Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest snah

Zelf Weedzaadjes Kweken

Recommended Posts

Guest snah

Hallo ,

Ben een beginneling met hooguit 5 planten , 2 op de vensterbank en 3 op het balkon .

Nu heb ik hier 10 zaadjes van de northern light , heb begrepen dat er mannelijke en vrouwelijke tussen zitten.

Nu wil ik zelf zaadjes gaan kweken . Heb wel wat vragen ,

 

Hoe en wanneer kan ik het verschil zien tussen vrouw en man ?

Moet ik zelf de vrouwelijke plant bestuiven ?

Wanneer moet ik de zaadjes oogsten ?

Is de weed dan nog te roken ?

Groet

Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Als de planten beginnen met (voor)bloeien kun je het geslacht zien, de mannen krijgen ballen bij de internodes. En de vrouwtjes krijgen witte haren uit de oksels.

Dit topic kun je gebruiken om te kijken of je te maken hebt met een vrouwelijke of mannelijke plant.

http://www.wietforum.nl/topic/28123-het-grote-man-of-vrouw-topic/

 

Je kunt de vrouwtjes zelf bestuiven, door het stuifmeel van de mannetjes op te vangen en over de stampers van het vrouwtjes te doen.

Zo kun je ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld maar 1 top of een gedeelte van de plant bevrucht word.

Anders zet je de man en de vrouw bij elkaar en laat je hem z'n gang gaan.

 

op een geven moment, zullen de zaadhoesjes opengaan. Waar dan mooie donkere zaden in te zien zijn.

Volgensmij is het nog wel te roken maar het zit helemaal vol met zaad. Wat natuurlijk niet lekker is en je normaal niet wilt roken.

Maar als hij helemaal uitgeplukt is. Kun je er misschien hasj van maken.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt de man er gewoon naast zetten. echter is het handiger om je mooieste mannetje op een andere locatie / een plek waar zeker totaal geen stuifsel op je vrouwen kan komen zodat je ongewenste bestuiving tegen kan gaan:

 

ik ben ook wat zaad aan het kweken

 

persoonlijk werk ik momenteel zo:

 

ik heb maar weinig plantjes daarom hou ik niks geen moeders/ vaders in leven dmv stekken. uit me nieuwe batch zaden ga ik pas opzoek naar ideale vader en moeder ( veel meer kans )

 

van 6 zaadjes die ik heb,heb k zeg maar +/- 3 mannen en 3 vrouwen ( geslacht nog niet bekend zijn nu in groeifase).

 

de mannen gaan op een geisolleerde ruimte. deze worden met vetvrij papier omwikkelt ( a la bossie bloemen maar zeker niet te strak!!!!) onderkant vetvrij papier vast tapen aan de stam zodat stuifsel niet neer valt op de grond. dagelijkse je mannen VOORZICHTIG HEEN EN WEER !!!1

 

mannen inmiddels afgebloeid snijd ik de stam af. onder het vetvrij papier natuurlijk :execute :excl:

 

plant neer leggen op een plek met heel WEINIG LUCHTCIRCULATIE ivm met evt ongewenste bestuiving.

 

stuifsel opvangen in een bakkie met een deksel hier kun je wat rijstkorrels toe voegen..

 

als je dames flink weat witte haren hebben gespuwd ( dit kan per soort en zelfs per pheno verschillen wie weet heeft ze na jouw idee al haren genoeg om meteen te bestuiven)

 

LET OP: ik hou meerdere mannen over (HOOP IK :innocent: ) dus heb verschillende bakjes met stuifsel. me bakjes codeer ik na de nummers van me planten. mooiste lijkende man krijgt nummer 1 dan de volgende mooiste nummer 2 en de minst mooiste nummer 3 zo kan ik op fotos terug zien hoe en wat ( ik vergeet nog wellis was na een half jaar :likken: :whistle: :vape: )

 

NUKOMT t.....

 

ik ga L na een ruimte waar nog geen plant niks staat ook weer om ongewenste bestuiven tegen te gaan. de dames die ook genummert zijn nummer 1 weer t mooiste etc etc haal ik stuk voor stuk naar binnen.

 

ik smeer met een kwastje het stuifsel op wat topjes van zijtakken.. DE HOOFDTOP LAAT IK VRIJ. deze topjes/ zijtakken nummer ik weer met het zelfde nummer als de vader. zo weet ik straks na wat testen welke match na mijn idee het beste was dmv de nakommeling.

 

de hoofdtop laat ik in takt om te roken en een idee te krijgen van de potentie van de hoofdtop die speelt bij mij een hoofdrol gezien het feit ik 95% van de kweekjes nooit voorgroei dus direct 12/12. natuurlijk word er nog meer gekeken zaakjes zoals smaak. ( echter kan een strenge selectie pas gemaakt worden uit de volgende batch zaden ).

 

klaar met man 1 stuifen. bakje dicht en pak je bakje 2 deze smeer je op een paar andere toppen x takken. deze label je natuurlijk met nummer 2. zo ga je op moeder 1 te werk tot alle mannen mama een flinke orgie hebben geven.

 

plant verhuis je op een andere plek. WELBINNEN!!! achter een raam en niet direct in wind zo heb je zo minmogelijk kans dat stuifsel door de hele plant dwarrelt.

 

je pak nu moeder2 en doet het zelfde als moeder1 tot je bij je laatste moeder bent.

 

example

 

man1 x vrouw1 ( theoretisch zo dit je mooiste match kunnen zijn )

man1 x vrouw2

man1x vrouw3

 

man2 x vrouw1

man2 x vrouw 2

man 2 x vrouw 3

 

man3 x vrouw1

man3 x vrouw2

man3 x vrouw 3

 

 

je kan het ook bij je meest mooie man en vrouw houden natuurlijk. maar hoe dan ook man en vrouw van elkaar scheiden

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...