Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mireille

Wiet en zwangerschap

Recommended Posts

Beste mensen!

 

Ik hoop dat ik goed zit met mijn topic. Het gaat om het volgende;

al jaren roken mijn partner en ikzelf graag een wietje. De hoeveelheid varieerd maar met uitzondering van een aantal perioden mag je wel stellen dat we dagelijks wel zo'n 4 wietjes roken.

Nu blijk ik (erg onverwacht) zwanger te zijn. In hoeverre heeft mijn (ons) geblow invloed op de gezondheid van zo'n vruchtje? En mag ik nu helemaal niets meer aanraken (buiten het feit dat je weet dat tabak uit den boze is, maar hoe zit dat met de wiet zelf?)

Ik las eerder een verhaal van iemand die 25 jaar blowd en 7 kids heeft.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft.......wij niet namelijk!

 

Alvast bedankt voor de goede raad

Share this post


Link to post
Share on other sites

euh ervaring niet.

Grote hoeveelheden space cake niet doen .Omdat THc via het bloed word gedragen naar de hersenen en jullie samen bloed delen en uw vrucht heel snel of waarschijnlijk als hersenen zal hebben.Liever niet.

Kleine proporties liefst via verdamper misschien?

Aan de andere kant, mocht je er impotent van komen of in dit geval schade bij zwangerschap dan was het land van Bob Marley al uitgestorven. :D

 

Ik garandeer niets, liefst eigenlijk niet tijdens zwangerschap, kindje is heel dierbaar.Misschien toch effe proberen je 9 maanden heel sterk in te houden of bij crisis verdamper.

greetz and peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog eens aan de aandere kant:

Er kunnen acute neveneffecten optreden zoals paranoia en paniekaanvallen bij beginnende gebruikers, verstoring van de cognitieve functies, psychomotorische storingen. Cannabis kan psychose en schizofrenie triggeren, en is teratogeen (veroorzaakt foetale afwijkingen, zoals laaggewichtsbaby's, als de moeder cannabis consumeert tijdens de zwangerschap).

 

Chronische neveneffecten zijn ----EDIT----, ademhalingsproblemen, verslaving (zie onder), chronisch geheugenverlies en een verhoogde kans voor het nageslacht bij gebruik tijdens zwangerschap door de moeder op leukemie.

 

Dat kwam van hier : http://nl.wikipedia.org/wiki/Marihuana

 

Ganja tast wel een beetje je imuniteitssysteem aan bij tekort aan Vitamine c etc.

misschien toch wel goed oppassen

 

 

Er zijn hier ook andere vrouwen op het board die misschien hun mening kwijt willen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar diezelfde site zegt ook

 

 

Soorten

Afghaan: een zuiver soort hasj dat in de jaren 80 van de 20ste eeuw populair was en misschien vooral in de Benelux geproduceerd werd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die site, Wikipedia, heeft het goed..

 

Mag ik jou aanraden HELEMAAL GEEN drugs te nuttigen in die tijd dat je zwanger bent.. Hoe vroeger in de zwangerschap je iets gebruikt, hoe meer invloed het heeft op de ontwikkeling van je kind. Gewoon niks gebruiken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet je het zelfde aanraaden .... als ik vader ozu zijn (worden) dan zou ik ook niet willen dan mijn vrouw(vriendin) gebruikt , maar ik zou dna ook nie gebruiken , maar net als gezegd het beste is beter niet doen want zelfs al door rooken kan het miss gaan (bij een kennis gebeurt) en toenw as er een doodgebroote :) :unsure: :verrygood .... dus beter nmie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een onzin, een doodgeboorte van te roken...

 

 

 

en djeezes mireille, als je een kind op de wereld gaat zetten is het minste wa je kunt doen 9 maanden gezond leven, doe het vooral ni voor jezelf maar voor de komende 80 levensjaren van u kind :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou ik niet blowen tijdens de zwangerschap omdat het inderdaad voor allerlei misvormingen enzo kan zorgen. Het belangrijkste is denk ik het risico dat cannabis de hersentjes van de vrucht kan aantasten waardoor het kind later allerlei psychische klachten kan krijgen, waaronder ook leerproblemen.

Ik ben zelf ook een vrouw en wil misschien ooit wel kinderen. Ik vraag me dan ook af wat cannabis wel niet met je doet voor de zwangerschap, ik bedoel, als ik nou jaren blow en een kind neem, zijn dan misschien mijn eicellen niet aangetast?? of als mijn partner blowt is er dan bij hem niks mis??

