Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

feverdream2

Nagenoeg oogstbare planten

Recommended Posts

Ik heb een hele zooi foto`s gemaakt die gweoon wel mooi zijn.

Dit is mijn derde jaar balkon kweek met van alles en nog wat uitproberen.

Dit jaar heb ik ze rond 20 juli al in de bloei getrokken door ze 12/12 in dozen te plaatsen voor 3 weken lang.

 

De vraag blijft nu alleen: wannneer te oogsten.

Vorige jaren was ik altijd iets te vroeg omdat er toprot of meeldauw voorkwam en de zon was toch al verruild voor regen.

 

Ik heb dit jaat ook al een prremtuur plantje van 4 weken bloei moeten oogsten door probelemen.

 

Ik hou de planten expres klein zodat ze makkelijk te verplaatsen zijn (12 liter). Bovendien heb ik niet zoveel als vorig jaar nodig! (300 gram!). Dat spul was wat scherp, maar er was veel van.

Dit jaar wil ik lekkere volle toppen. die wat zoeter zijn hoop ik.

Het zal niet meevallen met zo weinig zon.

 

Ik zat zelfs nog te denken... klein simpel lampje erop??? ideeen?

waar is een tl lamp goedkoop te vinden nabij rotterdam.

Gewoon formido kan natuurlijk. maar misschien heeft iemand een tip.

Ik zou graag commentaar op de te schatten oogsttijd horen.

De planten staan wel in bloei en de toppen zijn best stroperig. Maar volgens mij is het nog steeds redelijk veel blad en binnenin de plant zitten veel witte haartjes en versere bloemen.

Zit ook een foto van tussen.

 

Als ik dalijk bijvoorbeeld 6 toppen van een plant oogst, gaan de onderste kleine takken enzo nog door???

 

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een hele zooi foto`s gemaakt die gweoon wel mooi zijn.

Dit is mijn derde jaar balkon kweek met van alles en nog wat uitproberen.

Dit jaar heb ik ze rond 20 juli al in de bloei getrokken door ze 12/12 in dozen te plaatsen voor 3 weken lang.

 

De vraag blijft nu alleen: wannneer te oogsten.

Vorige jaren was ik altijd iets te vroeg omdat er toprot of meeldauw voorkwam en de zon was toch al verruild voor regen.

 

Ik heb dit jaat ook al een prremtuur plantje van 4 weken bloei moeten oogsten door probelemen.

 

Ik hou de planten expres klein zodat ze makkelijk te verplaatsen zijn (12 liter). Bovendien heb ik niet zoveel als vorig jaar nodig! (300 gram!). Dat spul was wat scherp, maar er was veel van.

Dit jaar wil ik lekkere volle toppen. die wat zoeter zijn hoop ik.

Het zal niet meevallen met zo weinig zon.

 

Ik zat zelfs nog te denken... klein simpel lampje erop??? ideeen?

waar is een tl lamp goedkoop te vinden nabij rotterdam.

Gewoon formido kan natuurlijk. maar misschien heeft iemand een tip.

Ik zou graag commentaar op de te schatten oogsttijd horen.

De planten staan wel in bloei en de toppen zijn best stroperig. Maar volgens mij is het nog steeds redelijk veel blad en binnenin de plant zitten veel witte haartjes en versere bloemen.

Zit ook een foto van tussen.

 

Als ik dalijk bijvoorbeeld 6 toppen van een plant oogst, gaan de onderste kleine takken enzo nog door???

 

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

My Webpage

ik zou dan gewoon ff wachten tot 80 % van de haartjes bruin is, lijkt me nu nog niet helemaal het geval, maar kun je beter zelf beoordelen denk ik? ik schat op iig een weekje, maar op fotos is het zo moeilijk te beoordelen, ook omdat er aardig blad aan zit..

 

vorig jaar heb ik ook de plant in etappes geoogst, ben onderin begonnen omdat daar de meeste haren bruin waren, zo heb ik me naar boven gewerkt, maar wel binnen 2 a 3 dagen de hele plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd wanneer de haartjes bruin worden kun je oogsten.

En de bloemen die nog niet klaar zijn kun je laten zitten om nog even te laten rijpen.

Ik heb van iemand gehoord dat je het beste een week voor de oogst alle bladeren eraf kan halen dan schiet je plant in de stress en gaat hij de bloenen nog even extra voeden zodat ze nog groter worden.

Dit komt omdat de plant dan weet dat zijn einde nadert en zal dus een overlevings poging doen.

