant, in de kast begint te groot te worden, staat 1 week in bloei en heeft nog zoeen 20 cm over, (min afstand tussen lamp en plant 35 a 40 cm)

 

Mijn vraag,

 

mag ik mijn takken buigen door middel van een draad als ze te dicht bij de lamp komen of brengt dit schade mee?

 

bedankt voor jullie info!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat prima.

Buigen is vrijwel de enige optie die je nog hebt.

Je kunt ook net onder het bovenste topje de stam knakken, dat remt de groei ook een stuk af.

De topgroei ziet er dan wel iets anders uit, maar het heeft verder weinig invloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt, begrijp wel niet goed wat je bedoelt met knakken ...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net onder het topje dubbel knikken, zodat de sapstroom naar het bovenste gedeelte tijdelijk verstoord word.

Die top zal dan meer van onderuit gaan groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus hem om buigen totdat hij lichtje knakt, dat er nog steeds verbinding is zoiets .. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me een risicovolle operatie ....

 

ze hebben toch nog zeker 3 a 4 weken te gaan ..

 

iemand ervaring mee, foto's of zo ..

 

wil ze niet vermoorden ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor Teo, dat knakken is voldoende. Je plant legt vanzelf weer een sok rondom het geknakte gedeelte. Geen risico dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok maar voel me daar niet zo goed bij ...

 

waarom maken mensen dan zo spel dat een takje geknakt is door het weer of iemand die ertegen gebotst is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze stellen zich aan hehe maar op sommmige momenten kan je het beter niet gebruiken as je takken knakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok maar voel me daar niet zo goed bij ...

 

waarom maken mensen dan zo spel dat een takje geknakt is door het weer of iemand die ertegen gebotst is?

Is te snappen, maar je hebt er ook niks aan als ze dadelijk in de lamp groeien.

Door ze te knakken kun je ze onder de lamp houden.

En dat mensen zich soms om de kleinste dingen drukmaken, daar is niks aan te doen.

Er zijn ook mensen die zich enorm druk maken als er een ander simpel iets gebeurt.

Trouwens, buiten moet je toch de schade voor lief nemen, moet je je niet zo druk maken

 

ps. als je knakt hoef je ws niet te buigen en hebben de andere plantjes er ook het minste last van

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom maken mensen dan zo spel dat een takje geknakt is door het weer of iemand die ertegen gebotst is?

want die willen dat de plant nog veel verder groeit!!!!!!!!!!!! of bloeit!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze stellen zich aan hehe maar op sommmige momenten kan je het beter niet gebruiken as je takken knakken.

en wanneer zijn die momenten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
want die willen dat de plant nog veel verder groeit!!!!!!!!!!!! of bloeit!!!!!!!!!

ok daar heb je het, deze moet wel nog bloeien hoor .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

want die willen dat de plant nog veel verder groeit!!!!!!!!!!!! of bloeit!!!!!!!!!

ok daar heb je het, deze moet wel nog bloeien hoor .....

bloeien doet ie wel, maar de groei word afgeremd omdat het zich eerst moet herstellen en daardoor komen jou toppen niet verder in de buurt van die lamp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, zal het bij ene proberen,

 

nog een laatste vraagje

hoelang kan ik nog wachten voor dit te doen?

 

maw, hoeveel zouden ze nog kunnen doorgroeien?

 

en nog een snelle ingeving, zou het niet beter zijn mocht ik ze buigen en ze rond laten groeien, een beetje zzoals een klemop? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

teo ik heb ook al es moeten knakken hoor en het helpt echt wel je kan de plant dan een beetje spalken en je zal zien dat ie binnen de korste keren terug volledig is hersteld en dat ie nog nauwelijks groeit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt, maar het is al opgelost, waren mannetje .... Rrrrr

 

goed om weten naar de toekomst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...