Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Djordos

Beginnen Met Kweken (No Budget-Micro)

Recommended Posts

Hey,

 

Dit is voor mensen met 0 ervaring en geen budget, maar toch nog een plantje/plantjes willen kweken. (indoor)

Je denkt als beginner van: oh, ik wil ook wel een plantje. Je begint wat informatie op te zoeken, en merkt al heel snel dat je heel veel nodig hebt (kast/tent, reflectiemateriaal, lampen, voeding, koolstoffilter, afzuiging, enz...) Tja, daar gaan je plannen want je hebt het budget/de kennis niet op het moment?

 

Jawel, het gaat! De autoflower-soortjes zijn perfect hiervoor! (Verwacht natuurlijk geen zakken vol :)

Ikzelf ben vroeger begonnen met een simpel feminized Lowryder zaadje, universele potgrond die ik nog ergens had liggen, en natuurlijk een pot. Dat is het enige wat ik had gebruikt voor mijn allereerste kweekje!

Het plantje ontkiemde al snel, ik zette haar gewoon voor de raam, en als de zon scheen zette ik ze buiten.

Na verloop van tijd kregen de bladeren bruine randjes, ze werden geel aan de binnenkant, de onderste begonnen af te vallen. Ik kreeg al snel bang, en begon elke dag uren informatie op te zoeken. De ene zei dat ik andere potgrond had moeten gebruiken, de andere zei dat ik speciale voeding nodig had, enz... Natuurlijk heb ik als Belg zijnde, geen growshop in de buurt, dus was er niets dat ik er tegen kon doen, behalve bang afwachten. Ze bleef groeien, maakte mooie topjes aan, en ik had een mooi oogstje. Dat was geslaagd.

 

Kortom, voor enkele euro's, en genoeg liefde kan je zonder budget en ervaring perfect plantjes grootbrengen. De Lowryder was een zeer sterke plant, niet veeleisend, en dat was het begin van de mooiste hobby.

 

En sindsdien heb ik zo om de enkele weken wat kosten gemaakt om het kweekkastje + spullen te upgraden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk....en wat kweek je nu nog steeds autoflowers..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , nog steeds autoflowers.

Momenteel doe ik die Amnesia Haze autoflowers. Ik ben verkocht geraakt aan de auto's :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk vind k auto s helemaal niets en vind het met kweken ook niet veel te maken hebben aangezien je er verder niets mee kan..

zaadje in de grond en afwachten.. thats it maar k kan best begrijpen dat het leuk is om naar te kijken dat heb k ook met zonnebloemen enzo

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verkies voornamelijk auto's omdat mijn kastje in mijn woonkamer staat. 1 wand (de voorkant) bestaat uit een glazen deur. Dit geeft dus een mooie terrarium-sfeer in de woonkamer; Het nadeel hieraan is, dat het nooit 100% lichtdicht is. En als Belg zijnde (dus je mag maar 1 plant hebben) vind ik een gewone plant véél te lang duren.

 

Maar ja, ieder zijn favoriet he :)

 

Wel ga ik binnenkort nog eens wat Lowryders in een PC Stealth kweek doen misschien

Share this post


Link to post
Share on other sites

een ''gewone'' plant is net zo snel als een auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn auto's zijn van zaadje tot oogst op ongeveer 8 weken klaar (24/0). De 'normale' versie van deze plant heeft al 12 weken bloei. Het gaat om de Dutch Amnesia Haze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bullsh*t

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je een kweekverslag bijhouden van die autoflowers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...