Kinderen en cannabis gaan niet samen, en als je ervoor kiest om een nieuw leven op de wereld te zetten dan moet je er ook voor kiezen te stoppen met blowen. 9 maanden is een mooie periode om 'af te kikken'. En wat denk je als de baby er straks is?? Als je superstoned in je bedje ligt en je baby huilt is da ook geen pretje. Kinderen hebben veel aandacht nodig en een stonede mama (en papa!) schiet niet echt op...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die site, Wikipedia, heeft het goed..

 

Mag ik jou aanraden HELEMAAL GEEN drugs te nuttigen in die tijd dat je zwanger bent.. Hoe vroeger in de zwangerschap je iets gebruikt, hoe meer invloed het heeft op de ontwikkeling van je kind. Gewoon niks gebruiken, end of story..

preziz blowen en zwanger zijn gaat niet, jammer maar verstandig, roken wordt ook afgeraden. Er zijn studies bekend over de negatieve invloed van nicotine en THC. En er zijn duidelijke aanwijzingen, waarvan je zegt en ieder aanraad NEE als je zwanger bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja dan wil ik er toch nog even aan toevoegen dat ik een trotse vader van drie kinderen ben, de oudste is nu 17.

Mijn vrouw en ik zijn zeer stevige rokers , in de periode van zwangerschap wel gerookt,minder maar toch.

Ik kan je wel zeggen dat geen van de kinderen er iets aan overgehouden heeft.

(hooguit twee freaky parents) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja dan wil ik er toch nog even aan toevoegen dat ik een trotse vader van drie kinderen ben, de oudste is nu 17.

Mijn vrouw en ik zijn zeer stevige rokers , in de periode van zwangerschap wel gerookt,minder maar toch.

Ik kan je wel zeggen dat geen van de kinderen er iets aan overgehouden heeft.

(hooguit twee freaky parents) :verrygood

nicotine of THC zit wel verschil in? je bent een vb uit de praktijk en van voor de onderzoeken, als je had geweten wat je nu kunt weten, had je het niet gedaan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met je zwangerschap :verrygood

 

pleez zet je lust naar een joint voor die 9 maanden opzij en denk aan je babytje

 

is wel zo eerlijk tegen over je aankomend kind,

dus speel't op zeker

 

groetn en suc6 der mee

Share this post


Link to post
Share on other sites
nicotine of THC zit wel verschil in? je bent een vb uit de praktijk en van voor de onderzoeken, als je had geweten wat je nu kunt weten, had je het niet gedaan!

 

 

slimpie, dacht je nou echt dat ik het over sigaretten had?

En ik wist het van te voren, net zoals iedereen!

Maar het blijft puur natuur, en dat is met nicotine nou niet zo.

Plus als je een stevige roker bent reken dan maar eens uit wanneer je level gaat dalen,dan is de zwangerschap al redelijk aan de gang.

Daarnaast moet je niet voorbij het feit gaan dat als iemand een stevige roker(WIET) is, en je stopt dan heeft dat ook zijn uitwerking op de moeder.De rusteloosheid die je dan hebt is ook niet goed voor het kind.

Er zitten aan beide voor en tegens......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 9 maanden stopt, laat je vriend dat dan ook doen en zoek steun bij elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood :verrygood hey ook ik blow dagelijks en ook ik raakte onverwachts zwanger wist dit dus ook niet meteen (zau niet kunnen)maar goed een hele wijze raad kappen als je zwanger bent!! :D ik spreek uit ervaring wat ik heb meegemaakt met mijn jongste gun ik niemand!na 9mnd zwangerschap werdt ze geboren er leek niks aan de hand te zijn LEEK!na twee weken moest ik op controle bij de kinderarts wat ik daar te horen kreeg was dit mevrouw ik heb helaas slecht nieuws voor u ,uw dochtertje heeft een ernstige hartafwijking.....ze is hieraan geopereert toen ze 6mnd oud was.ik merkte na twee mnd ongeveer dat ik zwanger was in die twee mnd heb ik geblowt,vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was ben ik daar gelijk mee gekapt maar te laat schijnbaar de afwijking die ze had noemen ze een foutje aan begin van de zwangerschap.ik hoop dat je snapt zwanger en blowen niet doen meid je kleine rookt er toch van mee ik wens je veel wijsheid toe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

Roken in het algemeen is niet goed voor een zwangerschap.

En zeker geen cannabis.

Maar een hartafwijking van canabisgebruik heb ik nog nooit gehoord.

Amphetaminen, lsd, mdma, mdea, crack, hero, . . . deze produkten veroorzaken hartafwijkingen.

Ik ken zelf mensen die met deze produkten toch nog een gezond kindje hebben, maar dan weer andere ook, idd ook met hartproblemen.( hartkamertje met gaatjes)

Erfelijkheid kan ook een rol spelen.

 

Ik heb zelf een kid van ongeveer een jaartje, ik rook al jaren canna.

