Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
titatovernaar

Is Deze Plant Rijp ?

Recommended Posts

hoi hoi

 

 

me beste pic vroeg me af of deze al rijp genoeg is.

en of ik al kan stoppen voeding plant is op pappier +- 10 week nu was een zaadje

 

alvast bedankt

160v2i1.jpg

Edited by titatovernaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope

 

nopevoordat er echt bloemen in komen duurd het circa 2 weken en de 10 weken bloei gaat dan officieel pas in 10 bloei weken bijvoorbeeldnou je hebt hem vast niet meteen 12/12 gehad dus haal dat er ook nog maar af..dus nog lang niet rijp, ze moeten milky zijn deze zijn spierwit

 

sorry niet gelezen dat het om outdoor ging.. hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

De trichomes die je ziet, geen idee hoe je dat spelt, maar je ziet ze, zijn nog behoorlijk wit, Beter nog even laten staan tot 75% amber kleurig is. Wel stoppen met voeding,zo te zien is ze al aardig aan het afrijpen! Voor behoud van smaak en aroma.

 

Ben echter geen expert, misschien krijg je een duidelijker antwoord, en anders heb je tenminste iets. Even googelen of hierzo zoeken en je komt er vast en zeker uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

op jou foto kijken we naar de trichromen op het blad ipv de zaadhulsen (calyxen)

 

yes+_b00437c5a781b4f763f26d2b6b4ecad4.jpg

 

 

het eerste waar je naar kijkt is of 70/80% van witte haartjes (meeldraden) bruin zijn geworden

dan kijk je of de plant goed is afgerijpt, oftewel de zaadhulsen allemaal gezwollen zijn...

dan pak je een microscoop, en ga je kijken op rijpheid van Trichromen... hou er wel rekening mee dat je wiet nog door rijpt tijdens het drogen...

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan het blad te zien heeft ze in ieder geval voldoende voeding.

Als ik jou was zou ik me eerder zorgen maken over meeldauw? of zie ik het verkeerd?

Dat kan zich echt heel snel verspreiden, zit zelf in hetzelfde dilemma omdat ik bang ben voor toprot, maar wel de 2 weken spoelen aan wil houden...

Blijft lastig.

Maar aan je top te zien, mag het nog wel even!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf niet zo'n fan van bestrijden op een plant die al in bloei zit, zeker niet zo ver als jij bent... vraag me af of je dan niet meer kwaad doet dan het oplevert.

maar ja de bloei wil je afmaken natuurlijk!

Maar zeker geen chemische rotzooi nee!

je zou het ook kunnen deppen met een melk oplossing? dat het niet op de toppen zelf komt.

Heb er zelf geen ervaring mee hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dit zelf ook wel eens gehad, meeldauw op planten die te ver zijn om te bespuiten, sterker nog heb zelf nu ook af en toe een paar bladeren met meeldauw op (bloeiende planten). Inderdaad een melk oplossing voorzichtig aanbrengen op de besmette bladeren heb ik goede ervaring mee. Zelf behandel ik de bladeren waar ik bij kan, en verwijder ik de bladeren waar ik slecht bij kan, bijvoorbeeld zeer dicht op een top of dergelijk.

Overigens ben ik ook een beginner en geen ervaren rot.

Zeker niet negeren, heb ik in mijn vorige zomers wel eens gedaan en voor je het weet zit alles onder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...