Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sensi life

Bubbleator ice Hash

Recommended Posts

Ik was inderdaad van plan om de 175/180mc te bestellen. Alles zit nu gewoon nog steeds lekker in de vriezer. Ik heb geen haast. Jammer is dat ik nu weer 18 euro verzendkosten + prijs van de zak moet gaan betalen. Als ik nou eerder nagedacht had... :whistle: Ik heb in iedergeval een joint aan mooi spul liggen drogen. Daar gaat morgen maar is de fik in.

 

Ps, zakken zijn wel van mooie kwaliteit voor de prijs die je betaalt.

Edited by NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de grotere mc zakken ga je alleen het grotere materiaal opvangen, minder zuiver dan de 25 en 73mc dus.

 

Dat klopt niet echt hoor sensi

Het is juist de bedoeling dat je de bolletjes van de trichomen opvangt en dat lukt prima met de 70mc

in de fijnere zeef heb je juist meer kans dat er stokjes van de trichomen inzitten (die niet in de 70mc blijven zitten ALS je het goed doet).

En je hebt ook meer kans op "geknapte' trichomen in de fijnere zeef. die bevatten minder thc.

 

naarmate de bolletjes groter worden verandert ook het cannaboïden profiel.

dus de hasj uit de kleinere zeef zal een andere werking hebben dan die uit de grovere zeef.

 

edit: oh sorry verkeerd gelezen.

maar ik laat het toch maar staan misschien is het toch nog wel nuttige info

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt in orde daar! ;)

 

duur zijn ze idd niet, ik had ze ook ooit gevonden, die verzendkosten is dan weer een ander vehaal!

hoeveel liter zijn jou zakken?

 

na 40-50 wasjes weten we zeker of de kwaliteit hetzelfde is, nu nog moeilijk te zeggen,

ik denk, als er iets mee zou gebeuren(ook met de mijne hoor!) is dat de stiksels zouden los komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja denk inderdaad ook dat de stiksels het eerste kapot gaan. Mijn zakken zijn 20 liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hij kan er ook wat van he.... :icecream:

ik geloof dat hij het met nat materiaal doet? kuro-neko?

heb ik ooit ook is geprobeerd, maar wel op de gumby manier dan(volgens mij zelf op aanraden van hem), gaf een veel zuiverder eindproduct, wel een stukje minder :rolleyes2:

gaan we binnenkort ook is proberen, toch van plan een tumble trimmer aan te schaffen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hand knip en nat geloof ik , maar ik heb dat ook wel eens gedaan, en ook dan is het niet zoals van kuro .

 

Ga het nog wel een keer een kans geven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee klopt, hier ook niet hoor -_-

had jij het toen wel met mc zakken gedaan pothead?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezellig hier.....en interessant natuurlijk.

 

Als ik nog eens geld over heb om zo'n pracht apparaat te kopen, gaan we lekker op die manier het knipafval omtoveren in icehash, en dan het maximale rendement eruit halen.

 

Rook nu nog lekker van mijn laatst geproduceerde blokje (boortol, mixer, bouwemmer, ijs, water, 4 oogsten knipafval) ben er zuinig op, je wordt er knal stoned van en hij smaakt prima!

 

Blijf het hier volgen Sensi! :icecream:

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Super verslag.... denk ook zo'n ding aan te schaffen.... komt toch een hoop lekkers uit zo te zien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is zeker geen foute aankoop hobbyman als je geregeld wat knip of dergelijke hebt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd dat bubbleman komt helpen hier.

 

Heel raar dat die 70micron niks oplevert, bij mij is het de moneybag, en bij vele andere ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niets ga ik niet zeggen mrweed, maar zeker niet genoeg om hem te gebruiken....

wat normaal in de 70 zat vangen we nu gewoon in de 38, net hetzelfde toch :)

 

iedereen die ik ken die dezelfde zakken en maten van zakken gebruikt als ik doen niets met de 70, hoor het wel meer...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha het kan ook aan de soort liggen hoor, ik doe 160, 120, 73 en 25. De 160 vangt alle troep op die door de 220 heen floept en de 120 is amper de moeite(laat ik nu meestal weg) de 73 is een grote hoop en de 25 een beetje.