In het begin dat mijn vrouw dus zwanger werd, heb ik dus bij het eerste bezoek aan de gyne verteld dat ik heel wat jointjes rook per dag, het was geen ramp, ze stelde ons gerust. Mijn zaadjes flippen gewoon wat door en de helft zwemt dus verkeerde richting op.Voor de bevruchting speelt dit geen rol, er is maar 1 winnaar. Alles is perfekt verlopen. Mijn dochtertje is perfekt in orde.

Ik vertel er wel bij dat mijn vrouw wel clean was in deze periode, maar ik zeker niet.

 

Er zijn vele faktoren die hiervan een kunnen gespeeld hebben, mischien zelfs het lot.

 

Controle, voorlichting en preventie zijn goud waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
Mijn zaadjes flippen gewoon wat door en de helft zwemt dus verkeerde richting op.Voor de bevruchting speelt dit geen rol, er is maar 1 winnaar.

LOL melig :verrygood :verrygood en een geruststellende gedachte~!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Johnny

Zwangerschap

 

Als er tijdens de zwangerschap door de moeder cannabis wordt gerookt, bijvoorbeeld twee keer per week, is de kans groot dat het kind een lager geboortegewicht heeft dan normaal. Dit komt waarnschijnlijk gedeeltelijk door een vermeerderde hoeveelheid koolmonoxide in cannabisrook. Er kan schade aan het embryo ontstaan (foetaal cannabis syndroom) te vergekijken met het alcohol syndroom. "Baby's geboren uit moeders die tijdens hun zwangerschap cannabis hebben gerookt hebben 11 maal hogere kans op een niet-lymphoblastische leukemie."

 

Kinderen die voor de geboorte aan cannabis zijn blootgesteld hebben verhoogde gedragsproblemen. Hun gezichtsvermogen, taalbegrip, concentratie en geheugen zijn verminderd. THC gaat ook via de moedermelk. Een moeder die haar kind voedt en cannabis rookt brengt de schadelijke stoffen over op de zuigeling.

 

 

 

CHC

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe zit het bij het eten van spacecake? Daar komen zo goed als geen schadelijke stoffen vrij toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Johnny
En hoe zit het bij het eten van spacecake? Daar komen zo goed als geen schadelijke stoffen vrij toch?

wil niet zeggen dat het niet schadelijk is, minder schadelijk dan roken, de schadelijke stoffen zijn minder dan in een joint, maar niet te verwaarlozen, immers de werking via de darmen is gezonder dan via de longen, maar niet zonder risico :rofl ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hoe zit het bij het eten van spacecake? Daar komen zo goed als geen schadelijke stoffen vrij toch?

Eeuh, THC zit dus ook in spacecake..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard en je zal het ook heus niet moeten gebruiken als je zwanger bent! Maarja las dat er mensen van plan zijn gewoon vrolijk door te gaan met blowen. (en als je toch doorgaat misschien beter alleen spacecake omdat je dan niet zit met de schade die de rook aanbrengt!) Een baby zal wel niet zo goed tegen koolstofmonooxide (of hoe da owk heet ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest twistedplantz

Onder je zwangerschap gewoon lekker gezond eten, geen cannabis gebruiken en niet al te veel medicijnen. Daardoor krijg je een gezond kind. (En ze zeggen de foetus veel Beethoven laten luisteren, word hij/zij slim van ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die site, Wikipedia, heeft het goed..

 

Mag ik jou aanraden HELEMAAL GEEN drugs te nuttigen in die tijd dat je zwanger bent.. Hoe vroeger in de zwangerschap je iets gebruikt, hoe meer invloed het heeft op de ontwikkeling van je kind. Gewoon niks gebruiken, end of story..

preziz blowen en zwanger zijn gaat niet, jammer maar verstandig, roken wordt ook afgeraden. Er zijn studies bekend over de negatieve invloed van nicotine en THC. En er zijn duidelijke aanwijzingen, waarvan je zegt en ieder aanraad NEE als je zwanger bent.

hoi hoi

ik ben een meid van 28 en heb een dochter van drie jaar

toen ik vier maanden en twee dagen was kwam ik erachter via een echo dat ik zwanger was en ik was (en ben) een stevige roker toen ik wist dat ik zwanger was ben ik niet gestopt maar wel zwaar gemindert van vijf a zes jointjes per dag naar twee maar ik kon niet stoppen .

mijn dochter heeft er helemaal niets aan over gehouden sterker nog ze is veel sneller dan haar leeftijds genootjes en niks wijst er op dat er enige schade is van blowen tijdens zwangerschap alleen doet het met mate! Ik zou wel aanraden als je borstvoeding geeft om dan niet te roken voor dat je moet voeden daar is het zeker van bekend dat het in de voeding gaat .

groetjes :P :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...