Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweekstar

2 vragen

Recommended Posts

is het normaal dat de bladeren geel worden in de bloei. mijn ma zegt dat da meestal is in de bloei. is dat waar want de mijne zijn aardig geel.

 

en mijn stekje heeft magnesium (mog) tekort ofzoiets. want de bladeren zijn geel en de nerven groen. weet iemand iets waar da in zit zodat ik het aan mijn plant kan geven. en niet al te duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja in de bloei mogen er wel wat bladeren geel worden maar het moet ook niet te erg worden

 

je kunt epsomzout gebruiken volgens mij maar je kunt ook Mgo gebruiken wat in KAS n nog meer van dat soort mest zit....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus kaliumsalpeter mest.

Uhmm is het niet kalkammonsalpeter want daar staat KAS namelijk voor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou er zijn best veel bladeren geel wat moet ik er tegen doen??

 

en ik heb nog kalk bolletjes. zig daar ook van da spul in of nie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal wel effe kijken of ik nog wat mgo voor je heb want met kalk kan je niks...

Dat ligt eraan welke kalk . De kalk in kalkammonsalpeter is ook MgO. Zo heb je ook nog Magnesammon bij de tuincentra , ook een Mg leverancier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

Als ergens Mg vermeld wordt, wil dat niet zeggen dat daar onmiddelijk een Mg-gebrek mee kunt oplossen. Met kalkammonsalpeter zowel als met magnesammon kun je op korte termijn geen Mg-gebrek bij wiet oplossen. Het zit namelijk in de carbonaat vorm en dat kost nogal wat tijd om dat op te lossen. Dus geef het niet want de plant krijgt een lekkere groeistoot door de N en lost je Mg probleem niet op. Wiet is tenslotte geen grasland dat de tijd heeft en meestal ook nog een lagere pH. Bitterzout (werd vroeger voor de maag gebruikt) = Epsonzout zou wel een oplossing kunnen zijn, want dat is magnesiumsulfaat en zoals je misschien van je scheikunde lessen kunt herinneren lost dat redelijk op. Waarschijnlijk is de handigste oplossing patentkali, want dat bevat naast kaliumsulfaat ook magnesiumsulfaat en beiden lossen redelijk op, De K zit ook nog in een redelijke verhouding t.o.v. de Mg, dus je krijgt door de K geen Mg-gebrek. Je kunt het in de boerenwinkels krijgen.

mvrgr Buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magnesammon kun je het beste een aantal weken voor je kweek door de grond mengen . Kalkammon salpeter zou ik alleen in de groei of in het begin van de bloei toepassen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is inderdaad normaal dat ze wat geel worden. (heb ik zelf nu ook) stikstof neemt af (zorgt voor gele bladeren als ik het goed heb)en de plant heeft meer fosfor en kalium nodig.

 

 

Maar nog een vraag:

 

Vorig jaar had kreeg ik vrij snel een hoop schimmel in de knoppen door de hoge vochtigheid. Is het een idee om de planten de laatste dagen/weken van de bloei binnen te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is inderdaad normaal dat ze wat geel worden. (heb ik zelf nu ook) stikstof neemt af (zorgt voor gele bladeren als ik het goed heb)en de plant heeft meer fosfor en kalium nodig.

volgens mij bladeren die opgebouwde voedingsstoffen afgeven ten voordele van de voortplanting.

 

Het valt mij ook op dat bij eigen bio-dynamische teelt, zonder enige vloeibare voeding uit growshop, het de grotere bladeren zijn die direct staan ingeplant op hoofdstam die geel worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste mensen,

Als ergens Mg vermeld wordt, wil dat niet zeggen dat daar onmiddelijk een Mg-gebrek mee kunt oplossen...

jij bent vast hoger opgeleid binnen de chemie of dergelijke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...