Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bartender

Wat Als Je Gepakt Word

Recommended Posts

Beste mensen, ik ben van plan om 2 wietplanten te gaan kweken in een tentje met een 250 wat hps. Natuurlijk ook met afzuiging enz .....Mijn vraag is wat zal er gebeuren als ik hiermee gepakt word en krijg ik dan een strafblad?

 

Met Vriendelijke groet Bartender

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga er van uit dat je een waarschuwing krijgt omdat het de eerste keer is en je spullen ben je kwijt. Maar pak kans met 2 plantjes is zeer klein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je mond houden tegenover iedereen en zorgen dat niemand je ziet met verdachte spullen, dan word je niet gepakt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whahah zorgen maken met 2 plantjes in een tentje...

Je word alleen gepakt als je het iedereen verteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze binnen komen lachen ze je uit hahaha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot 5 planten word je zelden tot nooit vervolgt mits je zware tegenstand gaat lopen bieden natuurlijk zulke gevallen bedoelen ze met zelden als jij gewoon normaal 5 plantjes hebt en beetje denkt om de overlast en netjes je gas en licht betaald is er niks aan het handje

 

Thuis wietplanten of hennepplanten telen

Het is niet toegestaan om (thuis) wietplanten of hennepplanten te telen. Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroepsmatig of bedrijfsmatig handelen.

Deze situatie wordt gelijk behandeld als die waarin sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. Bij ontdekking doet u afstand van de planten en wordt u meestal niet verder vervolgd.

 

overheid.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gebruik maakt van hulpmiddelen (lamp, kweektent, speciale voeding, tijdschakelklok etc) dan is het weer wel beroepsmatig of bedrijfsmatig.

 

Klopt het dat ze je dan een boete van 250 euro kunnen opleggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je nou een pro 240 hebt met 4 x 1000 en 4 planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je alsnog de lul door de professionaliteit, maar omdat je weinig planten hebt zal de strafmaat zeker lager zijn dan bijv. met 50 planten..

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja ook met 2 plantjes kunnen ze je toch gewoon uit je huurhuis zetten als ze willen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je een lichtrekening van 1000 euro , en heb je weer hele andere zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja ook met 2 plantjes kunnen ze je toch gewoon uit je huurhuis zetten als ze willen

 

 

Dat valt ook reuze mee die jonge kan straks spontaan niet meer slapen of begint er niet meer aan haha mijn oom is gepakt met 100 planten en mocht gewoon in zijn huis blijven wonen (had ook een beetje geluk) bij 5 planten gaan ze echt geen gekke dingen doen mits je gewoon meewerkt en aangeeeft dat het voor jezelf is heb nog niet gehoord dat er mensen met 5 plantjes eruit zijn gezet.... iemand anders wel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zelfs doodzieke mensen die hun eigen medicijn kweekten zo met gezin op straat door de woningbouw omdat ze gepakt waren en dat was niet omdat ze het aan de grote klok hingen.

 

Strafrecht en je huurovereenkomst zijn 2 heel verschillende dingen, doe je afstand van dan bij 1e keer via strafrecht vaak wel sepot maar als je verhuurder is ingelicht komt die ook ff dreigen en zal een procedure starten om je eruit te krijgen, nieuwe huurder = hogere huur.

Nog ff afgezien van de meter die mogelijk in beslag genomen wordt door de energieboer waardoor je zonder gas&licht zit en een mooie poster op je raam als je nog ff er woont die je dus niet weg mag halen.

 

Sinds 2011 (en nu nog steeds, GS verbod is kortgeleden op agenda geweest dacht ik) is er een hetze gaande tegen wietkwekers, wetgeving is zo aangepast dat hobby boeren eigenlijk niet meer bestaan, heb je lamp? welk soortje is het? hebbie 'canna' voeding? mooi weten wij zat en bewijst U maar dat U geen grot speler bent.

 

Wat je oogst.. ze noemen wat en jij mag bewijzen dat het niet zo is (beetje advocaat maakt er gehakt van maar je hebt 2 verschillende procedures en je pleegt oa contractbreuk met je kweek, je strafrecht sepot maakt niet dat je civiel wegkomt).

