Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Feminized

Alle Begin Is Moeilijk...

Recommended Posts

...dus val ik maar meteen met de deur in huis.

Ik ben Belg én vrouw, dus alle vooroordelen terzijde gelaten, ik kweek reeds twee jaar outdoor

(ik heb zelf op de tuinbouwschool gezeten) en weet dus wel een beetje waar ik het over heb.

 

Ben nu van plan om aan een binnenkweek te beginnen. Heb momenteel een mooie feminized Early Skunk staan waar ik mooie stekken kan van nemen binnen een paar weken.

Ik heb een (kelder)ruimte (6x6m x 1.8mhoog) en heb ongeveer (max) 2000euro te spenderen aan de setup.

Welke setup raadden de ervaren kwekers me aan? Ik ben van nature uit geneigd om een grondkweek te doen, maar ik lees hier en op andere fora dat hydro makkelijker te controleren is en qua opbrengst een pak hoger ligt. Mapito lijkt me goed te doen, alhoewel indoorkweek in het algemeen al volledig iets anders is dan outdoor.

 

In alle eerlijkheid hoop ik er wat zakgeld aan over te houden want het leven is pokkeduur, dus uitgaven/inkomsten ratio is belangrijk.

Tips, opmerkingen en vragen zijn welkom. (Zedenpreken en moraalridderij niet!)

 

Thx guys (ben ik de nige vr hier op het forum trouwens?)

 

x

Edited by Feminized

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi there!iig welkom hier!! over je ruimte.. enige tip die ik kan geven... begin niet gelijk met die 6x6.. als het dan fout gaat is de klap groter dan als je bv 2x2 doet... voor de rest ben ik ook maar een noob.. zit zelf net aan mijn eerste kweek.. :P

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

als aller 1ste mbt die kelder:

aanvoer verse lucht en beheersing vocht peil, voordat je wat ook maar bedenkt daar zorgen voor 0 bottlenecks.

 

Begin niet meteen mega maar 1st met 1 lampje, heb je 1m2 nodig en daar kun je of zelf wat voor bouwen of een tentje oid kopen en de ronde erna kijken hoe groot je wel of niet zou willen gaan. Vraag is 1st, voordat je alles volzet en tegen van alles aanloopt, of het wel je ding is, turbo binnen kweken is een heel andere dan buiten :innocent:

 

Groene vingers heb je al, hydro betekent wel veel meer water.. zie opmerking vocht, iets om mee te nemen in de plannen.

 

Staan wel wat kelder verslagen hier op WF (oudere topics), kun je eea aan ideetjes opdoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er aanvoer van frisse lucht?

Is er de mogelijkheid om lucht af te voeren?

En hoeveel Ampere kun je gaan gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allen,

thx voor de reacties al!

Zat zo te denken, als ik ooit gepakt wordt, en of het dan met 2m² plantjes is of met 36m², het resultaat zal wss hetzelfde zijn dan, niet?

Aanvoer en afvoer van lucht is geen probleem. Alleen de temperatuur baart me zorgen. Is er constant rond de 15°. Zal dus bijverwarmen worden.

Ben intussen al goed ingelezen wbt hydroponics. Zal wss mapito kweek worden. Ik hoop een kleine 70 stekken te kunnen nemen. En 400W lampen te gebruiken. Wil de plantjes ook niet voorgroeien, meteen 12/12 omdat ik niet wil dat ze de hoogte ingaan. Misschien beter dat ik tent koop, alleen die 6*3m tenten kosten een fortuin. Helaas ben ik niet zo handig met hamer en zaag.... ik overweeg dus nog hoe en wat.

 

x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo !

En welkom :-)

 

2000 euro is een mooi bedrag , daar kan je een aardig hok voor maken EN genoeg over houden voor deftige spulletjes ..

Wel ff slim inkopen maar is zeker te doen .

Las dat je niet zo handig was met een zaag en hamer .... Maar dat zijn andere mensen wel!

 

Daarbij is een hok beter onder controle te houden dan een tent ,daarbij gaat een hok veel langer mee!

En is ook nog stiller dan een tent !

 

Met een goed hok hoef je je ook niet druk te maken over de temperatuur , dat komt in de regel wel goed !

