Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

miami

Miami En Het Beest

Recommended Posts

Beetje onzinnig idee Amecheesia.

De luchtvochtigheid, is met lampen aan bij iedereen prima op orde.

 

De nacht periode, daar zit het probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en nee Rocker, ja de lV is hoger met het licht uit, maar kijk eens wat je aanzuigt? Ik had vorige week een vrijwel continu 60-65% op de kamer, in je kast is het dan zeker niet droger. Weken regen achter elkaar heeft de bodem goed verzopen, en dan moet je mee rekenen in je set up nou.

DJbroertje a el een piek vn 72% in de kamer, een beetje dame doet daar nog eens 5-10% bij, en dan gaat het licht uit. Zit je aan 80%.

De zomer is gewoon verzopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij mag het een onzinnig idee vinden maar:

 

hoe meer lucht je door je hok heen trekt, hoe minder kans op rot.

met een kacheltje kan je de rh% wat omlaag halen, dat helpt ook tegen rot.

dat zijn dus 2 vliegen in 1 klap.

 

 

en als de kamer waarin de tent staat al voor verwarmd is voordat de lampen aan of uit gaan, voorkomt dat ook rot.

dat zijn dus eigenlijk 3 vliegen in 1 klap, maarja

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele pagina's zijn volgeschreven over LV.

Ik zeg niet, dat voorverwarmen geen zin heeft, heeft het nl wel.

Je brengt daarmee je relative vochtigheid naar beneden, maar je absolute vochtigheid blijft het zelfde.

Maaaaaarrrr warme lucht kan meer vocht opnemen voordat het verzadigd is.

 

Ik zei alleen, dat een ontvochtiger, nietzoveel zin heeft, als je er 500m3 per uur doorjaagd.

Die kan dat nl nooit ontvochtigen in voldoende mate..

Daarvoor ben je bijna een industriële ontvochtiger voor nodig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig om te zien miami.... zo zie je maar wat je met 1 plantje al ken bereiken TOP! :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Miami, niet al te druk maken over de rot. Rot komt trouwens vaak voor uit schimmels die ook best goed te bestrijden zijn met (biologische) spuitmiddeltjes. Waarom gebruikt niemand dat dan niet (als je geen OC hebt)?.

 

Verder ben ik het mits juist uitgevoerd wel eens met Amech.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij daar ervaring mee city? Heb hier ook A.R.T.S Toprot liggen wat ik heb gekregen van de gs een tijd geleden.

Maar zelf ben ik geen fan van iets op de toppen spuiten en heb het niet gebruikt. Ben benieuwd of er mensen zijn die dit gebruiken en wat hun er van vinden.

 

A.R.T.S. TOPROT

Een professioneel biologisch spuitmiddel uit Nederland ter voorkoming en onderdrukking van TOPROT, BUDROT,ROEST en MEELDAUW (meeldauw begint meestal bij je verse lucht inlaat of bij de deur) met als actieve stof lecithine met extra uitvloeier en groeibevorderaar. Een goede bedekking met toprot sluit bladschimmels zoals meeldauw en roest op. Deze mechanische werking voorkomt dat resistentie tegen schimmelziekten opgebouwd wordt

Door het middel elke 14 dagen te spuiten kan men voor 90% voorkomen dat er meeldauw, roest en toprot op zal treden. Hierdoor kan men zeker 2 weken langer door kweken en zoals je weet in de laatste weken wordt de zwaarte van je bloemen gevormd.

 

TOPROT is een veilig en langwerkend middel maar doordat er uitgroei optreed moet men elke 14 dagen alle planten met een halve dosering blijven behandelen. Bovendien stimuleren de natuurlijke extracten in TOPROT de plantengroei extra, vooral de planten die in de stress zitten, wat optreed net na het planten en als de planten de bloeiface in gaan.

 

Toprot kent geen wachttijd en laat geen residu,geur of smaak achter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een ontvochtiger van 140 kub staan, deze gebruikte ik altijd in de nacht vd plantjes wanneer t buiten vochtig was.

 

De ontvochtiger verwarmt de lucht een graad of 4, lucht in was dan een graad of 17-18 lv 70 - 75 en kwam er uit met een 22 graden en een lv van 35-40.

 

Werkte echt prima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dan de laatste update,

 

Door rot heb ik haar eerder omgehaald, na 53 dagen om precies te zijn. Veel te vroeg maar het is niet anders.

Vandaag de hele boel nog is op de weegschaal, 310 gram droog.

Kan beter natuurlijk en daar gaan we ook aan werken, voorlopig ga ik nog nog ff verder met s5 ;)

 

Hier nog wat foto's,

 

gallery_34690_17294_493883.jpg

 

gallery_34690_17294_2150061.jpg

 

gallery_34690_17294_2466951.jpg

 

gallery_34690_17294_1530711.jpg

 

gallery_34690_17294_1876429.jpg

 

Laters

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou miami vind toch een leuke score voor 1 monster dikke duim

 

mvg xl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer vd rot, ook lastig te voorkomen ergens.

