Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

3240

Voedings Tekort Of Te Veel/te Weinig Water?

Recommended Posts

Ik heb een White Widow van ongeveer anderhalve maand oud nu maar er zijn een paar blaadjes die geelig zijn. Er is één blad met bruine puntjes aan de vingers en één blad met hapjes er uit. Ik geef ze om de 2-3 dagen water, ligt eraan of het regent of niet. Voor de rest staat ze gewoon dag en nacht buiten op de zelfde plek.

Ik ben net terug uit Italië en m'n broer heeft op mn plantjes gelet. Hij heeft ze best veel verplaatst dus kan het zijn dat ze stress hebben?

 

MVG 3240

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto?

 

Hotmail doet lastig dus ik kan geen fotos uploaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,5 maand oud en wat gele bladeren aan een buiten plant is heel normaal.

Helemaal als het de bladeren betreft die geen of minder licht krijgen.

Bruine puntjes kunnen duiden op teveel voeding. ( Less = more )

Een foto doet wonderen , Maar volgens mij is er niet echt veel om je druk over te maken.

 

m.v.g !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,5 maand oud en wat gele bladeren aan een buiten plant is heel normaal.

Helemaal als het de bladeren betreft die geen of minder licht krijgen.

Bruine puntjes kunnen duiden op teveel voeding. ( Less = more )

Een foto doet wonderen , Maar volgens mij is er niet echt veel om je druk over te maken.

 

m.v.g !

 

Bedankt voor je antwoord, ik maakte me al zorgen (Eerste plantje dus je wilt het meteen goed doen) maar blijkbaar dus weinig mis.

Hier de fotos.

 

rwqbfa.jpg

j753bs.jpg

35iwtmv.jpg

rhjspx.jpg

 

MVG 3240

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou wel mooi zijn als je hem in een grote pot kan zetten. Staat ook te nat, gewoon paar daagjes binnen zetten. Doe ik ook met de dames die ik over heb. Al een manier bedacht hoe je haar gaat verduisteren ? Ik zit aan vuilnis zakken te denken met bamboe stokken.

 

 

Hazertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou wel mooi zijn als je hem in een grote pot kan zetten. Staat ook te nat, gewoon paar daagjes binnen zetten. Doe ik ook met de dames die ik over heb. Al een manier bedacht hoe je haar gaat verduisteren ? Ik zit aan vuilnis zakken te denken met bamboe stokken.

 

 

Hazertje

 

Het had ook net geregend dus de aarde was nat. Waarom moet ze naar binnen?

 

Ik heb ook een grote pot staan hier (40L ofzo) moet alleen nog potgrond kopen

 

Ik ben alleen bang met overpotten, ik denk namelijk dat als ik de pot omdraai om de plant eruit te krijgen dat ze uit elkaar valt. Of valt dat wel mee?

 

Die pot is BTW 22,1 Liter

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal een zak goldlabel specialmix en dan hoef je je niet meer druk te maken om voeding!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal een zak goldlabel specialmix en dan hoef je je niet meer druk te maken om voeding!

 

Het probleem is dat ik nou net geen geld meer heb, dus mn enige redding is potgrond van de Gamma die mij prima bevalt.

 

ze staat nu voor een nachtje in mijn garage omdat ze van mn vader niet binnen mag staan IVM de geur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat je overpot de grond een beetje laten indrogen. Gaat prima dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat je overpot de grond een beetje laten indrogen. Gaat prima dan.

 

Dus dat het een grote klont wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de pot zie, dan vraag ik me af of er wel gaten in zitten voor het afwateren.

Ik hoop van wel.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de pot zie, dan vraag ik me af of er wel gaten in zitten voor het afwateren.

Ik hoop van wel.

PF

 

Ja er zitten gaten in maar ik nam de fotos toen het regende dus de aarde was gewoon nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnen laten staan zodat de aarde kan opdrogen. Je kan ze ook gewoon buiten laten staan, maar als het regent, zoals het vaak doet hier in ons kikkerlandje, moet je wel de mogelijk hebben om ze meteen binnen te zetten. Oplossingen genoeg.

