Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dracula

Waarom Lees Ik Zo Weinig Over Het Gebruik Van Split Unit Airco's?

Recommended Posts

Hang of zet je idd in je ruimte.

 

De meeste zetten de buitenunit binnen in een geventileerde ruimte.

 

Een watergekoelde is wat dat betreft natuurlijk iets meer stealth.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je betaalbaar je hobby uitvoerde is een water airco een water gebruiker van jawelste!

 

En ind gesloten kweken =idealer voor miss green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar met een mitsubishi denk Ik aan plastic kast wat gewoon frisse lucht je ruimte in blaast.

Dus niet te sturen.

een opticlimate staal en een lvs zodat je je lucht kunt sturen.

plus een oc gooit je verwarming al uit voordat je lampen aan springen.

Ben bang dat een gewone dat niet doet zodat je verrast kunt worden!

En is een oc dan niet zuiniger in stroomverbruik dan een unit?

Zag dat ze voor de oc nu ook koelers hebben om je water te recyclen.

Dus zou het prijsverschil niet in meer dingen zitten als je niet alleen naar het koelen kijkt?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn split unit draait al een tijdje prima. 3,5 kw inverter warmtepomp koelt met gemak 7 lampen. De buitenunit staat binnen in een andere ruimte.

 

Heb het idee dat ie door de inverter compressor wat minder ontvochtigt dan een aan-uit unit. Kwa lawaai valt het mee, alleen wanneer de buitenunit volop draait hoor je m een beetje. Is iig stiller dan een 2500 kuub slakkenhuis fan.

 

Aansluiten valt ook reuze mee. Even de leiding vacumeren en klaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit is aan een ver land (oosters) bezoekje gebracht Kevke? Het 60% Mitsubishi wat daar je kamer koelt. Binnenboer? Jij draait dus ook gesloten met een split!? Nog tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat mij om het totaal plaatje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

airco is geen frisse lucht... je recirculeert alles, split unit airco's kom je alleen maar meer en meer tegen in woonhuiizen, als je een airco op automatisch zet en bv 25 graden,, zal deze ook altijd 25 graden houden... opgenomen vermogen met verwarmen ligt veel en veel lager als bij een oc... energie die je in een goeie airco stopt.. (bv1000watt, met een cop van 4) levert je 4000 watt aan koel/verwarming op..een buitenunit van een airco aan je huis valt tegenwoordig echt niet meer op hoor.. :) aan/uit units koelen ook wel beter, en ontvochtigen beter.. maar je word alleen niet blij van de opstartspanning.. wat dat betreft is de invert een hele grote stap voorwaarts.. en!! eind 2015 gaat al die chinese shit eruit, blijven alleen maar merken over die A+++ kunnen draaien.. max amp wat je nu al meet op bv een 3,5 kw is 1.6A.. en dat is vollast... wat ie zelden doet!! G

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

een buitenunit van een airco aan je huis valt tegenwoordig echt niet meer op hoor.

 

Alleen in de winter :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cop = bull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leerzaam allemaal, ik zal me eens verdiepen in gesloten kweken, dat is misschien wel wat voor mij in de toekomst.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor advies hebben jullie voor iemand die in een warme klimaat kweekt en CO2 geen optie is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok man,welke haze te krijgen in zaad zou je aanraden, ik ben zelf pas met shackzilla begonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ruimte te warm is met licht-aan zou ik iig iets van airco gebruiken of lichten uitzetten.

 

Een gewone huisairco kan alleen koelen. Er zijn ook modellen die kunnen verwarmen maar niet in 1 programma. Opticlimate heeft ook een split die dat allemaal wel kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is de opti niet gemaakt voor deze regio, ik moet kijken wat de Amerikanen gebruiken of misschien toch een portable airco en actieve inlaat.

Ik weet het niet, nu eerst even kijken hoe de shackzillas het buiten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij is de opti niet gemaakt voor deze regio,

 

Zover ik weet is de opti ontworpen door een regio/forumgenoot. Die stelling snap ik dus niet helemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik bedoel is dat ik meestal alleen mensen in de regio Nl, Belgie met een Opti zie, en in deze regio/in Amerika heb ik geen idee wat ze gebruiken en lijkt mij dat de opti meer gericht is voor klanten uit Nederland en Belgie. Ik weet ook niet of PUK ofzo die hiernaartoe verscheept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn in canada verkijgbare pakistaanse feminised seeds op seeds direct

die zijn erg stress bestendig zoals haze.

 

smaakt beetje meer indica/relaxed dan haze

 

een andere optie is om lokale wiet te kopen , en die zaden te zaaien

misschien niet je hele tuin ermee vullen , maar in elk geval iets dat de hitte aankan

gewoon blijven toppen tot je bloei ziet., daarna dieven en nog 2 maanden takken naar beneden buigen

met pech heb je mogelijk een vies pheno..dat zul je zelf uit moeten vogelen

de aanhouder wint

{EDIT : NATUURLIJK NIET, tropische sativa is een en al herma. Sorry , niets gezegd}

succes!

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...