 

Ff inhakend op wat eerder voorbij kwam als oorzaak schimmel:

@Amecheesia

je kent fenomeen te warme voetjes s'nachts bij minste geringste rot (vooral bio kweken..) als je hoog in de voeding zit en actief bodemleven hebt? zomers heb ik rot omdat de pot temp niet lager gaat dan 24C lv is ergens 50-60%, mineraal gaat het nog net maar bio en grote pot kassa zomers, ideale oord voor ontwikkeling denk ik dan.

 

@Rocker

Rot zit echt niet alleen in een Relatieve Luchtvochtigheid, sporen zitten in de lucht om ons heen en die komt ongefilterd binnen bij TS.

Sprak Miami en die gaf aan ook in huis last van vocht te hebben :whistle:

 

Het is nooit 1 ding wat het veroorzaakt, schraal staande planties rotten lastig, zelfs met een 75% vochtpercentage en normale afzuiging (dus niet dimmen op temp) is het dan hard zoeken naar rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes miami.... Een hoop mochten willen dat van 9 planten af te halen :whistle:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was wel een tof experiment.....enfin ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC dat fenomeen ken ik gelukkig niet :likken:

 

in tijden geen bio meer gekweekt, en toen ik nog bio kweekte ook altijd weinig last van toprot.

 

maar het zou best kunnen kloppen wat je zegt:

normaal geef je natuurlijk op warmere dagen een lagere ec(mineraal)

maar op bio krijgen ze juist meer voeding als het warmer word.

 

best wel een nadeel

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

maar op bio krijgen ze juist meer voeding als het warmer word.

 

best wel een nadeel

 

 

Is dat zo??

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ja Zeker Lost.

 

Er zijn meer factoren die rot veroorzaken.

Het is gewoon microbiologie.

 

Temperatuur, Voedingsbodem, en Vocht.

Neem 1 van de 3 weg en het staat stil.

Die eerste 2 zou ik niet weten hoe je die weg neemt.

 

Blijft voor mij vocht over.

Maar ja, vocht is een lastig iets.

Dan zul je toch ook eerst moeten begrijpen, dat een RV niets zegt zonder daarbij de temperatuur te vermelden.

 

Nou, ik lees in menig verslag mensen keurig de RV melden, zonder daarbij de temperatuur te vermelden.

 

Ook zo mooi zijn die min-maxi meters.

Die geven wel de waardes aan. De RV.... Maar niet wanneer bij welke temperatuur..

 

Vere weg de meeste mensen (die Mollier niet kennen) begrijpen maar niet, dat lucht van 30 graden en een RV van 60%

net zo vochtig is als lucht van 25 graden en 80%. Beiden nl 16 gram per m3 lucht met een druk van 1.15 bar.

 

Laat staan, dat je die mensen kunt vertellen, dat die lucht, als je hem nog 1 graad kouder laat worden gaat condenseren.

En waarschijnlijk al wel doet op je plantjes, omdat die al eerder koud(er) zijn.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

rot moet altijd ergens de plant binnen komen (via een kapotte cel oid) geloof ik.

Een gezonde plant is resistent tegen rot(daar worden ze ook op gekweekt)

Kan nooit door vocht alleen komen.

 

@CriticalWidow

Wie is het nou de Bio kwekert? :rtfm: :P

 

Micro-organisme hebben warmte, vocht en zuurstof nodig om de biologische voeding om te zetten naar koolzuur, water en mineralen.

Hoe meer je van deze dingen hebt in de goede verhouding, hoe sneller het bodemleven de voeding omzet.

 

dus je kan net zo goed mineraal voeden, dan weet je tenminste wat je plantjes binnenkrijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

LV en RV zijn 2 verschillende dingen en rot door neerslaan vocht in je toppen waar jij op duidt heb je buiten erg veel last van, binnen met geforceerde ventilatie stukken minder.

 

@Amecheesia

door die hoge temp s'nachts blijft bodemleven veel te actief en zet je de plant onder extra stresss als het ware waardoor ze in de slaap gaat zweten? en zo er eea in gang gezet wordt.

 

Snap het zelf ook niet helemaal,

ik heb afgebloeit met 75% LV en zwaar overvoedt bio s5 maar dat was op kleine potjes dus dat telt niet want bodemleven was geen sprake van op 1ltr potje en max BAC bio lijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@CriticalWidow

Wie is het nou de Bio kwekert? :rtfm: :P

 

Micro-organisme hebben warmte, vocht en zuurstof nodig om de biologische voeding om te zetten naar koolzuur, water en mineralen.

Hoe meer je van deze dingen hebt in de goede verhouding, hoe sneller het bodemleven de voeding omzet.

 

dus je kan net zo goed mineraal voeden, dan weet je tenminste wat je plantjes binnenkrijgen.

 

Oké, ja nu snap ik m hoor .... duidelijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het er heel gezond uit zien Miami, als alles er zo bij zou liggen in de shop dan zo rokend Nederland er een stuk gezonder bij lopen :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lc sorry voor de late reactie, tijdje niet meer zo actief geweest hier.

 

wat ik eigenlijk bedoel(simpel uitgelegd):

 

is dat als je biologisch voedt je nooit weet hoeveel voeding er echt beschikbaar is voor de plantjes, omdat de beschikbaarheid van biologische voeding van veel meer factoren afhankelijk is dan wanneer je mineraal zou voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...