 

Allemaal overkomelijk mits je je voordat je planten neer gaat zetten realiseert, ernaar acteert en mocht het zover komen toch wel iets van een plan B hebt. Heb je dit niet dan veel plezier de komende tijd met je nieuwe hobby naast plantjes.

 

Wie zat er niet de 1e en ook nog wel de 2e ronde met samengeknepen billen parapietje zijnde omdat je met iets heel fouts bezig was en dacht dat iemand het in de gaten had op enig moment?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zelfs doodzieke mensen die hun eigen medicijn kweekten zo met gezin op straat door de woningbouw omdat ze gepakt waren en dat was niet omdat ze het aan de grote klok hingen.

 

Strafrecht en je huurovereenkomst zijn 2 heel verschillende dingen, doe je afstand van dan bij 1e keer via strafrecht vaak wel sepot maar als je verhuurder is ingelicht komt die ook ff dreigen en zal een procedure starten om je eruit te krijgen, nieuwe huurder = hogere huur.

Nog ff afgezien van de meter die mogelijk in beslag genomen wordt door de energieboer waardoor je zonder gas&licht zit en een mooie poster op je raam als je nog ff er woont die je dus niet weg mag halen.

 

Sinds 2011 (en nu nog steeds, GS verbod is kortgeleden op agenda geweest dacht ik) is er een hetze gaande tegen wietkwekers, wetgeving is zo aangepast dat hobby boeren eigenlijk niet meer bestaan, heb je lamp? welk soortje is het? hebbie 'canna' voeding? mooi weten wij zat en bewijst U maar dat U geen grot speler bent.

 

Wat je oogst.. ze noemen wat en jij mag bewijzen dat het niet zo is (beetje advocaat maakt er gehakt van maar je hebt 2 verschillende procedures en je pleegt oa contractbreuk met je kweek, je strafrecht sepot maakt niet dat je civiel wegkomt).

 

Allemaal overkomelijk mits je je voordat je planten neer gaat zetten realiseerd, ernaar acteerd en mocht het zover komen toch wel iets van een plan B hebt.

 

Wie zat er niet de 1e en ook nog wel de 2e ronde met samengeknepen billen parapietje zijnde omdat je met iets heel fouts bezig was en dacht dat iemand het in de gaten had op enig moment?

 

niks aan toe te voegen ik ben overtuigd wat sneu zeg waarom geeft overheid.nl btw aan dat het niet vervolgd word dan ? of zelden.... dat is misleidend mijn inziens...

 

je wil het idd liefst gewoon lekker voorjezelf houden en dan delen op zon forum is dan dus ook ideaal lekker anoniem

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je niet vervolgd wordt voor 5 plantjes (strafrecht, justitie en openbaar ministerie), wil niet zeggen dat je bij de verhuurder wegkomt die sleept je nml ook voor de rechter (civielrecht). Oftewel de overheid zet je niet op straat dat doet de verhuurder. Dat is wat lostchild probeerd te zeggen smokesallday.

 

In mijn huurcontract stond uitdrukkelijk dat binnen kweken niet was toegestaan, zelfs geen tomaten, ook stond assimilatie verlichting erin.

 

Hier heb ik voor getekend en pleeg dus contractbreuk als dus 1 wietplant onder een spaarlamp zet binnen of in de schuur. Dat de politie niks doet dan in beslagname en ik dus ook afstand teken, en hiervoor ook geen straf of boete krijg, wilt niet zeggen dat de verhuurder mij niet op straat mag zetten, ik ben tenslotte een slechte huurder en heb de verhuurder zijn voorwaarde geaccepteerd dmv huurcontract.

 

Hoop dat het duidelijk is zo.

 

(Correct me if im wrong, ik ben geen jurist)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke verhuurder is anders,

de 1 zal niet moeilijk doen tot 5planten,terwijl de ander er alles op alles aan zal doen om je door 2 planten en je lamp te kunnen ontbinden van je huurcontract...

 

probeer wat info te winnen via via....

 

buiten zullen ze vrijwel nooit moeilijk doen mits je de 5 regel niet overschrijdt,en geen tegengas gaat geven tegen de politie en versoendelijk meewerkt.

