Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Outdoormagic

Black Cream Auto Problem?

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Ik zit denk ik met een probleempje. Sinds kort heeft mijn Black Cream een rare kleur bij de topjes.

Het word heel licht groen en het lijkt zich te verspreiden over álle topjes inmiddels.

Hier wat info:

 

- ze is nu net geen 2 maanden oud,

- ze staat in de lightmix, in een speciekuip, in een klein broeikasje

- ik heb als voeding eerst Terra Vega en daarna Terra Flores gebruikt, (7ml op 1,5L kraanwater elke dinsdag en donderdag een scheutje door de pot)

- voor de rest krijgt ze sloot of regenwater

 

Ik heb inmiddels een microscoopje besteld om te kijken wanneer ze ongeveer om kan, deze krijg ik deze week nog binnen.

 

FOTO:

 

gallery_38916_17341_907893.jpggallery_38916_17341_332821.jpggallery_38916_17341_762222.jpggallery_38916_17341_123769.jpg

 

Zo, dat is allemaal ff wat duidelijker.

Ik denk zelf dat het voeding te kort is en dat de toppen dan maar energie uit de bladeren trekken ofzo..?

 

Ik hoop snel van iemand iets te horen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

ik kweek ook met terra vega/flores, ik doe per 10 liter water 50ml vega, 20ml rhyzotonic en 20 enzymen, dan zit mij ec rond de 1.5-1.7 met dat slootwater zou ik toch een beetje uitkijken!!! vooral als het stilstaand water is, zoek voor je bladproblemen eventjes verder op de forums hier

 

succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt op over bevoeding, maar je geeft enkel 2x per week voeding zie ik... hmmmm

 

Misschien toch de concentratie iets verlagen...

 

Als ze beginnen te verbranden echt alleen water geven en veel...

En als je net zo makkelijk kraanwater hebt als slootwater zou ik het gewoon bij kraanwater houden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat het een ijzertekort is. Even zoeken naar een oplossing dacht dat het onder andere te maken kan hebben met te nat staan en/of een PH probleem dus opname probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trips, reveggen (overal 3 vingerig blad)?

 

slootwater?

vooral nu.. water is al weken boven de 20C in de sloot, goed water..

wat is er mis met water uit de kraan vraag ik me af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ik merk al dat mijn slootwater geen oplossing is.

Ik hoor van heel veel mensen dat dit juist wel lekker is voor ze aangezien het "natuurlijk is en er zitten goede stoffen in"

Maar inderdaad, nu je het zegt, het is al een tijdje warm en het staat al een tijdje stil dus zo best zal het niet zijn.. :whistle:

We gebruikte vorig jaar kraanwater op onze Easy Riders en die vonden dat niet leuk, maar na een paar slokjes slootwater stonden ze er weer mooi bij.

 

+ bovenstaande ervaring, gebruik ik eigenlijk ook geen kraanwater omdat ik geen phmeter heb en eigenlijk geen idee heb hoe ik het ph van kraanwater kan aanpassen.

Hier moet ik me nog maar even in verdiepen denk ik zo. Vooral omdat de "ijzer tekort"-plaatjes op Google wel enige overeenkomsten vertonen.

(Raar eigenlijk dat de rest geen last heeft van het slootwater, misschien omdat het een andere sloot is :likken: )

 

Maar wat het reveggen bestreft, hoe bedoel je dat/wtf?

 

Ik ben van plan om "nog ff snel" een paar autoflowers af te laten bloeien in een klein kweekkastje.

Hier heb ik een paar buffertabs voor gehaald en ik wil hiervoor ook de Organic Kit van Sanniesshop halen ( http://www.sanniessh...rganic-kit.html)

Bij gebruik van deze middelen hoef ik geen ph of ec meer bij te meten toch?

En als ik dan toch bezig ben, hoe zit dat met voeding voor autoflowers, heb ik genoeg aan de kit van Sanniesshop?

Ik heb van de growshop in de buurt Terra Vega en Terra Flores meegekregen maar autoflowers bloeien toch eigenlijk vrijwel meteen?

 

Hier nog een plaatje van de rest:

 

gallery_38916_17343_1464276.jpggallery_38916_17343_990071.jpggallery_38916_17343_845276.jpggallery_38916_17343_598446.jpg

gallery_38916_17343_648514.jpggallery_38916_17343_485352.jpggallery_38916_17343_1230915.jpg

 

 

De twee overduidelijk rode/paarse zijn Red Poison en de andere 2 zijn Black Cream uit dezelfde partij van degene bovenaan

 

 

Heel erg bedankt voor jullie reacties guys!

Edited by Outdoormagic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig mooie kleur he die reds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...