 

Ik zou hem over een dag of twee lekker overpotten naar die 40 liter van je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat je overpot de grond een beetje laten indrogen. Gaat prima dan.

 

Dus dat het een grote klont wordt?

Niet overdrijven natuurlijk, maar een pot vol zeiknatte aarde is zwaar en daardoor lastig te verpotten.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnen laten staan zodat de aarde kan opdrogen. Je kan ze ook gewoon buiten laten staan, maar als het regent, zoals het vaak doet hier in ons kikkerlandje, moet je wel de mogelijk hebben om ze meteen binnen te zetten. Oplossingen genoeg.

 

Ik zou hem over een dag of twee lekker overpotten naar die 40 liter van je.

 

Ik ga vandaag even potgrond kopen en vanmiddag overpotten. Ze staat de hele nacht al in de garage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is oke, foto ben ik ook wel benieuwd naar.

 

Ik heb dr net overgepot naar een 22,1 liter pot. Ze staat zoals je kan zien in de garage omdat het te hard waait buiten.

rhv1qh.jpg

14vgowo.jpg

 

Waarom hangen de blaadjes slap? Stress misschien? Ik heb wat op forums gekeken en ik las dat het door het overpotten kwam, de wortels zijn misschien beschadigd door het overpotten. Ik las dat je de blaadjes wat moest nat maken met nevel dus dat heb ik gedaan, ze staat nu in de schaduw en uit de wind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal een zak goldlabel specialmix en dan hoef je je niet meer druk te maken om voeding!

 

Het probleem is dat ik nou net geen geld meer heb, dus mn enige redding is potgrond van de Gamma die mij prima bevalt.

 

ze staat nu voor een nachtje in mijn garage omdat ze van mn vader niet binnen mag staan IVM de geur.

 

of je nu 4 of 8 euro uitgeeft.

 

Voor die 8 euro heb je straks een half pond wiet en voor die 4 euro een matig onsje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal een zak goldlabel specialmix en dan hoef je je niet meer druk te maken om voeding!

 

Het probleem is dat ik nou net geen geld meer heb, dus mn enige redding is potgrond van de Gamma die mij prima bevalt.

 

ze staat nu voor een nachtje in mijn garage omdat ze van mn vader niet binnen mag staan IVM de geur.

 

of je nu 4 of 8 euro uitgeeft.

 

Voor die 8 euro heb je straks een half pond wiet en voor die 4 euro een matig onsje!

 

Als ik het geld zou hebben zou ik het zeker kopen, daar niet van. En een ons wiet is voor mij een prima oogst, natuurlijk is een halve pond beter maar 100 gr wiet is behoorlijk veel!

 

P.S. De blaadjes hangen niet meer slap :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel beter.

 

Hoe hoog denk je dat ze wordt in een 20L pot voordat ze gaan bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant in een 20 liter pot wordt niet groter dan een - tot anderhalve meter en als ik jouw plant zo bekijk denk ik niet eens dat je er een ons van afhaalt. Het is maar een stengel en we zijn al half augustus. Nog los van de mogelijke toprot denk ik niet dat je er veel zal afhalen onder deze omstandigheden.

 

Als je een beetje fatsoenlijke wiet wilt kweken zal je moeten investeren in zaad, grond en voeding want anders blijf je achter de feiten aanlopen. Desondanks wens ik je succes.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant in een 20 liter pot wordt niet groter dan een - tot anderhalve meter en als ik jouw plant zo bekijk denk ik niet eens dat je er een ons van afhaalt. Het is maar een stengel en we zijn al half augustus. Nog los van de mogelijke toprot denk ik niet dat je er veel zal afhalen onder deze omstandigheden.

 

Als je een beetje fatsoenlijke wiet wilt kweken zal je moeten investeren in zaad, grond en voeding want anders blijf je achter de feiten aanlopen. Desondanks wens ik je succes.

 

Ik ben ook laat begonnen, als ik maar een mooie plant heb vind ik heb al voldoende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we zo niet allemaal begonnen? Gewoon wat proberen en met vallen en opstaan steeds mooiere planten kweken?

 

Ik 'val' nog steeds vaak trouwens. :lol:

 

Succes met je kweekje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...