 

en nee de straffen zijn nog altijd erg laag tot een tiental planten,je huurhuis uit vliegen door binnenkweek is de hoogste straf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verhuurder zal nog altijd de rechtzaak moeten winnen. Net als smokesallday ken ik niemand die door een rechter met vijf planten of minder uit z'n huis is gezet.

 

Onderteken NOOIT een document van de verhuurder waarmee je akkoord gaat met je eigen huisuitzetting! Altijd weigeren en de verhuurder naar de rechter laten stappen.

 

Laat je niet intimideren als er zes man politie, twee man van het energie bedrijf en een paar mensen van de woningbouw met de nodige auto's en zwaailichten voor je deur staan! Vraag altijd of ze een machtiging tot binnentreden ('huiszoekingsbevel') hebben! Zo niet ben je niet verplicht politie binnen te laten. De verhuurder soms wel trouwens als dat in je contract staat.

 

Edit: typefoutje

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil niet zeggen dat je automatisch uit je huis gezet wordt als je gepakt wordt, dat is idd gelukkig nog altijd aan de rechter maar het is voorgekomen.

Verhuurder mag alleen naar binnen als ze een afspraak met jouw daarover hebben gemaakt en erbij aanwezig bent, verder hebben ze niks bij je te zoeken ook al staat er soms anders in je contract (vooral appartementen huren ivm brandveiligheid enzo).

 

Politie en de hele santakraam en dan geen bevel tot binnentreding en huiszoeking?

Dat heb ik nog nooit gehoord, als ze komen zijn ze echt wel voorbereidt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze komen gewoonlijk met z'n tweëen even langs met de vraag of ze een kijkje mogen nemen. Nee? Dan hebben ze reden aan te nemen dat je iets te verbergen hebt. Huiszoekingsbevel is sneller geregeld dan dat jij in de tussentijd je hokkie leeg hebt kunnen ruimen...

 

Dus geef je ze geen reden om te komen vragen of ze even een kijkje mogen nemen. Geen overlast veroorzaken, geen lichtschijnsel, geen luchtjes, geen geluid van ventilatie of pomp, niet erover lullen. Kom je erg ver mee.

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja nu weet ik niet meer of het een goed idee is, ik woon nog wel bij mijn ouders en die hebben een koop huis. Maar bij mij zal het echt gaan om 2 plantjes onder een t-neon. Ik zal er nog even over nadenken.

Het is eigenlijk belachelijk dat de regelgeving omtrent canabis en kweken zo vaag is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: In mijn huurcontract staat inderdaad dat ik de verhuurder ten alle tijde toegang tot het gehuurde moet verlenen, maar als dat niet klopt heb ik weer wat geleerd. :)

 

Vragen om een machtiging te laten zien kan nooit kwaad en het laat gelijk zien dat je voorbereid bent en je niet zomaar laat intimideren.

 

@vinnividivici: Nee zeggen betekent helemaal niet dat je iets te verbergen hebt. En een huiszoekingsbevel krijgen ze alleen met voldoende verdenking. Met binnenlaten zonder bevel geef je trouwens ook een hoop rechten op.

 

Edit: typefoutje, stomme autocorrect :)

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog bij je ouders woont zijn zij aansprakelijk, het gebeurt in hun huis.

Of je moet het zo verstoppen en zij keihard ontkennen dat ze er weet van hadden, dan ben jij de lul.

 

Mochten er hier 2 heren aan de deur komen vraag ik ze binnen voor een bak koffie in de woonkamer, geen verdenking niks op die manier en verder dan woonkamer en gang komen ze niet, er hangt altijd al een zware wietlucht in mijn huis omdat ik de hele dag door met joints door het huis loop dus ze mogen dan wel van heel goede huzie komen, meneer is wat gespannen maar ja dat hebbie ook wel als de potlitie er zit na een inbraak in je woning dus geen direct vermoeden.

 

Dit bedoelde ik eerder met acteren op, als je met lijkbleke kop aan de deur staat hoeven ze niet eens te vragen of ze mogen komen kijken, je verteld het hele verhaal al.

 

Heb in begin wel eens gehad.. deed iets echt helemaal niet goed en iemand belde aan.. goh je hoeft niet bang van mij te zijn heb je een spook gezien of zo? Sindsdien ben ik de cooolheid zelve voor wie er dan ook voor mijn deur staat: niks te verbergen :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...