Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
titatovernaar

Vraag Onduidelijkheid Omtrent Gebruik Type Alkohol Extractie

Recommended Posts

Hallo allemaal Ik heb de volgende vraag

Overal op internet lees ik verschillende dingen over de te gebruiken alcohol om wied in op te lossen en de thc eruit te kunnen halen.

en dat drinkbare te duur is ivm met accijns .

Nu kwam ik bij een groothandel uit en die vertellen mij het volgende

Voor het maken van plantaardige oliën voor consumptie gebruiken onze klanten vaak Isopropanol alcohol

Isopropanol bevat geen toevoegingen en is een 100% zuivere (niet drinkbare) alcohol.

Een tweede voordeel is dat Isopropanol sneller verdampt

Wat ik er van begrijp is dat naar verdamping je een 100% zuivere thc overhoud en zou dit dan ook de ideale

alcohol zijn om olie mee te maken aangezien je het gewoon kan laten verdampen zonder te verwarmen.

 

 

graag uw feedback.

 

 

Titatovernaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hasj welke in de coffeeshop 50 000 euro de kilo kost.

 

Ga je dan besparen op de soort alcohol?

 

In belgie koop je de juiste alcohol voor 10 euro per liter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook niet overdrijven predator ;)

10 euries heb ik hem nog niet gevonden....

 

gallery_16219_14788_37354.jpg

ik neem deze altijd, deze betaal je net geen 30€ voor geloof ik in colruyt

 

al de rest zou ik afblijven!

enkel alcohol voor consumptie gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat niet om besparing gaat erom wat het beste is en als deze alcohol niks achterlaat waarom zou je het dan niet gebruiken? :likken:

en het verdampt sneller 99.9 procent zuiver

Misschien nog iemand ervaring hier mee? of een reden om het niet te doen met onderbouwing (;

Bedank voor de feedback tot nu toe

 

 

enne (; mijn naam spel je anders :wave:

 

http://www.brcintern...99-1-liter.html

Edited by titatovernaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

isopropanol heeft niks met menselijke consumptie te maken, schandalig dat die man zoiets zegt.

 

Isopropanol is niet bedoeld voor menselijke consumptie.

 

als je je product zelf maakt is het net een luxe om goede en veilige grondstoffen te "kunnen" gebruiken, dat vind ik toch.

anders kan je beter op ebay of fb iets kopen, die maken zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld, maar daar draait het niet om toch....

ik begrijp dan ook totaal niet waarom je daar mee aan de slag zou willen en je je wilt onderscheiden van de rest...?

 

iedereen doet het met consumptie-alcohol, omdat dat relatief veilig en "niet" ongezond voor je lichaam is, ik raad je dan ook aan het ook gewoon zo te doen.

 

en stel je ook eens even voor in de wie is wie sectie zoals je gevraagd is in de welkomstmail aub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, sorry mijn kont tegen de krib.

ik maak al jarenlang met isopropyl alcohol op aanraden van een chemicus.

op de juiste manier verwerkt kan ik geen enkel spoor terugvinden in het eindresultaat.

ook probeer ik momenteel met vacuum er nog wat uit te krijgen

maar t komt er niet uit, want t zit er niet in.

 

gas is immers ook niet geschikt voor consumptie,m evenals nafta of andere rare goedjes,

als het echt alleen als drager wordt gebruikt

en er geen polaire -a polaire connecties ontstaan

kun je hier olie mee maken.

 

in een volglasopstelling,

met temp gestuurde apparatuur

waarin GEEN ENKEL keukenapparaat of bubbelaar in voorkomt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk daar kan ik wat mee :wave:

Maar ze hadden daar ook niet gezegd dat deze alcohol voor menselijke consumptie is alleen het eindproduct .

en dit was ook de reden dat ik dit onderwerp had gestart totale onduidelijkheden wat wel en niet gebruikt mag worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje

en wat bedoel je dan juist met op de juiste manier verwerkt?

in een volglasopstelling,

met temp gestuurde apparatuur

waarin GEEN ENKEL keukenapparaat of bubbelaar in voorkomt.

dit wss?