Een enkele keer is de 120 net zoveel als de 73.

 

Eind van de dag zitten we alle twee lekker te roken van een lekker stukkie bubble (nu aan een hele dikke early bud fresh frozen bubble :D )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hashje... wel opmerkelijk dat je als een medisch roker joints met tabak rookt.... wil geen oordeel trekken maar is wellicht wel eens iets om naar te kijken. Gewoon puur uit gezondsheidsoogpunt.

 

Verder alleen maar mooie fotos :D

 

D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoyo boysies and girlsies

 

Nog een paar foto's van de hasjies

 

Degene die de 190 mc heeft gepasseerd en terecht is gekomen in de 73 mc.

gallery_9715_4716_34925.jpg

Degene die de 73 mc heeft gepassed en terecht is gekomen in de 25 mc.

gallery_9715_4716_46762.jpg

gallery_9715_4716_168690.jpg

 

De uitwerking is van beide heerlijk. Wel super heftig.

 

Doei

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice die plaatjes, ik ga ook maar weer eens wat maken :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, ik heb het plaatjes maken overgeslagen en direct tot het roken overgegaan :innocent:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een bubblelator gekocht maar nog een paar vragen.

Is het aan te raden om een 25mc zak te kopen, heb nu een 38mc. Gebruik buitenwiet knipafval(frisian dew, afghan).

 

Waarom moet je je water meerdere keren filteren? Zie dat sommige het wel 3x gebruiken.

Zou alles niet al opgevangen moeten zijn in de eerste keer filteren?

Heb nu de eerste keer gelijk het water weggegooid :withstupid: las dit pas later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raad je wel aan om de 25mc te kopen. Je filtert je water niet meerdere keren, je wast je materiaal meerdere keren. Niet alles wordt in één keer afgegeven aan het water. Je stopt pas met wassen als je bijna niks meer in de zakken hebt zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had geen geduld voor die 25mc. Zat ook maar heel weinig in. Ik had zelf het meeste in de 70mc, nog een beetje in de 38 en vrijwel niets in de 25mc, maar dat schijnt per soort te kunnen verschillen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan 38 heb je voldoende, zeker met buitensoortjes.

Dan vang je in de 25 alleen nog maar de kleinste trichoomstukjes, en veel verontreiniging.

Als je graag zoveel mogelijk eruit zou willen halen dan kan je inderdaad beter de 38 voor de 25 wisselen,

wat daaruit komt is misschien niet zo lekker om te roken maar kan wel voor bijvoorbeeld wietboter gebruikt worden.

Zelf zou ik nog een 120 micron scherm erbij halen, dan heb ik:

220 workbag

220 zak (deze laat ik er voortaan uit)

185 zak om de meeste grote vervuiling eruit te halen

120 zak waarmee ik het grote gebied tussen 185 en 90 overbrug

90 zak doe ik alleen de eerste run, daarna laat ik die ertussen uit.

70 zak = money bag

38 zak is voor klein materiaal

25 zak gebruik ik eigenlijk nooit, maar daarmee haal je wel bijna alles eruit. ook veel groen dus!

 

Uiteindelijk mix ik dan de 90 en 70 door elkaar na het drogen, dat is de superkwaliteit.

Dan blijft nog over de 120 en 38, afhankelijk van de batch zijn die soms ook gewoon prima te roken.

Als dat niet zo is gaan die bij de 185 in de wietboter (wel even filteren voor al het groen ) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit bij mij nooit groen in de 25mc. Hoe kan daar uberhaupt groen materiaal in komen?

Edited by NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...