 

En nee, je bent niet de enige vrouw op wf ;-)

 

GroeneGroet,

UrbanGrower

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou u zich eerst even voor willen stellen in de sectie Wie is wie en wie is hoe?

Ook wil ik u er op wijzen dat vragen om advies m.b.t. handel niet is toegestaan.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet te veel wilt bouwen dan zou je ook kunnen kijken naar metal studs en die dan afwerken met gipsplaten. Daarvoor hoef je echt geen geoefende klusser te zijn. Als je standaard degelijk kweek materiaal gebruikt dan moet je rekenen tussen de 500 en 750 euro per lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet te veel wilt bouwen dan zou je ook kunnen kijken naar metal studs en die dan afwerken met gipsplaten. Daarvoor hoef je echt geen geoefende klusser te zijn. Als je standaard degelijk kweek materiaal gebruikt dan moet je rekenen tussen de 500 en 750 euro per lamp.

 

Hoi,

Idd gipsplaat op metalstud is een optie. Had ik ook al overwogen. Moet nog net lukken... :-)

Bedoel je een globale prijs all-in 750euro per lamp dat ik zou willen gebruiken of gaat dit om de prijs van de lampen alleen?

Ben echt nietvertrouwd met die prijzen en materialen. Ben me dan ook sterk aan het inlezen.

Hoewel ik graag een dergelijke setup als Mug zou staan hebben (wie niet) denk ik dat het makkelijker en on a shoestring-budget ook moet kunnen.

Wat ik al heb besloten is van een langwerpige setup af te bakenen (van 6mx2à3m, met hout of Metalstuds/gipsplaat of andere) en die langs binnen met landbouwplastic folie te bedekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel groepen heb je?

En ik ga er vanuit dat je vsa's wil en geen evsa's?

zitten er ramen in?

 

Als mensen dat weten kunnen ze je beter helpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen ramen, wel twee afvoer/aanvoerkanalen en wél evsa's...

 

(Tweedehandslampen gevonden in zuidHolland. Nog even zien wanneer ik die kan gaan ophalen.)

Voorts alsnog besloten onder advies van sommigen hier via pm, om toch een aardekweek te doen. Heb vierkante bakken van 25liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet te veel wilt bouwen dan zou je ook kunnen kijken naar metal studs en die dan afwerken met gipsplaten. Daarvoor hoef je echt geen geoefende klusser te zijn. Als je standaard degelijk kweek materiaal gebruikt dan moet je rekenen tussen de 500 en 750 euro per lamp.

 

Hoi,

Idd gipsplaat op metalstud is een optie. Had ik ook al overwogen. Moet nog net lukken... :-)

Bedoel je een globale prijs all-in 750euro per lamp dat ik zou willen gebruiken of gaat dit om de prijs van de lampen alleen?

Ben echt nietvertrouwd met die prijzen en materialen. Ben me dan ook sterk aan het inlezen.

Hoewel ik graag een dergelijke setup als Mug zou staan hebben (wie niet) denk ik dat het makkelijker en on a shoestring-budget ook moet kunnen.

Wat ik al heb besloten is van een langwerpige setup af te bakenen (van 6mx2à3m, met hout of Metalstuds/gipsplaat of andere) en die langs binnen met landbouwplastic folie te bedekken.

Ja ik bedoel all in. hokje met 3 keer 600 watt met fatsoenlijke evsa's, afzuiging, fancontroller, voeding enz met je ongeveer 2K kwijt. Ik zou als ik jou was een hok maken van 6m x 3 mtr als dat mogelijk is, loop ruimte is fijn en hoe groter de ruimte hoe beter je het klimaat onder controle kunt houden. Beginnen met 3 keer 600 watt wat je budget wel aan kan en dan de ronde er op uitbreiden naar bijvoorbeeld 6 keer 600 watt. Je kan dan ook de afzuiger die je met 3 keer 600 gebruikt als inlaat gebruiken als je met 6x 600 watt draait.

 

Ik zou zeker niet voor 2e hands spullen gaan, je weet nooit wat er mee gebeurd is en hoe lang er mee gedraaid is. Klein beginnen, ervaring opdoen, buffer opbouwen, uitbreiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt. Nuttige tips!

 

x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...