 

in de us doen ze het wel meer maar ik las overlaatst toch rare dingen over isopropanol

 

Sinds pure ethanol kan worden geconsumeerd , is gedenatureerde alcohol ondrinkbaar gemaakt door toevoeging van giftige en slechte smaak chemicaliën.

 

gas is idd ook niet geschikt voor consumptie, daar heb je wel een punt natuurlijk!

 

als ik het goed heb is isopropanol en isopropyl alcohol ook niet hetzelfde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de us doen ze het wel meer maar ik las overlaatst toch rare dingen over isopropanol

 

Sinds pure ethanol kan worden geconsumeerd , is gedenatureerde alcohol ondrinkbaar gemaakt door toevoeging van giftige en slechte smaak chemicaliën.

Hier hebben ze het over methanol, niet over isopropanol.

Volgens mij is isopropanol hetzelfde als isopropyl. (Please, correct me if I'm wrong! :innocent:)

 

Edit:

Ik heb nog even gegoogled en vond het volgende over gedenatureerde ethanol op Wikipedia:

ethanol (alcohol). De gedenatureerde vorm hiervan is bekend als spiritus, een product dat voornamelijk als brandstof en als reinigingsmiddel gebruikt wordt. Om het voor menselijke consumptie onbruikbaar te maken, is 1% tot 3% methanol en/of aceton en een blauwe kleurstof toegevoegd.
Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het onprofessioneel maken van aho zou ik toch voor de consumptiealcohol (ethanol) gaan. Stel er zit in het eindproduct nog wat ethanol, dan is het tenminste niet zeer giftige bende dat je oprookt. (ja alcohol is ook vergif).

Ik gebruik trouwens ook het soort alcohol als sensi laat zien.

 

Je kan ook best met isopropanol aho maken maar als er dan nog wat in je olie zit dan is dat giftig.

Je kan olie maken zolang het thc molecuul maar oplost met de stof (koolstofverbinding) die je erbij gooit.

 

Isopropyl en isopropanol is niet hetzelfde trouwens. -ol staat voor een -OH groep in het propaan molecuul, dan is het een alcohol.

-yl staat in dit geval voor een -CH3 groep aan het propaan molecuul.

 

(Iso- staat voor isomeer dacht ik, isomeren kunnen wel een totaal andere werking hebben dan het oorspronkelijke molecuul. Dit stukje weet ik alleen niet zeker meer! Maar Weetje misschien wel?)

 

Edit, perongeluk een M voor ethanol ;-)

Edited by Unpredictable

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, maar methanol (CH3OH) is absoluut geen consumptie alcohol hoor, dit is zeer giftig. Jij bedoelt dus ethanol (C2H6O).

 

Nou weet ik ook wel dat Wikipedia niet de meest betrouwbare bron is op internet, maar daar staat dus dat isopropanol en isopropyl Alcohol beide een andere benaming zijn voor Propaan-2-ol (C3H7OH).

 

Ik hoop ook dat Weetje ons hier wat meer duidelijk over kan geven, maar hij heeft natuurlijk niet voor niets deze nickname. :D

 

Edit:

Na nog weer wat speurwerk heb ik dit topic gevonden: methylalcohol

Ik zal me niet meer mengen in scheikundige discussies, want ik snap er zelf blijkbaar niks van. :huh:

 

Edit 2:

In de link van titatovernaar staat trouwens hetzelfde over isopropanol en isopropyl Alcohol als bij Wikipedia: http://www.brcintern...99-1-liter.html

Pfff, nu doe ik echt niet meer. Word gek van al die benamingen en formules. :head_hurts_kr:

Edited by Beaker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik ben ook in de war geraakt beaker van al die scheikundige formule's :)

 

volgens mijn opzoekwerk zijn ze beide wel verschillend, ik krijg ook steeds 2 verschillende samenstellingen...

 

maar echt goed ben ik hier ook niet mee, ik doe het gewoon met comsumptie-alcohol dan moet ik me over niets zorgen maken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had het inderdaad over isopropyl alcohol

propan-1-OL G.R.

Propylalcohol p.a.

