Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Swap

Autoflower Lampen

Recommended Posts

Hee!

 

Ik heb een vraag en ik kan het antwoord niet echt ergens vinden..

 

Een autoflower is dus een plant die 2-3 weken groeit en dan 7-8 weken bloeit (natuurlijk verschillend per plant).

 

Maar nu de vraag je hebt een 6500 Kelvin (groei) lamp is dit genoeg tot einde van de bloei of moet je tijdens de bloei echt de 2700 Kelvin (bloei) erop zetten?

 

En groeit deze veel sneller dan de normale of blijft deze gewoon klein?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Swap,

 

Welk soort verlichting gebruik je? TL of spaarlamp? Het verschil is dat een bloeilamp (2700k) een ander kleurenspectrum heeft dan een groeilamp. In de natuur worden de dagen korter en gaat de zon minder hoog staan waardoor het kleurenspectrum verandert. Binnen wil je dit zo veel mogelijk nabootsen en gebruik je een andere lamp dan in de groeifase. Je opbrengst zal minder zijn als je niet de juiste lamp gebruikt. Hopelijk is dit een antwoord op je vraag.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoekfunctie kapoetskie?

Er zijn zoveel topics met die vraag.

zoals bijvoorbeeld:

 

http://www.wietforum.nl/topic/109634-tl-buis-met-de-kleur-865-of-840/page__p__1288049__hl__6500__fromsearch__1#entry1288049

 

Waarom neem je een autoflower?

 

Hoe snel die groeit hangt onder andere af van de hoeveelheid licht en soort plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de natuur worden de dagen korter en gaat de zon minder hoog staan waardoor het kleurenspectrum verandert.

En wiet die rond de evenaar groeit dan? Daar worden de dagen nauwelijks korter of langer en verandert het spectrum dus ook bijna niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@plantformer Jawel! Maar als je een autoflower buiten zet gewoon begin zomer of ergens daarvoor. Dan gaat ze al in de bloei maar zijn de dagen niet korter. Daarom ook mijn vraag, Of is dan de opbrengst gewoon minder?

 

@bosrand Maar de topic die je stuurde is niet wat ik zozeer bedoelde. En ik moet voor de volgende ronde zaaitjes kopen dus wilde ik even kijken wat er allemaal mogelijk was..

 

@aquar Groeien er wel wiet planten rond de evenaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik weet groeien wietplanten ook rond de evenaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...