Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dilago

Lieveheersbeestjes Tegen Spint?

Recommended Posts

Ik las op RollingStoned.nl dat lieveheersbeestjes effectief tegen spint zijn.

 

Er zijn ook beestjes tegen beestjes zoals bijvoorbeeld de roofmijt. De roofmijt is een klein insect dat de aanval opent op spint. Ze zijn verkrijgbaar in kleine flesjes die je moet uitstrooien in de kweekruimte. Dan hebben we ook nog de allerliefste beestjes: de lieveheersbeestjes. Die zijn onschadelijk voor planten en ze nemen de tijd om spint helemaal uit te roeien. Lieveheersbeestjes vind je vaak op zonnige plaatsen in struiken en naaldbomen. Je kan bijvoorbeeld de kinderen uit de buurt laten zoeken naar deze beestjes; daar gaat mijn voorkeur naar uit en het is bovendien gratis.

 

Bron

 

Heeft iemand er al ervaring mee? Ik ga het proberen als ik er een paar kan vinden. Ook kan je de larven kopen las ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet gesloten kweekt dan vliegen ze meestal weg. Van het zakje larven wat ik geprobeerd heb bleven er een paar over. Ik heb ze gebruikt tegen bladluis vorig jaar, of ze effectief spint uitroeien weet ik niet.

 

greets Tita

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad tegen bladluis. Spint volgens mij niet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil het toch eens proberen in combinatie met roofmijt. Aangezien ik evenmin gesloten kweek zal ik eens kijken of er wat op te bedenken is ter voorkoming dat de lieveheersbeestjes wegvliegen. Kortwieken is misschien een idee. :P

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

roofmijt wordt sloom bij 12/12

beste is om in te zetten bij 18/6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne collega kweker had er 15 in zijn tent gezet tegen bladluis

na 3dagen was er nog maar 1 terugtevinden

Of die eten elkaar op....of mijne maat moet leren

zijn tent degelijk af te sluiten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te horen zijn lieveheersbeestjes uitzetten geen goed idee, ik heb er vandaag geen een kunnen vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er was ook een website dat je lieveheersbeestjes kon kopen maar ik heriner het naam van die site niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil het toch eens proberen in combinatie met roofmijt. Aangezien ik evenmin gesloten kweek zal ik eens kijken of er wat op te bedenken is ter voorkoming dat de lieveheersbeestjes wegvliegen. Kortwieken is misschien een idee. :P

 

Je kunt ook de larven van het lieveheersbeestje bestellen, deze vliegen niet weg en eten veel meer als volwassen lhb.

Ik heb ze ingezet tegen bladluis en het werkt perfect.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht ik weer tegen beestjes aanlopen ga ik die ook eens proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze honger hebben, stappen ze vast wel van hun dieet, en lusten ze ook wel een spintje..

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet een huis maken voor die lieveheersbeestjes. Anders werkt het niet. Dan vermenigvuldigen ze zich heel snel en voelen zich thuis.

 

Gr. Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...