 

in de gradatie 99,50 % minimaal.

jawel dus maximaal 0,50 water

 

ethyl alcohol is hygrospcopisch -het trekt water aan- vandaar de 96 % als maximum.

en is water dus altijd onderdeel van je oplosmiddel, dit is anders bij isopropyl.

 

inderdaad voorwaarden zoals ik al aangaf,

te hoge temperatuur,toevoeging van zuurstof, te lange standtijd, zijn factoren die je olie kunnen maken of breken

en de belangrijkste: je geweten.

olie die klaar is geeft een spiegelend oppervlakte

zonder 1 kratertje of luchbelletje,

zonder enige vorm van matering op het oppervlakte, wat duid op restmateriaal van de plant(zwavel-meeldauw, etc, etc)

 

Ja, methanol is not done, wat mij betreft nafta ook,

lekker met ethanol werken,zoals sensi zegt; dan hoef je je geen zorgen te maken.

enige wat je fout kan doen is dat je m te heet stookt.

 

greetz Weetje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had het inderdaad over isopropyl alcohol

propan-1-OL G.R.

Propylalcohol p.a.

Dank je Weetje, :head_hurts_kr:

Ik had me nog zo voorgenomen om me verder niet meer met deze scheikundige discussie te bemoeien, maar door deze omschrijving wat je hier geeft over isopropyl alcohol kreeg MOEST ik weer gaan Googlen (is volgens mij ook een verslaving :nerd ), omdat ik tijdens mijn vorige speurtocht had gelezen dat isopropyl alcohol een andere naam is voor Propaan-2-ol (C3H7OH) en dat propylalcohol een andere naam is voor 1-propanol (C3H8O).

 

Propylalcohol is een isomeer van isopropyl alcohol, dus eigenlijk 2 verschillende stoffen.

Ik vermoed, dat jij propan-1-ol GR gebruikt, want daar heb ik deze pdf over gevonden op internet en daar staat ook die minimaal 99,5% vermeld waar je het over had.

 

Waarschijnlijk slaat het helemaal nergens op wat ik hier allemaal neerkalk, want ik bemoei me nu echt met iets waar ik absoluut geen verstand van heb, maar omdat ik het nu toch al zo ingewikkeld aan het maken ben, zal ik er ook nog even bij vermelden, dat deze weer een andere structuurformule heeft dan propylalcohol, want die van propan-1-ol GR is CH3(CH2)2OH, dus je noemt hierboven 3 verschillende stoffen, of zijn alle stoffen met dezelfde molecuulformule geschikt?

 

Pfff, ik wist niet dat er zoveel varianten waren van die alcoholachtige stoffen. Er zijn nog veel meer varianten. :blink:

Ik had vroeger misschien toch iets beter m'n kop erbij moeten houden tijdens de scheikunde lessen. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://skunkpharmresearch.com/qwiso/

A cured material QWISO absolute made from prime bud, is one of the most aromatic and tasty of the extraction and consistently gets high raves from the volunteer test panels, as well as the patients and students when vaporized. Both from an efficacy, as well as a flavor standpoint.

;)

Shorter version :

http://fuckcombustio...ructions.14173/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou liever geen isopropylalchol (IPA) gebruiken, het kookpunt = 97 graden, wat inhoud dat je residue makkelijk "nat" blijft, het is lastig om zonder verhitten alle IPA eruit te krijgen. Methanol is gunstiger qua kookunt en met zorg kan je het vrij goed verwijderen uit je residue. Maar je wilt het niet binnen krijgen bij verdampen.

Qua oplosbaarheid maakt het niet zo veel uit denk ik, vergelijkbare vrij polaire oplosmiddelen, dus is ethanol je beste (makkelijkste/veiligste) keus.

 

P

Edited by Podenco

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt tovenaar,

ik heb mijn warmplaat op 84 graden afgestelt

en het laatste indampen op 40 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

decarboxyleren tussen de 120 en 150 graden

kookpunt thc rond 160-180 graden

cbd richting de 200

 

terpenen? stukkie lager; dat is de kunst die te behouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup, ik gebruik consumptie alcohol, laat uitdampen (weeeken lang) in ovenschalen op 30 tot 35 graden en heb het idee dat mijn olie veel completer is als wat ik op meetings krijg voorgeschoteld!?!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...