Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Plantformer

Plantformer's Treasure

Recommended Posts

O.k. en daar gaan we weer!

Fase 2 van het experiment is aangebroken. Het groeien en afbloeien van mijn eigen creatie. We zijn inmiddels al weer even onderweg, Ik heb op 1 juli 10 zaadjes tussen een vochtige tissue op een schoteltje gelegd om te ontkiemen. Na 3 dagen waren ze nog niet echt open, op 4 juli heb ik nog eens 8 zaadjes in een glas water gegooid, de volgende dag gingen de zaadjes al open en heb ik ze in spongepotjes gezet. Ik had al ergens gelezen dat de eerste wateropname door het zaad enkel en alleen via de bolle zijde(daar waar het zaad aan de plant heeft gezeten) plaats vindt. Voor mij geen andere manier meer. Ongeveer een dag later waren ze allemaal boven de grond, de zaadjes op de tissue heb ik geklikoriseerd. Vervolgens heb ik nogmaals 10 zaden in een glas water gegooid, ook deze kwamen alle 10 binnen 2 dagen uit. Deze heb ik in stekaarde in turfpotjes van het tuincentrum gestopt en kwamen allen kwamen binnen 2 dagen boven de grond... so far so good!

Fase 1:

Mijn vorige ronde was een expiriment waarbij ik geprobeerd heb om zelf een feminised kruising te maken van een roze/paarse Killing Fields van Sannie gekruisd met een So-G kush van Soma en een paarse Killingfields gekruisd met dezelfde So-G kush. Super fascinerend project, menig avond heb ik gebiologeerd mijn plantjes zitten bewonderen en proberen te begrijpen wat zo’n plant nou doet.

Het resultaat is belachelijk veel zaad waarmee ik de komende 100 jaar lekker kan tuinieren, tenzij deze nieuwe strain niet te kweken blijkt... maar daar ga ik niet van uit.

Het sorteren van het goede zaad is een hele klus geweest, niet te vergelijken met het knippen van een 9-tal rijpe wietplanten, echt monikken werk.

Maar..... mag ik u allen voorstellen aan Plantformer’s eerste creatie ... Treasure

Ik heb haar Treasure genoemd omdat het proces en het vinden van de juiste pheno van de killingfields, (de roze/paarse) om mee te kruizen een echte zoektocht is geweest en de beloning voor dat harde werk een schat aan informatie en ervaring heeft opgeleverd....dus...

Aan de hardware heb ik eigenlijk niet zo veel veranderd, eerst de 100 x 100 tent (Growlab) maar eens grondig gereinigd, de DIY bodemverwarming heb ik er uit gehaald want die heb ik voorlopig toch niet nodig, en ik heb het koolstoffilter vervangen, straks nog de 250 m3 softbox vervangen voor een 750 m3 softbox en de combiconnect luchtslang vervangen voor een sonoconnect luchtslang.

Het medium ga ik gedeeltelijk hergebruiken en opwaarderen met vermalen buffertabs, GK organics, Bio-char,schimmels en bacto, en een beetje wormenmest, aangevuld met verse specialmix light van Gold Label.

De eerste voorgroei en ontkieming heeft plaats gevonden in een SJ DP90 verlicht met 2 x 55 T-neon. Inmiddels staan de dames al weer in de Growlab tent met een HPI lamp gedimd naar 250 watt, met de huidige buitentemperatuur zit ik op het warmste moment (het begin van de avond in mijn geval) op ongeveer 30 graden maar dit zakt gedurende de nacht naar ongeveer 28.5 graden met een LV van 61%.

Genoeg geluld... foto’s!!

 

 

gallery_40917_17308_1883724.jpg

 

 

gallery_40917_17308_1277033.jpg

 

 

gallery_40917_17308_673468.jpg

 

 

 

Groet Plantformer.

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben erg benieuwd wat voor moois hier uit gaat komen!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ben erg benieuwd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer benieuwd maat! Gaat t zeker volgen, hopen dat t een pareltje is

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Zoals ik al had gemeld staan de dames inmiddels in een grotere tent. Op zich niet zo veel te melden, ik heb 3 plantjes in een 26 liter smartpot gezet, de rest zal binnenkort ook overgepot worden.

 

foto's!

 

 

gallery_40917_17308_2567815.jpg

 

gallery_40917_17308_3586046.jpg

 

 

Tot de volgende update!

 

Groet plantformer

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit test resultaten van testlab amsterdam bleek dat in de paarse pheno zowel indica,sativa en ruderalis markers aanwezig waren . de S.og kush clone van soma lijkt erg veel op de L.A confidential . De testresultaten van de roze paarse pheno en de S.og clone komen volgende week ..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De tent staat inmiddels gevuld met een paar andere bijzondere genetica, mijn treasue heeft elders een onderkomen gevonden. Ik wil dit topic toch even netjes afsluiten. Ik hoop jullie te zien bij mijn nieuwe topic "Plantformer in the mix"

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komen er nog updates van de Treasure of zal het bij de mix blijven? Ik was er erg benieuwd naar, daar ik je vorig verslag ook gevolgd had.

 

Succes alleszins.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de Treasure zal nog met hoogstwaarschijnlijke zekerheid een rookverslag komen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...