Ik ga dit zelf ook proberen dit jaar, hoop dat het idd werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt op de foto's alsof de toppen al verder zijn dan de toppen van een plant die vanaf de 20 juli bloeit . Laat ze nog gewoon staan nu ,er komt mooi weer aan. PP's moeten over het algemeen 9 weken bloeien !!!! een echt binnenras dat zonder verduisteren tot diep in oktober moet staan buiten.

 

Er zit inderdaad nogal veel blad aan , ik denk nie tdat dat helemaal aan het slechte weer te wijten is . De blaadjes zijn namelijk ook heel mat groen . dit komt mogelijk door te veel water in de grond .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou willen dat mijn topptn van mijn buiten planten er zo uitzagen op dit moment.

Maar ik heb dan ook nog een week of 4 a 5, en als het zo mooi weer blijft dan kunnen ze nog lekker groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit..

 

Ik zou haar toch ook wel nog minimaal 2 weken laten staan en misschien nog langer.

 

Je zult zien dat de topjes nog FLINK op zullen zetten.

 

Het is een eigenschap van PP dat de topjes dikker en dikker worden totdat het een beetje over lijkt na 5-6 weken. Dan na een week begint het ineens allemaal flink op te zetten! Geduld hebben!

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey feverdream2,

 

Mooie foto's heb je er bij, let alleen op dat imagedump het niet lekker vind dat je op ze linkt. Ben benieuwd hoe lang je links werken. O ja, ik herken iets in je foto's, mijn jongste Alaskan Malamute is pas gestorven (van ouderdom) en verhaarde aan het eind van de zomer altijd. Ik heb nu geen last meer van haar in mijn wiet wat me altijd veel meer werk bezorgde door ieder topje in het licht na te kijken. Rookt niet zo lekker eerlijk gezegd. Wat voor huisdier heb je, of borstelt je vriendin haar dos boven je planten? :whistling

 

-------kwoot------

Dit jaar heb ik ze rond 20 juli al in de bloei getrokken door ze 12/12 in dozen te plaatsen voor 3 weken lang. De vraag blijft nu alleen: wannneer te oogsten.

 

+++tel 8 weken op bij je 20 juli.....ehhh..14 september als voor powerplant 8 weken staat.

 

-------kwoot------

 

Ik zat zelfs nog te denken... klein simpel lampje erop??? ideeen?

 

+++als je ze toch binnen houd verders kan je er een lekkere ventilator en een 400 watt op zetten, (beetje lamp-dan zon-beetje lamp kost niet veel) we hebben nog wel even lekker weer voor de boeg en dat is voor nix. Een tl(zelfs 10 niet eens..) doet niets af en is zonde van de stroom.

 

-------kwoot------

 

Als ik dalijk bijvoorbeeld 6 toppen van een plant oogst, gaan de onderste kleine takken enzo nog door???

 

+++als de uiteinden van wat takken ècht oogstwaardig zijn kan je alleen eerst die nemen. Wat je aan klein spul laat zitten kan nog ontzettend vet worden nu, maar oogst dan wel binnen 7 dagen omdat ie anders te down word als ze over haar top is. Het rijpt allemaal nog wel lekkerder af.

 

 

Dit is een beetje wat ik zou doen misschien, ik heb alleen geen balkon maar een tuin waar een heerlijk afdak staat van 3-4.8. Als er regen is zorg ik ook dat alles droog staat. Lijkt er een beetje op dus. En soms is het niet eens zo gek om buiten in de tuin een ventilator te gebruiken....of een xtra lamp..

 

Doe wat je denkt dat goed is, je weet dat je er altijd van leert en echt onherstelbare fouten maak je nu niet meer...zodus..¿

 

Doei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Power plant heeft eigenlijk juist die 9e week nog nodig . Het is aan het einde van de bloei wel een slastig om nog te constateren dat je toppen dikker worden. Wanneer dikke toppen nog eens 10 % uitzetten ,dan zi ej edat haast niet maar het is natuurlijk zeker de moeite waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He super bedankt voor de opmerkingen.

Het blijft lastig zo op een balkon met elk jaar ander weer en andere stekken.

Improviseren.

Ik zal ze mog een tijdje latens taan.

De stof is van katten, niets aan te doen vrees ik.

Het is niet veel hoor!

Het is soms kiezen tussen wat haar of natte planten.

 

Mijn planten lijken nu wel stil te staan. Ik wacht geduldig af.

 

 

In de ochtend aan de ene kant van het huis achter het raam tot 12.00

en daarna aan de andere kant op het balkon waar de rest van de dag wat schaduwe ne wat zon komt. nou, ja, beter wordt het niet in dit huis.

!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...